הזוכים בפרס Booster לרבעון: השקת קראנץ' פיסטוק ולנובו ליג'ן בדיסקורד

איגוד השיווק הישראלי הכריז הבוקר (שלישי) על הזוכים בפרס ה Booster למהלכי דיגיטל לרבעון הראשון של 2022. הזוכים הם: השקת קראנץ' פיסטוק של גלידות נסטה וקהילת הגיימינג של לנובו ליג'ן בדיסקורד

בוסטר הוא פרס המוענק עבור מהלכים מבוססי דיגיטל, טכנולוגיה, דאטה או תוכן, המיועדים מראש לדיגיטל, מציגים יכולות ייחודיות בתחום ומשפיעים על מדדים ברורים כמו עלייה בטראפיק, הורדות, זמן שהיה, מספר צפיות, גיוס לידים וכו’. מדי רבעון מתכנס צוות שופטים, הכולל בכירים בתחום השיווק בדיגיטל, ובוחר את המהלך הדיגיטלי המצטיין.


השקת קראנץ' פיסטוק:

ביוני 2021 העלה אוהד ראוך, המכונה "איש הפיסטוק" פוסט בקבוצת האוכל "רעבים ברעבך" בפייסבוק, תמונה שיצר בפוטושופ של גלידת החלומות שלו – ארטיק קראנץ' פיסטוק של גלידות נסטלה. ראוך ידוע בקהילות חובבי האוכל כבעל חיבה עזה למוצרים בטעם פיסטוק, ונוהג להפיץ ברשת תמונות ערוכות של אריזות מוצרים של חברות ישראליות בטעם פיסטוק. הפוסט המדובר קיבל אלפי לייקים ואלפי תגובות של גולשים שהיו כמהים למוצר בטעם הזה.

גלידות נסטלה, שאחת האבנים המרכזיות באסטרטגיה השיווקית שלה היא הקשבה לצרכנים ותגובתיות בזמן אמת, החליטה לקחת את זה צעד קדימה ולייצר את הארטיק הנכסף. אחרי כשנה של פיתוח, הושק הארטיק בקבוצת "רעבים ברעבך" בה הכל התחיל. ההשקה כללה סיור במפעל גלידות נסטלה, לראות מקרוב איך מייצרים את קראנץ' פיסטוק, שהוצע למשפיענים מתוך הקבוצה.


תוצאות עסקיות: המדדים המרכזיים שהושפעו כתוצאה מהמהלך הם היקף user generated content, התגובות והשיתופים של הגולשים. המהלך זכה להד תקשורתי נרחב, עם יותר מ- 100 אלף אינטראקציות ויותר ממיליון חשיפות כולל דיווחים בערוצי התקשורת המובילים בישראל – YNET, רשת 13, קשת, ערוץ 14, הארץ ועוד.

בהשקעה יחסית מינימלית, הצליחה גלידות נסטלה לייצר שיח רחב היקף, נחשקות וביקוש גבוה ביותר למוצר – כרבע מיליון יחידות נמכרו בתוך שבועיים בלבד. עם דרישה חוזרת לייצור של רבע מיליון יחידות נוספות שיוצאות לשוק בימים אלו.

מנימוקי השופטים: ההצלחה של מהלך הפיסטוק היא חסרת תקדים ביחס לתקציב. ההימור על יצירת מוצר חדש בהסתמך על פוסט, ויראלי ככל שיהיה, הוא הימור אמיץ ורמת הקשר למותג שנוצרה כתוצאה מכך היא קיצונית. מהלך פורץ דרך, אמיץ ומרשים שלבטח ילמד וידובר בהמשך בפורומים רבים. הסחף שהמוצר יצר אחריו הוביל לעלייה הן במדדים התדמיתיים של המותג והן במדדים העסקיים של מכירות וביקוש.


קהילת הגיימינג של לנובו ליג'ן בדיסקורד:

לנובו (Lenovo) הינה חברת המחשוב המובילה בעולם (נתח שוק עולמי של 22.7%), ויצרנית של מספר מותגי מחשבים כולל מותג הגיימינג Legion. קהל היעד בישראל מונה יותר ממיליון גיימרים.יות והשיווק בתחום מאתגר במיוחד. הצרכנים מתקשים לזהות מהם היתרונות של כל מותג, ולכן קשה להם לבסס מולו נאמנות. כמותג שפונה בעיקר ל-Gen Z, הורגש בלג'יון צורך לבסס מערכת יחסים עם הקהל ולשמר אותה. זהו קהל שקשה לתקשר איתו בכלים מסורתיים כמו מיילים ודיוורי SMS, וגם מודעות ממומנות נתקלות בחשדנות. לנובו החליטה לנסות לפגוש אותם בעולם שלהם ולהפוך לחלק מהתוכן שהם צורכים. מכאן הגיעה אסטרטגיית המותג: Always On.

Legion יצא לפגוש את המשתמשים במגרש הביתי שלהם – Discord. הקהילה נבנתה כדי לשמש כבית חברתי לשחקנים ולהעניק ערך פרקטי אמיתי: בקהילה אפשר לחפש שחקנים למשחק ספציפי, לדון על חומרה ורכישה, להירשם לטורנירים בלעדיים לקהילה, להשתתף בפעילויות ולזכות בפרסים, לנסות להתקבל ל"אקדמיית הגיימינג של לנובו ליג'ן" המתקיימת מדי שנה ולקבל בו הנחות על מוצרי ליג'ן, הכרזות חדשות ועצות משגרירי מותג קהילתיים שמכירים את ליג'ן לעומק.


הקהילה נבנתה באמצעות פעילות שלוקחת השראה מעולמות ה-NFT ואלמנטים תחרותיים ומשחקיים מעולם הגיימינג – תחרות שנמשכה כחודש, בסופה ניתן לזכות במחשב גיימינג בשווי 10,000 שקל. נקודות ניתנו על מעורבות בקהילה – מענה על שאלה יומית, תגובות ומענה לשאלות, הזמנת חברים חדשים ועוד.


תוצאות עסקיות: הגדלת מספר חברי הקהילה ב-65%, עליה של 4,700% בכמות האינטראקציות בשרת דיסקורד, כלומר יצירת מעורבות מאוד גבוהה בקרב קהל חשדן מטבעו, תוך כדי חשיפה לתכנים של לנובו ליג'ן ועליה של 24% בכניסות למיני סייט לנובו ליג'ן. פעילות משפיענים באינסטגרם יוטיוב ודיסקורד זכתה ל-214,797 צפיות ו-5,116 הקלקות על לינק ההזמנה.


מנימוקי השופטים: המהלך של לנובו היה פעילות ייחודית, מותאמת קהל יעד, תוך הבנה עמוקה שלו. מדובר בשימוש עסקי בפלטפורמה הצומחת והקשה לפיצוח – דיסקורד – על מנת לפנות לקהל יעד

אולי יעניין אותך

danon10
allmarketing83
shilot1
torgi7
torgi1
annyt7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

 את התזונה צילום הרבלייף
 מטבחים מעצבת שגית בר
155196_NAT_E_largeסקצרס_נשים_צילום יחצ חול_349