orange משיקה מדיה חדשה ומתקדמת לפרסום משולב באתר החברה ובפורטל הסלולרי, במסגרתה ייחשפו הלקוחות למסרים פרסומיים רלוונטיים וממוקדים, ויוכלו לבצע פעולות בהתאם לסוג הפרסום בזמן ובמקום שיבחרו.
איריס בק, סמנכ"לית השיווק והתוכן של orange: "הקונספט החדשני הוא תוצר של תהליך ההתפתחות המתרחש בעולם הסלולרי. הפלטפורמה הסלולרית היא מדיה לכל דבר, וככזו יש ערך רב לפרסום בה בנוסף ובמקביל לפרסום במדיות המסורתיות.
עוד הוסיפה בק כי ייחודה של המדיה שאנו מציעים היא בהיותה הראשונה להציע מודל פרסומי משולב פלטפורמות (הן באינטרנט והן באינטרנט הסלולרי), היכולת למקד את הקמפיין כך שבפרסום יצפה אך ורק מי שעונה להגדרת קהלי היעד של המפרסם בשונה מפלטפורמת הפרסום האינטרנטית הקיימות היום.
"בנוסף", הדגישה בק, "לגולש בפורטל הסלולרי מתאפשרת יכולת הנעה מקסימאלית לפעולה המאפשרת לו ליצור אינטראקציה ישירה עם המפרסם באמצעות חיוג ישיר מן הבאנר לכל מספר טלפון. אנו מאמינים ש- orange media תהפוך במהרה למדיה חיונית בתמהיל המדיה של המפרסמים נוכח יתרונותיה המובהקים כניידת וכזמינה לצרכן."
אז כיצד הפרסום יתבצע? הקמפיין למעשה יפנה בו זמנית באמצעות האינטרנט והפורטל הסלולרי לקהלי היעד על פי הסגמנטים השיווקיים – פרטי, עסקי, חייל, סטודנט ועוד, או על פי קטגוריית תוכן – חדשות, בידור, מוסיקה, ספורט ועוד. בנוסף ניתן לבצע חיתוכים דמוגרפיים בפנייה לקהלי היעד ע"פ מין וקבוצות גילאים. לפרסומות ייחשף רק משתמש שעונה על הגדרות קהל היעד של המפרסם כך שהאפקטיביות המושגת היא גבוהה והמפרסם לא מתפרש על קבוצת צופים גדולה ולא רלוונטית כדי להגיע לקהל היעד הרצוי.
הסלולרי מול שחקני מדיה מסורתיים
orange היא ספקית התוכן הסלולרי הגדולה בישראל, ובשלושת הרבעונים הראשונים של 2007, עמדו הכנסותיה משירותי תוכן בלבד על כ- 315 מליון ₪. הכנסות התוכן וה- sms היוו, ברבעון השלישי, 13.1% מסך ההכנסות משירותים. נתונים אלה מציבים את orange כשחקן תוכן דומיננטי גם בהשוואה לשחקני מדיה מסורתיים (זכייני טלוויזיה, אתרי אינטרנט וכו').
ל- orange נוכחות דומיננטית גם באינטרנט באמצעות האתר שלה. סקר TIM האחרון קובע, כי אתר orange.co.il הינו אחד מהאתרים הפופולאריים ביותר בישראל ומדורג במקום ה- 13 והראשון מבין חברות הסלולר הישראליות. עפ"י סקר TIM, שיעור החשיפה השבועי לאתר דומה לאתרים כמו: גלובס, theMarker, one, ספורט 5 וכדומה, וגבוה יותר מאלה של רשת וקשת.
נתונים אלה מדגישים את הפוטנציאל הטמון בפרסום בפלטפורמות המדיה המובילות של החברה תוך שימוש במיקוד ע"פ סגמנטים שיווקיים מובנים, ופילוחים דמוגרפיים כגון גיל ומין.
orangeב מדגישים כי המודל פרסומי המושק לראשונה בישראל נהנה מרקורד מוכח בעולם. אנו מאמצים מודל קיים ומתפתח, אשר מיושם ונבחן בקרב מפעילות סלולר גדולות במדינות אחרות בעולם, ונמצא כאטרקטיבי ובעל תועלת למפרסם.
הפרסומות יוצגו בעמודי אתר orange והפורטל הסלולרי בדור 3 ו- 3.5 באמצעות באנר הממוקם בחלקו העליון של העמוד. הצופה יוכל להיכנס לפרסומת על ידי הקלקה על הבאנר. לקוחות orange ייחשפו לתוכן הקמפיין רק במידה ויבחרו להקליק על הבאנר. לקוח שאינו מעוניין בשירות יוכל לבחור שלא להיחשף לפרסומות בפורטל הסלולרי בעת גלישה ממכשירו בפניה לשירות הלקוחות.
orange בחנה את הפלטפורמה במהלך השנה האחרונה, תוך דיאלוג עם המפרסמים ובשיתוף מיטב המומחים בתחום, אנשי מדיה ויועצים, במטרה להבין היטב את צרכי השוק וכדי ליצור אלטרנטיבה חדשנית למפרסם. בארבעת החודשים האחרונים ערכה החברה הרצה בשיתוף מפרסמים, במהלכה עלו לפרסום קמפיינים למותג "במבה" של אוסם ופיצה האט, בבאנרים בפורטל oboxlive.
'תפוז אנשים' השתתפה בפיתוח המערכת הטכנולוגית לניהול הפרסום ונבחרה לשמש כמשווקת שטחי הפרסום בפורטל הסלולרי ובאתר orange.co.il בשל ההתמחות שלה במכירת מדיה מתוחכמת ומפולחת באינטרנט. תפוז תקים לצורך הפעילות מערך מכירות ומדיה ייעודי אשר ימכור את הפרסום ב orange media בלבד.
גיא אליאב מנכ"ל תפוז: "תפוז רואה בתחום הסלולר חלק עיקרי מפעילותה ומאמינה כי הכניסה לתחום מכירת המדיה עם orange הינו שלב נוסף באבולוציה של הפעילות הסלולרית הנרחבת של שתי החברות. תפוז מתכוונת לרתום את הניסיון והמומחיות שלה במכירת מדיה מתוחכמת ומפולחת באינטרנט לצורך קידום המדיה החדשה. אנו גאים להיות שותפים אסטרטגיים של orange בהשקת ומכירת מדיה בסלולרי, מדיה הצפויה להיות מנוע צמיחה משמעותי של שוק הפרסום המקוון בכלל ושל תפוז אנשים בפרט.