הפרסום לקהלי יעד רחבים שהפך להיות פופולארי לפני יותר ממאה שנים איבד יותר ממחצית היעילות שלו. מחקר שנערך לאחרונה בדק את מידת השפעתו של הפרסום הרחב על מכירות ועל גודל נתחי השוק של המפרסמים. במסגרת המחקר נבדקו 750 קמפיינים שמהם התברר כי כמחצית מהתקציב המוקדש לפרסום אינו יעיל באופן מוחלט. התברר עוד כי הגדלת ההוצאה של פרסום באחוז אחד הביאה לעלייה של 0.1% במכירות, בעוד שבשנת 1984 כאשר נערך מחקר דומה, נמצא כי הגדלת הפרסום ב 10 אחוז מעלה את המכירות ב 2%. מעריכים כי השינוי שחל ביעילות הפרסום המאסיבי, המתבצע בעיקר בטלביזיה, הוא כתוצאה מהחשיפה ההולכת וגדלה של הציבור לאינטרנט שהיא אינטראקטיבית בעיקרה.
פרשנות העורך: הכותרת של אייטם זה דומה להפליא לאמרתו של מנכ"ל ג'נרל מוטורס, לפני כשישה עשורים: "אני יודע שמחצית מתקציב הפרסום שלנו הוא מיותר. הבעיה היא שאין לי מושג איזו מחצית". לגופו של עניין – יש ירידה משמעותית בהיקף הצפייה בטלביזיה של הדור הצעיר, מה עוד שכשליש מהצופים בה מדלגים על פרסומות באמצעות ממירים נוסח TIVO. הפרסום לנישות והמגמה המסתמנת לשיווק פרסונאלי הופכים לשם המשחק העיקרי בחשיפה התקשורתית.
הפוסט פורסם בידיעון Trends