רשתות קמעונאיות מובילות מבקשות הסדר פיצויים הולם על בסיס ירידה במחזור העסקים בצפון הארץ

בין הרשתות: פוקס, לי קופר, סטימצקי וריקושט.


רשתות קמעונאיות מהמובילות במשק התאגדו השבוע בשיתוף עם לשכת המסחר בעניין הסדר פיצויים הולם ואמיתי על בסיס ירידת מחזור העסקים בצפון הארץ ובחיפה, לחודשים יולי – אוגוסט.



לטענת הנהלת הרשתות ההסדר שגובש במשרד האוצר בתיאום עם לשכת התיאום וההסתדרות הכללית באשר לחודש יולי, אין בו כל זיקה לנזק האמיתי שנגרם לעסקים אלו. ככל הידוע ההסדר שגובש ע"י משרד האוצר מכסה רק את עלויות העבודה של אותם עובדים שנעדרו מעבודתם בו בזמן שהרשתות הקמעונאיות המשיכו לשאת בכל ההוצאות האחרות, (ארנונה, חשמל וכו'…) ונותרנו עם מלאים רבים שלא ניתן למכרם. לפיכך, הנזק לעסקים חייב להיות מחושב על בסיס ירידה במחזור בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד.



עוד לטענת הנהלת הרשתות אשר מעסיקות אלפי עובדים בצפון הארץ, לא רק עובדי החנויות נפגעו במעגל הראשוני אלה גם המעגל המשני נפגע, ביניהם: נותני שירותים וספקים מצפון הארץ ומרכזה.



לדברי הראל ויזל, מנכ"ל קבוצת פוקס: "אנו מבינים כי למשרד האוצר נכונות לחשב את הפיצוי על בסיס ירידת המחזור רק לחודש אוגוסט, כך שהפיצוי לחודש יולי יישאר על בסיס היעדרות עובדים, מדובר בשגיאה חמורה ביותר שתפגע קשה לא רק בסניפי הרשתות הקמעונאיות המובילות, אלה במגזר העסקי כולו".



עפ"י נתוני לשכות המסחר מדובר בכ- 200 סניפים פעילים בצפון של רשתות קמעונאיות מובילות אשר יספגו נזקים כבדים כתוצאה מהמלחמה בצפון הארץ. הרשתות הקמעונאיות שהתאגדו: הוניגמן, רנוAר, קסטרו, ml, הוניגמן, פוקס, המשביר החדש לצרכן, זארה, O&H, לי קופר, גאמפ', סטימצקי וריקושט.


אולי יעניין אותך

 למורים
 בגג
12553Pica3

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר