כיצד לשפר את שיעור הנטישה מאתר אינטרנט?


דף אינטרנט אפקטיבי מושך מבקרים דרך מנועי חיפוש. השלב הבא הוא לדעת איך גם לשמור אותם באתר. הגולש המודרני כבר לא נשאר לבקר בכל אתר שהוא מגיע אליו מתוך אמפטיה, הוא יודע מה הוא מחפש ומצפה למצוא זאת במהירות. אם הם לא ימצאו את מבוקשם בעמוד אליו הם הגיעו, או במרחק קליק אחד ממנו, הם יעדיפו לחזור למנוע החיפוש לצורך מציאת התאמה טובה יותר.

מהו שיעור הנטישה?
"
שיעור הנטישה" (BOUNCE RATE) הוא מונח המודד את שיעור הגולשים שבוחרים לעזוב את האתר לאחר מספר שניות קצר של ביקור שיעור נטישה מחושב לפי מספר המבקרים בעמוד מסוים שבוחרים לעזוב את העמוד בתוך מספר שניות בלי להמשיך לעמודים אחרים באתר ומחולק במספר הכולל של המבקרים בעמוד.
אם שיעור הנטישה הוא גבוה (מעל 50%) , ככל הנראה ישנה בעיה בעיצוב או בתכנים של האתר.

איך אפשר לשפר את שיעור הנטישה?
.1
טעינת עמודים מהירה- אתר אינטרנט איטי, עלול לגרום לגולש לחשוב כי מדובר בתקלה, ולכן הוא עלול לסגור את החלון הפעיל – דבר שנחשב כנטישה.

2. עיצוב מקצועי – עיצוב מקצועי משדר רצינות ומקנה לעסק חזות מקצועית. עיצוב טוב מושך את העין מבחינת תמונות וצבעים , עימוד אסטטי וכן שימוש בפונטים קריאים . העיצוב המודרני של אתרים שם דגש גם על שימושיות ויכולת ניווט טובה. גולש שיוכל להגיע בקלות למידע מקצועי נוסף ו/או ישירות למידע הוא מחפש מהעמוד אליו הוא הגיע , ימשיך את הגלישה באתר שלך לפני שהוא סוגר ומדפדף הלאה.

3. חידוד המסר – כל עמוד באתר שלך צריך לתת כבר במבט הראשון תשובות ל-3 שאלות בסיסיות: "מה יש בעמוד הזה?", "האם זה בשבילי?" ו – "למה אני צריך להיות כאן?"
גולש שלא ירגיש מיד שהוא "בבית", באיזה חדר הוא מצא, ואיך להגיע לסלון בקלות, לא ימשיך להתארח אצלך.

כדאי לתכנן מראש מסלולי ניווט נבחרים, כך שבכל עמוד מלבד יכולת ניווט באמצעות תפריט, יהיו גם קישורים בולטים למאמרים מקצועיים רלוונטיים, קישור לעמוד עם המוצר/שירות עיקרי שאתם מציעים, הפניה לשירות לקוחות והצגת מספר טלפון בולטת למקרה שהלקוח מעדיף להמשיך את האינטראקציה עם סיוע אישי יותר.

לסיכום
הסיבה העיקרית לנטישה מהירה יחסית, היא תחושת חוסר בהירות אצל המבקרים לגבי איכות ומקצועיות התוכן שקיימים בעמוד בו הם נמצאים. הדרך הטובה לטפל בכך היא שדרוג התכנים והעיצוב של האתר על מנת שישדרו מקצועיות ברמה הנהוגה בענף בו אתה עוסק וכן הוספה של הפניות לתוכן נוסף שיעזור לגולש למצוא את דרכו באתר בנתיב שישכנע אותו כי הוא הגיע לחברה רצינית ומקצועית שאיתה הוא רוצה לעשות עסקים.


*הכותב הינו מנכ"ל חברת "Dreamview " החברה לבנייה וקידום אתרים באינטרנט


אולי יעניין אותך

website1
dorit-singer1
F0_0316_0200_DROR
template-1599667_640
crush
desktop-accessibility-preferences-1294499_640

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר