משרד התיירות החל בחודשים האחרונים בפעולות הסברה ברחבי העולם, לקראת אירועי שנת ה-60 לישראל. היעד: 2.8 מיליון תיירים בשנת 2008 (גידול של כ-20% לעומת 2007). האמצעי: שיפור תדמית ישראל בעולם והפיכתה ליעד אטרקטיבי, איכותי וייחודי לתיירים.
ממשרד התיירות נמסר כי "נציגויות המשרד בעולם פועלות בחודשים האחרונים אל מול מעצבי דעת הקהל המובילים, בכדי ליזום אירועים לציון 60 שנה לישראל, במטרה להעלות את החשיפה לישראל בעולם."
את האירועים יפתח כנס העיתונות השנתי של עיתונאי ברלין, אשר מארגניו הודיעו לאחרונה כי הכנס, אשר יתקיים השנה בפעם ה-109, יעמוד בסימן 60 שנה לישראל. האירוע נחשב ליוקרתי מבין כנסי העיתונות בגרמניה ומוזמנים אליו כ-1,500 אורחים בהם פוליטיקאים, אנשי תקשורת ומעצבי דעת קהל שונים.
הכנס יתקיים ב-12.1.08 ויכלול הקרנת סרטי תדמית על ישראל, חלוקת חומרי הסברה וגיוס כספים, כנהוג באירוע זה. כל ההכנסות יועברו למכללה האקדמית ספיר. בשנים קודמות נאמדו ההכנסות מהנשף בכ- 400,000 אירו.
שר התיירות, יצחק אהרונוביץ': "תדמית ישראל ומעמדה בקרב מדינות העולם, הנם מהגורמים המשפיעים ביותר על התיירות לישראל. משרד התיירות מוביל בחודשים האחרונים את ההסברה הישראלית בעולם, גם לרגל חגיגות שנת ה-60, במטרה ליצור שיתופי פעולה חדשים, לשדרג את תדמיתה של ישראל ולהדגיש את האטרקטיביות והייחודיות של ישראל כיעד תיירותי ".
לפני כשבוע נערך ערב חג המולד השנתי של עיתונאי מילאנו, בו צוין, לראשונה, חג החנוכה. באירוע השתתפו כ-200 עיתונאים ובכירים בענף התיירות, אשר למדו על מקורות החג, אכלו ממאכלי החג ושרו משריו. כן נחשפו המשתתפים לאתר האינטרנט של משרד התיירות אשר תורגם לשפה האיטלקית: www.goisrael.it
בחודשים הקרובים יקיים משרד התיירות אירועים נוספים במדינות יעד נוספות לתיירות לישראל בהן ארה"ב, רוסיה, בריטניה, צרפת ועוד.