המי"ל (המרכז הישראלי לניהול), בשיתוף איגוד המפרסמים ואיגוד חברות הפרסום כינסו מסיבת עיתונאים להכרזה על פתיחת תחרות השיווק והפרסום האפקטיבי – Effie Awards זו השנה השמינית בישראל.
הדוברת המרכזית במסיבת העיתונאים הייתה יו"ר קבוצת שטראוס ויו"ר הועדה המארגנת, עפרה שטראוס, ולאחריה דיברה פנינה שנהב, מנכ"ל המי"ל. שתי הדוברות הציגו את המגמות החדשות בEffie העולמי והישראלי.
עפרה שטראוס, יו"ר התחרות: "תחרות האפי היא התחרות היחידה המודדת אפקטיביות של קמפיינים. בארץ תחרות האפי קנתה לה במהלך השנה מקום והערכה בכל הקשור לעשייה השיווקית. התחרות יוצרת דיאלוג דינאמי בין כל הגורמים בתעשייה. אני מאמינה שלאפי יש חלק משמעותי בעידוד להתמקצעות ולהתפתחות בתחום השיווק". שטראוס גם שיתפה בקטגוריה חדשה באפי העולמית והיא ה- Green Effie, סימן למשמעות העצומה שיש לנושא בהנעת צרכנים.
רקע: האפי הוא פרס בינ"ל יוקרתי, שניגשות אליו החברות הגדולות ביותר בעולם ובמשק הישראלי. התחרות מתנהלת בעולם החל מ- 1968 ע"י הסניף הניו יורקי של איגוד השיווק האמריקאי AMA וכיום היא נערכת ב- 38 מדינות בעולם. בשנה החולפת התווספו: אורוגוואי, ארגנטינה ,ברזיל, בולגרייה, מלזיה, סרי לנקה וקולומביה. ישראל הצטרפה לתחרות לפני שמונה שנים והיא מנוהלת על ידי המי"ל ובשיתוף איגוד חברות הפרסום ואיגוד המפרסמים. בישראל מוגשות מעל 50 עבודות בשנה ונתון זה נמצא במגמת עליה.
תחרות האפי מתנהלת במסגרת מספר קטגוריות: מוצרי צריכה-מזון; מוצרי צריכה-לא מזון; מוצרי צריכה-לא מתכלים; פיננסים ושירותים; תקשורת, מדיה ומחשוב; מלכ"רים, מגזר ציבורי ואחריות חברתית; כמו כן, יחולקו פרס אפי פלטינום על אפקטיביות לאורך זמן והגרנד אפי, אלוף האלופים, מהלך השיווק והפרסום של השנה.
פנינה שנהב, מנכ"ל המי"ל הציגה מספר שינויים שבוצעו השנה בתחרות. השינוי הראשון התייחס להוספת קטגוריית מגזרים, מתוך מטרה לשלב בתחרות מהלכים שיווקיים הפונים לפלחי שוק ממוקדים. שינוי נוסף הוא הדגשת האינטרנט בקטגוריית תקשורת, על מנת לקדם מהלכים שיווקיים של חברות אשר ליבת העסק שלהן הוא האינטרנט. שנהב גם שיתפה שבימים אלה מקודם מהלך לשינוי התקנון של אפי העולמית, שיאפשר לקמפיינים ישראליים להשתתף בתחרות אפי האירופאית והעולמית כאמור, עפרה שטראוס מכהנת כיו"ר הוועדה המארגנת שנמנים עליה גם ירון גזית מנכ"ל "Globrands"; פנינה שנהב, מנכ"ל המי"ל, עו"ד תלמה בירו, מנכ"ל איגוד המפרסמים, מר יגאל בראון, מנכ"ל איגוד חברות הפרסום ומר יוסי ורשבסקי, מנכ"ל עיתון הארץ.
כחלק ממדיניות ה Effie לשתף את הדור הצעיר בעולם השיווק והפרסום, ועדת התחרות בחרה בתלמידי הבצפר של חברות הפרסום להכין את הקמפיין הפרסומי של התחרות. הבריף ניתן ע"י הועדה לתלמידים, בתהליך הוצגו מספר עבודות נבחרות, ואחת מהן נבחרה להוביל את קמפיין התחרות. כל זאת נעשה בשיתוף והובלת משרד הפרסום גלר נסיס".
תהליך השיפוט: חבר השופטים כולל למעלה מ- 30 שופטים, בתוכם אנשי אקדמיה בעלי תואר דוקטור ומעלה העוסקים בהוראה פעילה במוסדות להשכלה גבוהה, נציגים של המפרסמים ושל הפרסומאים, אנשי יחסי ציבור, ייעוץ ומחקר. בין השופטים: עפרה שטראוס, מר יוסי לובטון, פרופ' מיכאל אתגר, גב' איריס פיין ועוד.
גם השנה תדרג קבוצת מנכ"לים נבחרת את המהלכים השיווקיים שייעלו לגמר באפי פלטינום. ציונם יהווה 50% מסך הציון הכולל. השנה הורחב השיפוט ללמעלה מ-15 מנכ"לים של החברות המובילות במשק.
סטודנטים לתואר שני במינהל עסקים, מסלול התמחות בשיווק ממס' אוניברסיטאות ומכללות, ישולבו בתהליך השיפוט בשלב ב' זו השנה השלישית ברציפות. ציונם יהווה 10% מסך הציון הכולל. שיפוט הסטודנטים נועד לחשוף את התחרות למנהלי השיווק של מחר ולרתום אותם לעשייה שיווקית מקצועית. השנה הצטרפו לשיפוט מס' מכללות ואוניברסיטאות, והשיפוט ייערך ב: אוניברסיטת בר-אילן; האוניברסיטה העברית; המרכז הבינתחומי הרצלייה; המכללה למינהל; הקריה אקדמית – אונו.
שלבי התחרות: עד אמצע מרץ 2008 מוזמנים המפרסמים ומשרדי הפרסום להגיש את עבודותיהם. תהליך הדירוג והמיון ייעשה עד אמצע יוני. ביולי 2008 יתקיים טקס הענקת פרסי האפי, הגרנד אפי למהלך הפרסום והשיווק האפקטיבי לשנת 2007 ופרס האפי פלטינום להישגים של מהלכים שיווקיים לאורך זמן.
בשנת 2007 הגישו מועמדות קרוב ל- 60 חברות ו- 14 משרדי פרסום. בין המפרסמים שהגישו את מועמדותם היו: בזק, בנק דיסקונט, קסטרו, מירס תקשורת, הוט, פרטנר תקשורת, ביואיק, סופר פארם, הסוכנות היהודית ועוד. בין משרדי הפרסום היו מקאן אריקסון, אדלר, חומסקי וורשבסקי, ראובני פרידן, גיתם ועוד. בין הזוכים ב- 2007 ניתן למנות את: דה מרקר, אורנג', נביעות, קב' שטראוס, פז חברת נפט ולחמן.