"יפעת בקרת פרסום", מקבוצת "יפעת", תאגיד המידע הגדול בישראל, מפרסמת את דירוג ענף הפרסום במחירים ריאליים לסיכום חודש מרץ 2008. הדירוג כולל במאוחד את נתוני הפרסום OFF LINE ואת נתוני הפרסום בבאנרים באינטרנט.
אופן איסוף נתוני הפרסום באינטרנט ועיבודם : חשוב להבהיר כי יפעת בקרת פרסום מבצעת בקרה בפועל על דפי הבית ודפים פנימיים רבים ב- 24 האתרים הגדולים והמובילים. הבקרה החיצונית מתבצעת באופן ממוחשב ובליווי אנושי במשך 24 שעות ביממה. במסגרתה נדגמים כחצי מליון דפי אינטרנט בחודש.
יפעת מאתרת את הבאנרים מתוך אותם דפים, ומחלקת אותם לכלי פריים ובאנרים רגילים. התמחור הסופי נגזר ממחיר השוק של כלי הפריים וממודל סטטיסטי (על פי מודל CPM) לבאנרים הרגילים.
תתי ענפים
כיאה לחודש טרום פסח, רשתות השיווק השקיעו בפרסום נרחב ביותר: ההשקעה בפרסום בקטגוריה זו הגיעה לסכום של כ- 5.7 מליון דולר, כאשר 97% מהיקף הפרסום הוקדש לפרסום OFFLINE, ורק כ- 3% מתוכם הוקדשו לפרסום באינטרנט.
הרשת המובילה בפרסום בקטגוריה היא סופרפארם עם מבצע "כסף במתנה" באמצעות באומן בר ריבנאי, והגרלת לנד רובר במבצע הישרדות באמצעות נקסט אין. במקום השני בקטגוריה ממוקמת מגה בעיר תחת הסלוגן: "לא משנה איך תסתכל על זה, יצאת בזול" באמצעות שיטרית מדיה גרופ. במקום השלישי בקטגוריה ממוקמת מגה עם מבצעי יום שלישי שוק, וסופשבוע באמצעות מקאן אריקסון.
קטגוריית הסלולר ממוקמת במקום השני בפרסום עם השקעה דומה לזו של קטגוריית רשתות השיווק. להבדיל מקטגוריית רשתות השיווק, נתח הפרסום באינטרנט של קטגוריית הסלולאר גדולה הרבה יותר: כ- 20% מסך ההשקעה של הקטגוריה בפרסום הוקדש לפרסום באינטרנט.
פלאפון היא המפעילה הסלולרית המובילה בפרסום במרץ, והיא גם המותג המוביל החודש, עם הוצאה ריאלית של כ- 1.7 מליון דולר באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי וגריי אינטראקטיב המפרסמים את מגוון ההטבות של FAMILY FUN בכיכובה של נינט.
פרטנר במקום השני בקטגוריה עם הקמפיין הבולט של "עבודה עברית" באמצעות ראובני פרידן ואידיאולוג'יק.
סלקום המובילה בפרסום באינטרנט בקטגוריה באמצעות מקאן דיגיטל, ממוקמת באופן מצטבר רק במקום השלישי מבין מפעילות הסלולר עם "סלקום אישי – הטבה סלולרית שהכי מתאימה לך" , ומתנת החודש באמצעות מקאן אריקסון ודיגיטל.
קטגוריית הרכב הפרטי ממוקמת במקום השלישי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 3.4 מליון דולר שכ- 18% אחוזים מתוכם באינטרנט. פורד ושברולט הם המותגים במובילים בפרסום בקטגוריה זו. פורד בולטת עם פרסום לפורד EDGE תחת הסלוגן "קח את עצמך לקצה ומעבר" באמצעות באומן בר ריבנאי ואידיאולוגי'ק, ושברולט מפרסמת את אופטרה MORE ומאליבו עם הצעת מחיר אטרקטיבית באמצעות גלר נסיס וארק אינטראקטיב.
גם רשתות האלקטרוניקה משתתפות בחגיגת הפרסום טרום הפסח וממוקמות במקום הרביעי עם הוצאה לפרסום של כ- 2.8 מליון דולר. בדומה לרשתות השיווק, גם רשתות האלקטרוניקה משקיעות את רוב תקציב הפרסום ב בפרסום OFFLINE. לפרסום באינטרנט הוקדשו רק כ- 3% מתקציב הפרסום.
שני המותגים המובילים בקטגוריה הם מבית אלקטרה מוצרי צריכה. המותג המוביל בפרסום בקטגוריה הוא שקם אלקטריק עם הוצאה ריאלית לפרסום של כחצי מליון דולר באמצעות זרמון גולדמן, עם מבצע "התשלום הראשון עלינו", ובמקום השני ממוקמים מחסני חשמל שעובדים ללא משרד פרסום עם קמפיין "שלם וקח".
נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "חודש מרץ הוא החודש עם ההוצאה לפרסום הגבוהה ביותר מתחילת השנה לקטגוריית קרנות הנאמנות, במה שמסתמן כפתיחת "שנה שחורה" לשוק ההון. קטגוריית הקרנות הממוקמת החודש במקום השישי, ההוצאה לפרסום היא כ- 2.5 מליון דולר בפרסום עם בולטות גבוהה לבית ההשקעות פסגות (באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי וגריי אינטראקטיב) המפרסם – ברוח התקופה- שלל קרנות ללא חשיפה למניות".
מפרסמים ומותגים
קבוצת שטראוס היא המפרסם המוביל בחודש מרץ עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 1.9 מליון דולר. שטראוס בלטה עם קמפיין מושקע לדנונה, שכלל העלאת תמונות הגולשים על גבי גביעי המוצר באמצעות שלמור אבנון עמיחי ו- Y& R אינטראקטיב. עוד פרסמה שטראוס את מסטיק MUST באמצעות ראובני פרידן תחת הכותרת: "לא תוכלו להוציא אותם מהפה" ואת שישיית מילקי SIX.
G&P היא המפרסמת השנייה בגודלה בחודש מרץ. החברה מפרסמת את צבעי השיער של וולה באמצעות גלר נסיס, פנטן פרו ויטמין עם שירז טל באמצעות אדלר חומסקי וורשבסקי, הד אנד שולדרס באמצעות באומן בר ריבנאי ועוד.
תנובה ממוקמת החודש במקום השביעי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 1.4 מליון דולר. המותג המוביל אצל תנובה בפרסום הוא יופלה, עם מבצע קפה ומאפה בקפה ג'ו כנגד הצגת 6 מכסי יופלה באמצעות מקאן אריקסון, גבינה בולגרית מעודנת פיראוס תחת הסלוגן: "טעם של אהבה ים תיכונית" באמצעות גיתם, מעדן חלב קרלו – "בכל קרלו יש חצי כוס חלב" ועוד.