בענף הריהוט צופים קדימה באופטימיות: כל שטחי התצוגה ב"ריהוטים 2010" הושכרו חודשיים לפני מועד התערוכה

אם להתבסס על הרוח המנשבת מכיוונו של ענף הריהוט והעיצוב לבית, המיתון כנראה מאחורינו. עובדה, כל שטחי התצוגה בתערוכת "ריהוטים 2010", התערוכה הוותיקה והמובילה בישראל בתחום הריהוט והעיצוב לבית, הושכרו כבר חודשיים לפני פתיחת התערוכה, וחברות רבות שביקשו להשתתף בה נאלצו להידחות מפאת חוסר מקום.


"ריהוטים" היא מהתערוכות הוותיקות ביותר בישראל – אם לא הוותיקה שבהן – והיא מתקיימת זו השנה ה-31 בהפקתה של "תים תערוכות", חברה בת של איגוד תעשיות הריהוט בהתאחדות התעשיינים בישראל. התערוכה, שתיערך כמדי שנה בחול המועד סוכות, מקיפה יותר מ-120 מציגים ומאגדת תחת קורת גג אחת קולקציות של חברות ומעצבים בולטים מהארץ ומחו"ל בתחומי העיצוב, התכנון, הריהוט והמוצרים המשלימים לבית. היא תתקיים ברחבי מרכז הירידים בגני התערוכה בתל אביב לרבות שטחי חוץ.


ההשקעה בתערוכה נאמדת ב-30 מיליון שקל, והיא כוללת, בין היתר, קמפיין פרסומי תחת הסלוגן "ריהוטים – התערוכה שהולכת איתך", בניצוחו של משרד הפרסום GPS מקבוצת אדלר חומסקי אנד ורשבסקי, והקמת "פעלטון" – מתחם חווייתי לילדים, שיפעל בכל שעות הביקור. ב"תים תערוכות" צופים כי מספר המבקרים בתערוכה אף יעלה על מספר המבקרים אשתקד, שעמד על יותר מ-120 אלף. הערכה זו מתבססת על המסר המכירתי המחודד של קמפיין הפרסום ועל ההנחה שה"פעלטון", הראשון בהיסטוריה של "ריהוטים", יהווה מוקד משיכה חזק למשפחות צעירות.


סקר שערך מכון "חקר" מגלה כי רובם המוחלט של המבקרים בתערוכה – 75% – הם מבקרים חוזרים, מה שמעיד על חוזקו של המותג "ריהוטים". אשתקד הצהירו כ-79% מהמבקרים בתערוכה כי בכוונתם לבקר בה גם השנה.


"ריהוטים" מהווה מוקד משיכה למבקרים מכל רחבי הארץ. 27% מהמבקרים בתערוכה בשנה שעברה הגיעו מחיפה והצפון, 19% מהשפלה והנגב ו-11% מירושלים וסביבותיה. המניע העיקרי לביקור בתערוכה הוא כוונה לקנות רהיט כלשהו: כמחצית מהמבקרים בשנים האחרונות ציינו זאת כמניע מוביל. בשנה שעברה כ-61% מהמבקרים הגיעו לתערוכה עם כוונה לרכוש בה רהיט כלשהו – כשמערכות ישיבה נמצאות בראש רשימת הקניות המתוכננות (19%). בסופו של דבר, 20% מכלל המבקרים קונים בפועל ריהוט כלשהו. אצל 20% מהקונים הקנייה היא ספונטנית – כלומר הם הגיעו לתערוכה ללא כל כוונת קנייה. יותר ממחצית הקונים בתערוכה (57%) הוציאו בה סכום של עד 5,000 שקל, ואילו 37% הוציאו יותר.


היתרונות הגדולים שמייחסים המבקרים לתערוכה הם חשיפה למגוון גדול של רהיטים (46%), וכן חשיפה לפטנטים וחידושים, חשיפה לקולקציות חדשות והזדמנות למבצעים אטרקטיביים או מציאות (33% לכל יתרון).


התערוכה משרתת היטב את תדמיתה של תעשיית הריהוט בישראל. כ-71% מהמבקרים בתערוכה אשתקד ציינו כי התרשמו שמדובר בתעשייה מפותחת ומתקדמת.


עמי ליכט, מנכ"ל "תים תערוכות": "הביקוש הגבוה להשתתפות בתערוכה הפתיע אפילו אותנו, לנוכח השנה הקשה שעברה על המשק הישראלי בכלל ושוק מוצרי הצריכה ברי הקיימא בפרט. זו הוכחה נוספת ש'ריהוטים' משמשת מנוף שיווקי משמעותי למציגים בה ולענף הריהוט כולו, שכוחו הייחודי מתבטא במכירות הן בתקופת התערוכה והן לאחריה".

אולי יעניין אותך

מחזור

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר