אשת השיווק מאי: איילת צרפתי רוזן

שוק חטיפי הבייגלה מוערך ב-105 מיליון ש"ח, ופעילים בו שלושה שחקנים מרכזיים: אסם, בייגל בייגל ומאיר בייגל. עד לסוף שנת 2010 הוביל את הקטגוריה בייגל בייגל עם 64% (עלייה של 3% לעומת השנה הקודמת) אחריו בייגלה אסם עם 17%.



עם כניסתה של איילת צרפתי רוזן, לתפקיד מנכ"ל חטיבת החטיפים באסם, לפני שלוש שנים, זיהתה את פוטנציאל הצמיחה של אסם הטמון בתחום הבייגלה. בייגלה אסם, תפס אז 17% מהשוק, הייתה לו נוכחות מוגבלת על המדף עם 3 מוצרים בלבד, וללא השקעה בפרסום.


מדובר בשוק בעל פוטנציאל עסקי רחב, המוערך בכ-100 מיליון ש"ח בשנה, קטגוריה המובלת ע"י מתחרה אחד חזק – בייגל בייגל המחזיק, ערב השקת שטוחים, בנתח שוק כספי של למעלה מ- 60% הנהנה מיתרון יחסי בכל היבט: אריזות מזוהות, מגוון גדול, נראות בנקודת המכירה.


לצורך בחינת של הפוטנציאל העסקי בקטגוריה, בנתה רוזן תכנית פעולה בחטיבת החטיפים, שהתבססה על מחקרים וסקרי שוק, שהוכיחו כי קיימת דרישה לבייגלה של אסם וכי השוק צמא לחדשנות בתחום.


המטרות שהוגדרו בטרם מהלך: .להפוך את בייגלה אסם להיות מספר 2 חזק !, ולהכפיל את נתח השוק שנתי ל – 30%.


על מנת לעורר שוק כמו בייגלה, מוכרחים לספק לצרכן News גם ברמת המוצר. ניסיונות, טכנולוגיות מזון חדישות, קו ייצור חדש ומבחני טעימה הביאו לאחר שנה וחצי לחדשנות פורצת דרך בעלת פוטנציאל שוק רחב – בייגלה שטוחים.


מדובר בבייגלה מזן חדש, המעניק ערך מוסף חדש לקטגוריה-חוויית אכילה חדשה "חטיפית" וקלילה, בעל מרקם וטעם חדשים פריך וממכר. השטוחים מאופיינים בקריספיות אוורירית מרעננת ומגיע בתוספת מלח או שומשום. בנוסף, נבחר שם לחדשנות-"שטוחים" בעל אפיל "סלנגי" , בכדיי שיוכל להיות מספיק ייחודי ולהוות שם של סגמנט נפרד.


ביקוש חסר תקדים- 5 ימים לאחר עליית הקמפיין לטלוויזיה נקנתה הסחורה כולה והמדפים התרוקנו. עשרות אלפי יחידות נמכרו מדי יום ולאחר 5 ימים נאלצה אסם לעצור את שידור הפרסומת,לאור הביקוש למוצר שיצר מחסור בשוק. אסם החליטה להשתמש במצב שנותר ל"תרגיל" יחסי ציבור ופרסמה במכרז באתר המכירות הפומביות העולמי eBay אריזת בייגלה שטוחים. ההצעה הגבוהה ביותר שהתקבלה עבור אריזת שטוחים במכירה הפומבית היתה 56$. נכון להיום, על אף יצור רציף של 24 שעות ביממה, עדין לא הצליחה אסם לענות על הביקושים הגבוהים.


אסם הופכת למספר 1 בקטגוריה לאחר יותר מעשור מוצרי בייגלה אסם ובראשם "בייגלה שטוחים", הגיעו חודש לאחר ההשקה למקום ראשון עם נתח שוק של 50% ועברו את בייגל בייגל שהוביל את השוק כולו ונשאר עם נתח שוק של 36% בלבד. המוצר המוביל את כל הקטגוריה כיום הנו סגמנט בלעדי של אסם – "השטוחים".



איילת צרפתי רוזן מכהנת 3 שנים בתפקידה כמנכ"ל חטיבת החטיפים באסם, ו-11 שנים בחברה. לפני תפקיד זה היתה מנהלת השוק המקצועי של אסם, מנהלת השיווק של השוק המקצועי ומנהלת יחידה עסקית בסידס.


בעלת תואר ראשון במנהל עסקים.

אולי יעניין אותך

ניר צוק
davidocvich-monkeytech
יורם באומן- קרדיט ראובן קופיצינסקי
נהג מרוץ הפורמולה הבריטי לנדו נוריס נבחר כפרזנטור מותג היוקרה TUMI צילום גון בטר (1)
נבחרת הנאמנים של מחשבה טובה קרדיט גבריאל סטרוק
גיא תנחומא צילום יונתן בלום

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

סכיזופרניה
אורט דן גורמה משיק קורס ייחודי להכנת עוגות לימי הולדת בהובלת הקונדיטורית ליבנת גוטליב צילום באדיבות ליבנת גוטליב (1)
מימין יריב ארדון טופז הורביץ רוני רוטמן ויונתן ישי צילום אסף לוי (8)