מהפיכה בעולם הבלוגים הישראלית. תפוז תחל לשתף בעלי בלוגים הפועלים בתחומה בהכנסות מהפרסום של כל בלוג. את הדברים חשף מנכ"ל תפוז גיא אליאב בועידת התקשורת השנתית שהתקיימה אתמול בתל אביב. בעלי בלוגים יקבלו למעלה מ- 50% מההכנסות מפרסום בבלוג שלהם. משמעות הדבר היא כי בעלי בלוגים פופולארים, עתירי רייטינג יהנו מהכנסות נאות משיתוף הגולשים בהגיגיהם האישיים והעסקיים.
תפוז הוא אחת משתי פלטפורמות של יומני הרשת הגדולות בישראל כאשר בתחומה למעלה מ- 50,000 יומני רשת. למעלה מ- 10% מהם מתעדכנים מדי יום.
גיא אליאב, מנכ"ל תפוז: "בהמשך למהפיכה שעוברת על רשת האינטרנט בכלל ועל הרשת הישראלית בפרט העונה לשם WEB 2.0, את ניצני התופעה אנו יכולים לראות גם בפרסום. היום הגולשים מייצרים תוכן מעלים אותו לרשת ומייצרים הכנסות נאות לפלטפורמות שבהם נעשה שימוש. אין שום סיבה שהם לא יקבלו חלק מההכנסות המגיעות מהעניין שהם מייצרים. יתרה מזאת, הגולשים זכאים לחלק הארי מההכנסות, הבלוג הוא יצירה שלהם, תפוז במקרה הזה היא רק פלטפורמה".
לאחר שהקימו בשנה שעברה את מערכת הפורומים והקהילות העסקיות, הקימה תפוז לפני מספר חודשים במסגרת הבלוגיה (מתחם יומני הרשת של תפוז) מערכת בלוגים לאנשי עסקים מכל השדרות המרכזיות במשק. בנוסף יזם הפורטל פנייה אל עשרות מנכ"לים מובילים במשק, כל אחד מתחום שונה. מטרת מערכת הבלוגים החדשה היא לעודד אנשי עסקים, מנכ"לים ומנהלים זוטרים ליצור, לפתח ולשפר את הקשר של עסקיהם עם קהל הלקוחות, העמיתים והשותפים. "פלטפורמות דומות נמצאות בשימוש חברות בינלאומיות מובילות כדוגמת: גוגל, מיקרוסופט, אינטל, ג'נרל מוטורס ובואינג", אומר ניר אופיר, העורך הראשי של תפוז אנשים. "חברות מובילות ואנשי מפתח בקהילות העסקיות באירופה ובארה"ב מודעים לעובדה כי בלוגים הינם כלים אפקטיביים עבור עסקים המעונינים לנהל קשר הדוק עם קהל לקוחותיהם, לספק נגישות טובה יותר להזדמנויות עסקיות ולחזק תדמית של חברה אמינה וקשובה בקרב הציבור".