מהיום עגלת הקניות המוכרת נראית אחרת: הדיה משיקה פלטפורמת פרסום חדשה בנקודות המכירה – פרסום על ידית עגלת הקניות.
בפעם הבאה שתטיילו בסופר עם עגלת הקניות, קרוב לודאי שתפגשו ממש בין הידיים שלכם מתקן פרסום חדשני, שהוצמד באופן אלגנטי לידית העגלה. מדובר בפלטפורמת פרסום חדשה המקובעת אל ידית העגלה ומאפשרת חשיפה של מסר פרסומי, המלווה את הלקוח מרגע הכניסה לחנות ועד לסיום תהליך הקניה.
שיטת הפרסום על גבי ידית עגלת הקניות חודרת עתה בפריסה רחבת היקף לרשתות השיווק בישראל, זאת לאחר שמאות רשתות שיווק בעולם כבר שילבו אותה כחוליה חשובה במערך המדיה בנקודת המכירה, תוך הצגת נתונים מרשימים ומשכנעים ביותר המעידים על מידת הצלחתה של מדיה זו להניע את הצרכנים ולהשפיע על התוצאות.
על פי סקר צרכנים מקצועי ואובייקטיבי שנערך בקרב לקוחות שנחשפו לפרסום זה: 88% ציינו זכירות של פרסום ספציפי ללא מודעות נעזרת, 72% העידו על הגדלת המודעות למותג בעקבות הפרסום.
נתון נוסף העולה מתוך אותו סקר מגלה, כי הפרסום הנייד על העגלה השיג אחוזי תשומת לב גבוהים ביותר (פי 8 בממוצע) בהשוואה לאמצעי מדיה נייחים בנקודת המכירה.
אולי הנתון המרשים ביותר הוא זה המצביע על גידול במכירות בשיעור של 39% בממוצע בהשוואה לתוצאות של אותם מותגים בחנויות מקבילות ללא תמיכה של פרסום ע"ג העגלה.
פרסום בגובה העיניים
שני נתוני מפתח מבססים את הרציונל מאחורי הפרסום בנקודת המכירה: 74% מהחלטות הקניה מתקבלות בנקודת המכירה, אך 80% מהקונים אינם מגיעים לכל המעברים במרחב הקמעונאי.
על רקע נתונים אלו, פרסום ע"ג העגלה זוכה בנקודות יתרון בראש ובראשונה בזכות היותו פרסום ממוקד לקוח, המאפשר חשיפה ראשונה "לפני כולם" של מסר פרסומי בסביבה שבה קיימת תחרות אגרסיבית על תשומת ליבו של הלקוח.
"הקירבה הפיזית" בין הפרסום והלקוח יוצרת אינטראקציה אחד על אחד, קשר עין רציף במשך 28 דקות (זמן חשיפה ממוצע ע"פ סקר צרכנים), הובלת הלקוח אל המותג ללא תלות בהגעתו אל המדף באופן אקראי, וחשיפה ברורה ומלאה שאינה מופרעת ע"י אלמנטים שונים בשטח החנות.
"פלטפורמת הפרסום ע"ג העגלה מציבה רף חדש של עוצמת חשיפה ונראות קמעונאית", אומר עופר גל, מנכ"ל חברת הדיה, " זהו הניצול המוצלח ביותר של קהל שבוי כדי ליצור מודעות למותג ולמקסם את התועלת למפרסם".
העגלה משדרת מידע
המתקן החדש הינו חלק מפלטפורמה מתקדמת, המאפשרת ליישם ע"ג ידית העגלה מערכת מידע ממוחשבת לאספקת נתונים המסייעים לניהול החנות.
הקשר עם העגלות, באמצעות מוניטור ואנטנה, עשוי לפתור אחת ולתמיד את תופעת הגניבות המטרידה את הרשתות: המידע המוזרם בזמן אמת מאפשר זיהוי מיידי של כל ניסיון להוציא את העגלה אל מחוץ למתחם הקניות ו/או להימנע מתשלום. במקביל, המערכת מספקת בקרת תנועה על העגלות הנמצאות בשימוש והעגלות הזמינות, עומסי קונים לפי חתך קטגוריות, משך הקניה ונתונים חיוניים נוספים המאפשרים קבלת החלטות מיידיות לייעול השירות בנקודת המכירה, כגון: פתיחת קופות נוספות למניעת תורים.
בשלב מתקדם יותר מתכננת הדיה ליצור אינטראקציה בין מתקני הפרסום למסכי הקופה, באמצעות טכנולוגיה המאפשרת עדכון אוטומטי של מבצעי ההנחות המפורסמים ומעקב שוטף אחר נתוני המכירה ללא צורך בהדפסה ובהפצה של קופונים לצורך מימוש ההטבה בקופה.
הדיה, שהשקיעה במהלך כ-500,000$ מבצעת בימים אלה פריסה רחבת-היקף של מתקני הפרסום שיאפשרו לשדרג את הפעילות התקשורתית בנקודת המכירה כמו גם לשפר את היכולות של הרשת לשלוט בנעשה בשטח ולהגיב במהירות לכל התרחשות.