בשיווק רוצים אתר חדש: 10 טיפים לדרך נכונה

הקמת אתר חדש היא תהליך מורכב ומחייב. במיוחד, כאשר מדובר בחברה, אשר בין שאר עיסוקיה, בונה ומפתחת אתרים ללקוחות. האסטרטגיה בה נוקטת החברה, העקרונות, המתודולוגיה – כל אלו אמורים להשתקף גם באתר החברה.



בתום חצי שנה של עבודה קשה, במהלכה מחלקת השיווק הפכה ללקוחה תובענית של צוות מטריקס דיגיטל, אני יכולה לומר כי הדרך אמנם היתה רצופת אתגרים ומכשולים, אבל כל אחד מהם רק השביח את התוצאה הסופית. להלן, 10 טיפים איך לנהל פרוייקט של הקמת אתר חברה מזווית ראייה שיווקית, לעמוד בלוח הזמנים ולהישאר בחיים.



1. דבר ראשון, לרתום את ההנהלה. הנהלה שמבינה את הצורך בהקמת אתר חדש, מפתחת מחוייבות גבוהה לפרויקט ומכתיבה את הטון לכל הארגון.



2. לבצע מחקר מקדים ומקיף ככל האפשר. א.תחקיר פנימי לשם הבנת צורכי הארגון ומשאביו, תוך כדי התחשבות בפער הטבעי בין "החלומות" של השיווק ליכולות של הארגון לספקם. ב. תחקיר חיצוני לשם הבנת צורכי הלקוחות, השותפים, מחפשי עבודה ועוד. ג. תחקיר רשת להיכרות והבנה של מגוון אתרי אינטרנט מעוררי השראה, בענף, בארץ ובחו"ל.



3. להגדיר בצורה מדוייקת מיהם קהלי היעד של האתר ומה צרכיהם. לאפיין את קהלי היעד ולנסח ערכים ומסרים שהחברה רוצה לשדר בהתאם לצרכי קהלי היעד .



4. לנהל ולסנכרן צוות גדול של עובדים ולנצח על כל האופרציה בקלילות. בכל נקודת זמן בתהליך, עובדים על הפרויקט מספר אנשים במקביל, מתוך ומחוץ לארגון, כמו: אנשי פיתוח, איפיון ואסטרטגיה, עיצוב, בדיקות ועוד. החיבור והתזמון בין כולם אינו פשוט אבל בהחלט נחוץ והכרחי, תוך כדי הקפדה יתרה על הפרטים הכי קטנים.



5. לא לשכוח שום גורם בדרך אבל גם להייטיב להבחין בין עיקר לטפל. חברה גדולה המאגדת בתוכה מרכזי התמחות רבים, מחזיקה שורה של חברות בת, עובדת מול מגוון רחב של קהלי יעד וגורמים שונים – צריכה לזכור את האינטרסים של כולם, לבחון שוב ושובלוודא כי האתר משרת את כולם, אך יחד עם זה, להבחין בין עיקר לטפל, להעיז לברור ולסנן מידע, ולהגיש טקסטים קצרים וידידותיים למשתמש.



6. להמשיך ולהתעדכן, תוך כדי עבודה, בטכנולוגיות ובחידושים ברשת. זאת במטרה להקים אתר עדכני עם מוכנות לכל שינוי עתידי. לדוגמה: אם עד הזמן האחרון, בוני אתרים ואנשי תוכן התנהלו בהתאם לאסטרטגיית ה- SEO על מנת לוודא חיבור חזק של התכנים שלהם למנוע החיפוש של גוגל, הרי שבחודשים האחרונים השתנו כללי המשחק וגוגל דיווחה על עקרונות חיפוש חדשים המותאמים לאלגוריתם פנדה.



7. לשמור על קו עיצוב פשוט וממשק משתמש ידידותי ונוח. בחברה גדולה ומורכבת עם עומס תכנים קל מאד להתברבר, או להגיש לקורא יותר מדי תכנים. להבנתי, חוויית הגולש חשובה יותר מן הצורך של החברה להפיץ מסרים – עיצוב פשוט וברור, אלמנטים קבועים על גבי מסכים משתנים, תפריטי ניווט קטנים שיאפשרו לגולש להגיע למחוז חפצו באתר, בקלות ובטבעיות הם הדרך לליבו של הגולש.



8. לשים דגש גבוה על נגישות האתר. בעבודתינו השוטפת בתחום של פיתוח והקמת אתרים, אנו מובילים כבר שנים את נושא הנגישות, עם התאמת עקרונות הנגישות למסכים בגדלים שונים, מחשבים, טאבלטים, סמארטפונים –כך גם באתר החברה.



9. לפתח תוכן מקורי ושיתופי פעולה מעניינים. זה לא קל לייצר תוכן איכותי שיש בו גם ניצוץ של מקוריות. בחברה המטפחת תרבות של שיתוף ידע, באמצעות מומחים ומרכזי התמחות כדאי למנף את הנכס הזה ולבטא את הערך המוסף שלו גם באתר. דרך נוספת, היא יצירת שיתופי פעולה ייחודיים, כמו במקרה שלנו: שיתוף פעולה עם חברת המחקר פורסטר המקנה לנו גישה לפוסטים ולמאמרים חדשים בתחומי ה-IT. ושיתוף פעולה עם חברת מכ"מ המנטרת עבורינו תוכן בנושא מחשוב ענן, נושא בעל רלוונטיות גבוהה לקהילת ה- IT, והצגתו באתר שלנו מדי יום.



10. הבטחנו להנהלה כי ההשקעה תשתלם, עכשיו מוטלת עלינו חובת ההוכחה. לשם כך יש לזכור לבחון כבר מתחילת התהליך, אילו מדדים נרצה למדוד כדי לבקר את עצמנו, באילו כלי מדידה להשתמש? איך נשווק את האתר ונייצר עבורו טראפיק רלבנטי שיספק אותנו? איך ניעזר בעובדי החברה לשם כך? ובאופן תמידי לבחון, למדוד ולשנות כך שהאתר תמיד יהיה במוכנות לשרת את הצרכים העסקיים של החברה תוך התעדכנות בטכנולוגיות וחידושים רלבנטים.


הכותבת היא מנהלת השיווק של מטריקס

אולי יעניין אותך

website1
dorit-singer1
F0_0316_0200_DROR
template-1599667_640
crush
desktop-accessibility-preferences-1294499_640

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר