חשיבות עצמת המותג ל- SEO –לקח מההחמצה של הרשות לבטיחות בדרכים

ישבתי לי לתומי באוטו ושוב שמעתי גלגל"צ, עוד תשדיר שמסתיים במילים האלמותיות "משרד התחבורה, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, rsa.gov.il " אז חוץ מזה שזה לפעמים ממש מציק שבכספי המיסים שלי הקרדיט בסוף התשדירים ארוך כאורך הגלות וכולל כל גוף מטופש ממשלתי (דמיינו שפרסומת לאוסם הייתה מסתיימת ב" אז קנו במבה, בחסות אוסם, מחלקת השיווק, מפעל עיקרי שוהם, מחלקת תפעול ושינוע, מרלו"ג מרכזי רמלה, משרד פרסום אחיטופל ובניו").




בכל מקרה לענייננו: חשבתי שזו דוגמה לא פרופורציונלית לגוף שמשקיע מליונים בשינון כתובת אתר האינטרנט שלו לגולשים . עניין אותי לדעת עד כמה ההשקעה הזו משתלמת להם, כמקרה מבחן לכל גוף ששואל את עצמו אם לפמפם או לא את המותג (וכתובת הדומיין) לגולשים פוטנציאלים אופליין .





כמות הטראפיק הישיר (Direct) שמקבל האתר, גבוהה מכל מה שאתם מכירים – כמעט רבע מהטראפיק שלהם מגיע מאנשים שמקלידים את כתובת האתר לדפדפן (בתיאוריה גם דרך סימניה בכרום וכדומה, אבל לא נראה לי)
*מידע בחסות הכלי של SimilarWeb שכבר מרגיש לי שאני איש מכירות שלהם…












גם בביטויי החיפוש שדרכם נכנסו לאתר, מעל 20% זה שם המותג בצורות שונות








זה ללא ספק נכס מאוד גדול. השאלה היא האם הוא מנוצל בחוכמה?



אז קודם כל אני אתן כמה מחמאות לאתר (לפני שאני עונה… שלא, הוא לא מנוצל מספיק). האתר מעוצב יפה, הוא מכיל מידע רב ובסה"כ אני אוהב לפרגן.
צריך לזכור זה לא גוף עסקי, כנראה שאין להם מומחי SEO שתפקידם לגרום לאתר להביא יותר טראפיק.



ההחמצה: אין באתר מלספיק תוכן וכשיש הוא לא מוצג נכון לגוגל

מפת האתר של הרשות , מראה שיש לא מעט תוכן, אבל בכל זאת, התחום של תאונות ובטיחות בדרכים, כנראה יכול להכיל לפחות פי עשרה מאמרים ותכנים שאנשים מחפשים. גם היקף החומר עצמו לא מדהים, הדפים די קצרים (ראו בהמשך "חגורות בטיחות" עליהם רשמו כמה מילים בלבד).


הבעיה הגדולה היא שלמרות מבנה היררכי נכון, הם נתנו לכל המאמרים מאותה דרגת היררכיה את אותו השם!!! כלומר יש להם בטח כמה עשרות מאמרים שאם גוגל שואל אותם "על מה הם" הם אומרים לו את אותה התשובה "כללי בטיחות" במקום לומר "זה כללי בטיחות לאופניים וזה כללי בטיחות לרכב וכו'"
סימנתי כאן באדום כדי שתוכלו לראות. למותר לציין שאותה טעות נעשתה עם "הסברה", "הכשרה" וכן "השד יודע מה"









הכותרות שלהם כל כך מוטעות, שגוגל מתעלם מהן… כי הוא מבין שהכותרת שמוגשת לו על הדף שדן ביתרונות של חגורות בטיחות (הכותרת היא "כסאות בטיחות") פשוט לא נכונה לגולש.



מה ההבדל בין הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לבין הרשות לבטיחות בדרכים ?

משום מה המקום שנחסך בכותרת על המילים הרלוונטיות "חגורות בטיחות" פינה מקום להצגה כפולה ומיותרת בעיני של שמות שונים לאותה רשות





האתר מצליח להביא טראפיק על ביטויים שאין לו בהם הרבה תוכן ושנראה כי הוא מנסה בכח לא להיות מדורג עבורם (כמו "חגורות בטיחות לרכב"). אם הרשות רק תשקיע כמה שעות בניסוח מחדש של הכותרות באתר ואולי קצת בהוספה של תכנים שהגולשים מחפשים, אין סיבה שהיא לא תראה גידול במכפלות בכמות הטראפיק שהיא מביאה (ושכנראה חשוב לה לאור פמפום כתובת האתר ברדיו).



המסקנה

לא ישבתי לנתח יותר לעומק את האתר, כי זו לא המטרה שלי בחיים או בפוסט הזה. ה מטרה הייתה לגלות האם יש תרומה של מותג חזק ל SEO של האתר. התשובה לכך היא "כן בהחלט".


מה זה אומר עבורכם? חישבו איך אתם גורמים לאנשים לחפש את שם המותג שלכם או כתובת האתר שלכם, ולא רק ביטויים הקשורים לאתר. אני חושב על כך הרבה מאוד ונוקט מהלכים בנושא, הגם שזה משהו שקשה מאוד למדוד את תרומתו הישירה.


* הפוסט פורסם במקור בבלוג של אריאל הוכשטדט , יזם בתחום האינטרנט. בעבר היה מנהל תחום שיווק לעסקים בגוגל ישראל, דרום אפריקה ויוון ומנהל שיווק Gmail במעל ל-100 מדינות.

אולי יעניין אותך

resized_pexels-photo-270637 (2)
resized_pexels-photo-270404
news1
digital-marketing-gc52600287_12801
soni-gertel1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר