"יפעת בקרת פרסום", מקבוצת "יפעת", תאגיד המידע הגדול בישראל, מפרסמת את דירוג ענף הפרסום במחירים ריאליים לחודש אפריל 2007.
תתי ענפים
תת ענף ביגוד/אופנה מתמקם במקום הראשון בקטגוריה. נתוני ההוצאה לפרסום של אפריל מחזקים את תחושות הבטן שהחודש היה רווי פרסום בענף האופנה. פרסומות האופנה שכבשו את שילוט החוצות ברחבי המדינה ואת מקבצי הפרסומות, הגיעו להוצאה ריאלית לפרסום של כ- 4.5 מליון דולר במחירים ריאלים. מספר מותגי האופנה שפרסמו באפריל היה כ- 120!
אופנת פוקס עם קמפיין "המיטות הנפרדות" חלשה על כ- 25% מתקציב הפרסום של הקטגוריה, כ- 1.1 מליון דולר, מה שממצב את פוקס כמותג המוביל בפרסום באפריל, ואת משרד הפרסום זרמון גולדמן במקום החמישי המכובד בטבלת המשרדים.
במקום השני בקטגוריה ממוקמת קרייזי ליין עם הוצאה לפרסום של כ- 420 אלף דולר, תחת הסלוגן: "יותר אישה מאי פעם" באמצעות מקאן אריקסון ואילו קסטרו, במקום השלישי בקטגוריה בקמפיין עם רמיזה לאהבת נשים " TAKE IT WHILE YOU HAVE THE CHANCE" באמצעות ראובני פרידן, משקיע החודש יותר בפרסום.
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "בניגוד לפרסום המסיבי של תחום האופנה במבחר מדיות, ניתן לראות כי בתחום האינטרנט, הנחשב לתחום "החם" של הפרסום בימים אלו, למרות יכולות הוידיאו של האינטרנט, לא פרסמה אף אחת משלוש החברות, באתרים המובילים, וכי הקטגוריה כולה לא בלטה באפריל בפרסום במדיה זו. כך עולה מבקרת האינטרנט שאנו מבצעים".
רשתות השיווק הנמיכו את להבת הפרסום באפריל, לאחר חודש מרץ מושקע במיוחד טרום הפסח, "והסתפקו" בהוצאה לפרסום של כ- 3.5 מליון דולר. המשביר החדש לצרכן הוא המותג המוביל בפרסום בקטגוריה באמצעות פוגל OGILVY תחת הסלוגן: "המע"מ יצא מהאופנה".
קטגוריית הסלולר מפחיתה כ- 50% מההוצאה לפרסום שלה במרץ, ועומדת באפריל על 2.3 מליון דולר. פרטנר היא המפרסמת המובילה בקטגוריה עם בולטות לקמפיין: "OBOX – חמישים ערוצי טלוויזיה לבחירתך" באמצעות שלמור אבנון עמיחי.
תת ענף ארגונים/עמותות בולט במיוחד באפריל ותופס את המקום התשיעי עם הוצאה לפרסום של כ- 1.4 מליון דולר, בעיקר בשל פרסומיה של תנועת צדק חברתי מבית ארקאדי גאידמק, באמצעות גלר נסיס: "מסיבת הפתעה למדינה ביום העצמאות בפארק הירקון".
המפרסמים
שטראוס עלית חוזרת לראש הטבלה, עולה מן המקום השמיני במרץ אל המקום הראשון באפריל עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 2.1 מליון דולר. החברה מפרסמת באופן בולט את קמפיין :"שבעת ימי בריאה" של פסק זמן ומשקה דנונה אקטימל באמצעות שלמור אבנון עמיחי.
משרדי פרסום
שלמור אבנון עמיחי הוא גם משרד הפרסום המוביל באפריל עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 6.2 מליון דולר. שלמור אבנון עמיחי מפרסם באפריל גם את פריזמה, פרטנר, אמריקן אקספרס, ניופאן ועוד.
באומן בר ריבנאי מתמקם החודש במקום השני עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 5.6 מליון דולר ופרסום בולט להוט, מכבי, סופרפארם, קרליין ועוד. לפ"ם נכנסת לטבלת עשרת המובילים ומתמקמת החודש במקום השמיני בעיקר עקב פרסום למשרד התחבורה בקמפיין: "טרור בכבישים".
עשרים תתי הענף המובילים אפריל 07
תת-ענף מחיר
1 ביגוד $4,543,474
2 רשתות שיווק $3,521,913
3 תקשורת סלולרית $2,371,281
4 חשמל $2,046,503
5 בנק $1,772,695
6 רכב פרטי $1,713,250
7 כבלים/לווין $1,694,864
8 משרדים ממשלתיים $1,488,329
9 ארגונים/עמותות $1,481,711
10 מוצרי חלב $1,474,505
11 ספרים $1,375,886
12 ביטוח – רכב $1,293,159
13 קרנות $1,223,796
14 בתי השקעות $1,068,166
15 קופות חולים $1,038,197
16 מכללות וסמינרים $1,031,244
17 ספקים – ISP $993,204
18 סרטים $990,155
19 שמפו ומרכך $963,855
20 צרכנות $915,687
עשרים המפרסמים המובילים אפריל 07
מפרסם מחיר
1 קבוצת שטראוס עלית $2,149,821
2 P&G – פרוקטר & גמבל $1,302,980
3 קבוצת בנק הפועלים $1,287,916
4 אופנת פוקס – רשת חנויות אופנה $1,127,616
5 HOT (התאחדות הכבלים בישראל) $1,096,739
6 פרטנר – אורנג' $1,035,342
7 משרד התחבורה $896,927
8 קו-אופ – הריבוע הכחול $885,991
9 סנו $844,244
10 תנובה $821,320
11 מכבי שירותי בריאות (קופ"ח מכבי) $801,100
12 קבוצת מרקסטון $761,191
13 בזק $751,749
14 קבוצת אגד $636,773
15 המשביר החדש לצרכן (המשביר לצרכן) $619,191
16 פלאפון $603,466
17 אסם $586,776
18 סופר-פארם $568,295
19 רשת שופרסל $557,726
20 אל-על $533,703
עשרים המותגים המובילים אפריל 07
מותג מחיר
1 אופנת פוקס – רשת חנויות אופנה $1,127,616
2 HOT – (התאחדות הכבלים בישראל) $1,022,785
3 פרטנר – אורנג' $1,018,215
4 משרד התחבורה $894,372
5 בנק הפועלים $879,224
6 בזק – אינטרנט $644,968
7 המשביר החדש לצרכן (המשביר לצרכן) $615,789
8 מכבי שירותי בריאות – מגן (קופ"ח מכבי) $609,105
9 מגה – רשת מזון $589,431
10 פלאפון $578,343
11 עלית – פסק זמן (קבוצת שטראוס עלית) $572,620
12 שטראוס – דנונה Actimel – משקה (ק.שטראוס עלית) $508,877
13 אל-על $483,450
14 אגד – תחבורה ציבורית $470,921
15 מחסני חשמל $455,933
16 דור אלון – אלונית $449,633
17 אופנת קרייזי ליין $422,619
18 פריזמה – בית השקעות $413,651
19 YES – (DBS)-שירותי טלוויזיה בלווין $407,536
20 ביטוח ישיר – ביטוח רכב $402,795
הקמפיינים המובילים אפריל 07
קמפיין מחיר
1 בזק – רשת ביתית אלחוטית ב-9.90 בחודש בלבדX 24 תש' (תזרקי אותו) $536,145
2 אופנת פוקס – נשים וגברים (מיטות נפרדות) $474,787
3 פרטנר-אורנג' – OBOX LIVE TV– מרחבים חדשים.. 50 ערוצי טלוויזיה לבחירתך $455,216
עשרים משרדי הפרסום המובילים אפריל 07
משרד פרסום מחיר
1 שלמור אבנון עמיחי/Y&R $6,279,277
2 באומן בר-ריבנאי $5,621,876
3 MCCANN ERICKSON $5,374,664
4 אדלר חומסקי & ורשבסקי $4,667,155
5 זרמון גולדמן $3,059,582
6 יהושע TBWA $2,670,887
7 גיתם BBDO $2,260,301
8 לפם $1,724,108
9 ראובני פרידן IPG $1,706,236
10 פוגל OGILVY $1,654,598
11 אריאלי PUBLICIS $1,634,454
12 גלר נסיס LEO BURNETT $1,594,429
13 גליקמן נטלר סמסונוב $1,407,124
14 JWT ISRAEL $1,243,237
15 דרורי שלומי $1,231,114
16 שמעוני-פינקלשטיין FCB $1,065,177
17 EURO TEL AVIV $935,925
18 אליקים הרמן $931,260
19 רגב קויצקי $917,675
20 שיטרית מדיה גרופ $915,709