כולם רוצים וורדפרס. ואתם ?



הפוסט בחסות Fortissimo Smart-Media –
מנצחים על השיווק באינטרנט



כל מי שמתעניין כיום בהקמת אתר לחברה נתקל בהמלצות חמות להקים את האתר על פלטפורמת וורדפרס. הפלטפורמה שהחלה דרכה ככלי להקמה מהירה וקלה של בלוגים, הפכה עם הזמן לכלי עוצמתי להקמת אתרים. לוורדפרס ישנם יתרונות רבים, אך לצדם יש גם חסרונות. להלן סקירה קצרה למנהל השיווק שמחפש את האתר הבא.



הבנת היתרון המרכזי של וורדפרס: הקוד הפתוח


וורדפרס נבנתה באמצעות קוד פתוח, שמשמעותו שכל מתכנת יכול להוסיף ולשנות את המערכת כרצונו ולפי צרכיו. כתוצאה מכך, נוצרה סביב המערכת קהילה של מאות אלפי מפתחים ברחבי העולם, שכל אחד מוסיף לה ומשדרג אותה לטובתו ולטובת הכלל.



היתרונות:


1. המערכת משתדרגת כל הזמן, ומתאימה את עצמה במהירות מדהימה לצרכים חדשים. לדוגמא, אם יש רשת חברתית חדשה שצריך להטמיע קישור אליה באתר – איפשהו בעולם מישהו כבר יפתח את הפתרון המתאים. לכן האתר משרת את החברות לטווחי זמן ארוכים יותר מאשר אתרים שפותחו על ידי חברות בקוד סגור (השייך לחברה המפתחת).


2. התאמה מלאה לצרכי החברה. מתכנת יכול להתאים בקלות את הפלטפורמה לצרכים של החברה.


3. אין תלות בספק יחיד. אם מחר בבוקר יש צורך בעדכון האתר או קיים חוסר שביעות רצון מהמפתח, ניתן לפנות לכל בונה אתרי וורדפרס ולקבל ממנו הצעת מחיר, במקום להיות תלוי במפתח המקורי.



יתרון נוסף: עבודה עם תוספים


עוד יתרון של וורדפרס הוא העבודה בצורה של תוספים. לאחר שהוקם הבסיס לאתר, ניתן להוסיף כמעט בלחיצת כפתור אחד מאלפי תוספים שעומדים לרשות בעלי אתרים. דוגמא לתוספים כאלה הם: תוסף SEO לשיפור קידום האתר במנועי חיפוש, תוסף טופס יצירת קשר שניתן לשלב בקלות בכל עמוד, תוסף גלריית תמונות ועוד ועוד.



עלויות


עלות אתר וורדפרס תלויה בעיצוב וברמת החריגה מהתצורה הבסיסית במציע וורדפרס. קלות ההפעלה הבסיסי של וורדפרס מייצר לרוב עלות נמוכה יותר מאשר אפשרויות אחרות.



עיצוב וורדפרס


לרשות בוני אתרי וורדפרס עומדות אלפי תבניות מוכנות מראש (חלקן בחינם, והמוצלחות יותר נמכרות בעלות של 20-80 דולר) שניתן להתקין תוך דקות. למרבה הצער, רוב התבניות מגיעות באנגלית, ולאחר שנמצאה תבנית מתאימה יש צורך בתרגום (ובעלות נוספת).


אפשרות אחרת היא יצירת עיצוב חדש ואז השמיים הם הגבול.



החסרונות


1. מהירות. למבנה הגמיש של האתר יש חסרון שמגיע בדמות מחיר מהירות עבודה איטית יחסית. המהירות מתאימה בהחלט לאתרים תדמיתיים, אך אם מדובר באתר מכירות או אתר שנועד לעודד פעילות כלשהי, כדאי לבחון את נושא המהירות.


טיפ: למרות המגבלות ישנן דרכים להאיץ את עבודת האתר, וכדאי לדון בכך מראש עם בונה האתר. זהו גם מדד לבדוק האם בונה האתר מבין צרכים עסקיים של חברה מעבר ליכולת הטכנית.



2. הצפה של בוני אתרים. קלות השימוש בוורדפרס מספקת רף נמוך מאוד לכניסה לתחום, ולכן בשוק מסתובבים מאות בוני אתרי וורדפרס. חלקם טובים מאוד וחלקם חובבנים. בעוד רבים יודעים לנפק אתר ברמה טובה, פעמים רבות נושא השירות עולה כבעיה, וכן היכולת להבין את הצרכים העסקיים שלכם. מומלץ לשוחח עם לקוחות קודמים, בהנחה ולא מדובר בבית תוכנה בעל ותק וניסיון גדולים.


טיפ: תמיד לבדוק בחוזה קיומו של סעיף ההופך את החברה לבעלים של קוד האתר, כך שתמיד ניתן יהיה לקחת אותו למפתח ואחסון אחר.



3. מורכבות. וורדפרס נועדה במקור לפתיחת בלוגים, והקמת אתרים היא מן "הסבה" שבוצעה לה. לכן וורדפרס לא נועדה להקמת אתרים מורכבים שחורגים בהרבה מהתבניות המוכרות. כדי להינות מיתרונות הקוד הפתוח של וורדפס באתרים גדולים ומורכבים יותר, כדאי לבחון את פלטפורמות דרופל (שיש לה קהילת מפתחים חזקה בישראל) וג'ומלה (שירדה מעט מהפופולאריות שלה בשנים האחרונות).



ישנן הרבה סיבות שהפכו את וורדפרס לפלטפורמה המובילה כיום להקמת אתרים, ובראשן קהילת מפתחים בינלאומית שמספקת איכות ללא תחרות מול כל פלטפורמה אחרת. אך לכל יתרון יש גם חסרון ויש לשקול את ההתאמה שלה מהערכת לצרכים שלכם.



אולי יעניין אותך

website1
dorit-singer1
F0_0316_0200_DROR
template-1599667_640
crush
desktop-accessibility-preferences-1294499_640

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר