במסגרת קמפיין ההסברה החדש של פיקוד העורף שעלה בימים האחרונים באמצעות פרסום "ציבלין תקשורת צעירים" מקבוצת אדלר חומסקי, העיתונים ידיעות אחרונות – 24 שעות, ישראל היום, פוסט, מעריב והעיתונות המגזרית (יתד נאמן, המודיע) נעטפו בפרסום המכיל מסרי ההתגוננות לשעת חירום. מדובר במהלך ראשון מסוגו, שנעשה לראשונה בישראל, בו יעטפו העיתונים כולם באותו יום, ומהלך תקדימי בידיעות אחרונות ובעיתונות החרדית. מערכות העיתונים הסכימו, בצעד יוצא דופן, להירתם להצלחת המהלך.
הפרסומת הראשונה של קמפיין פיקוד העורף עלתה לערוצים המסחריים לפני מספר ימים ועוררה סערה ציבורית בשל צפירת האזעקה שנשמעה בה.
במקביל לפרסום השערים בעיתונים היומיים יהיו פרסומים נוספים בעיתונות היומית והמגזינית, על גבי אוטובוסים עם הפנייה למרכז מידע וחלוקת חצי מיליון חוברות הסברה בשש שפות באמצעות הרשויות המקומיות.
ינון מגל נבחר להוביל את הקמפיין, ופיקוד העורף מדווח על התעניינות ציבורית יוצאת דופן: עד כה התקשרו עשרות אלפי אזרחים למרכז המידע, כדי לקבל הסברים והבהרות באשר למרחב המוגן שלהם.
אורן ציבלין, מנכ"ל ציבלין תקשורת צעירים: "בקמפיין הנוכחי נקטנו באסטרטגיה המדגישה את רצינות המסרים, והיא כבר מוכיחה את עצמה. המשפחה הישראלית מתחילה להבין את חשיבות היערכות העורף לשעת חירום. זה דורש חמש דקות של ריכוז בשעת רגיעה, ויכול להציל חיים. כפשוטו. אנחנו גאים במערכות העיתונים ששיתפו פעולה והפגינו אחריות אמיתית כלפי ציבור הקוראים שלהם, וגאים שצעד ראשון מסוגו מחובר לקמפיין החשוב של פיקוד העורף."
עיטוף העיתונים יכלול ארבעה עמודים חדשותיים, עם הסברים לבחירת המרחב, לפרק הזמן העומד לרשותנו להגיע אליו ובמה צריך לצייד אותו. בנוסף, הצעות כיצד לדבר עם הילדים על מצבי חירום, הסבר על חלוקת ערכות המגן ובמסגרת הטרנד החדש – ברקוד לסמארטפונים, לקבלת מידע משלים באינטרנט.