הלוואות לעסק קטן – למי וכיצד פונים

מעט כל עסק קטן נדרש בשלב מסוים להלוואה. יש עסקים שנדרשים לכך בתחילת דרכם על מנת שיוכלו להיפתח, בשביל שיוכלו לעמוד על הרגליים, עסקים אחרים נדרשים לכך בשלב מאוחר יותר לצרכים שונים.

בין היתר, עסקים קטנים נוטלים הלוואה לצורך רכישת ציוד ומכונות, לצורך רכישת מלאי, גיוס עובדים, כניסה לפרויקטים שונים ועוד. המטרה של אותן הלוואות היא לאפשר לעסק גם לתפקד בצורה בטוחה וטובה, בראש שקט מה שנקרא, אך מעבר לכך, הלוואות מאפשרות לאותם עסקים להכניס כסף בעתיד, על פי הכלל הידוע בכלכלה, בשביל להרוויח כסף, צריך להוציא כסף.

כעת השאלה היא, אם אנחנו בעלים של עסק קטן ואנחנו צריכים הלוואה, אז למי אנחנו פונים? התשובה היא די פשוטה. יש שתי אפשרויות עיקריות. הראשונה, בנקים, השנייה גופים חוץ בנקאיים. קרי חברות אשראי, חברות ביטוח, חברות מימון וגופים שונים שמספקים הלוואות חוץ בנקאיות.

ברמת העיקרון, עדיף לפנות אל גוף חוץ בנקאי ולא אל בנק, הסיבה היא, יותר סביר שגוף כזה יסכים להלוות כסף לעסק קטן מאשר בנק. בנקים הם הרבה יותר שמרניים, חלים עליהם כללים הרבה יותר נוקשים בכל הקשור למתן הלוואות והם לא ממהרים לספק אותן לעסקים שאין להם גב כלכלי, מתוך חשש שהעסק לא יוכל לעמוד בהלוואה, ואז היא תרד לטמיון.

גופים חוץ בנקאיים מספקים הלוואות בתנאים מאוד נוחים, ריביות נוחות ותנאי החזר טובים. באופן טבעי, לא כל אחד מאיתנו מרגיש בהכרח נוח לפנות לגוף שכזה, אך צריך לומר שיש הרבה מאוד גופים חוץ בנקאיים חזקים ואמינים שניתן לקבל מהם הלוואות בתנאים אטרקטיביים.

כיצד פונים אליהם? צריך לבחון מה כל גוף מציע, באילו תנאים, ואז לבחון מה הכי משתלם לנו. צריך לקחת בחשבון שכל גוף ידרוש מאיתנו, תוכנית עסקית מסוימת בשביל שנוכל להוכיח שאכן תהיה לנו אפשרות להחזיר את הכסף. הגופים השונים גם ירצו, סביר להניח, לראות נתונים על העסק בשביל לדעת שהם לא מספקים הלוואה למי שאין לו כלים ואמצעים להחזיר את הכסף.

המידע מסופק מאתר BIZNESS – שכולל מדריך מקיף איך לפתוח עוסק פטור

אולי יעניין אותך

-ברכה-בעלים-שותף-חברת-MOXIE-צילום-גיל-זבלודובסקי
 נהיגה
 שמול - מנכל חברת שניר
 של 06
 על בד
 חתולים

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

 את התזונה צילום הרבלייף
 מטבחים מעצבת שגית בר
155196_NAT_E_largeסקצרס_נשים_צילום יחצ חול_349