מנהלי קהילות מדברים: אמיר שניידר, מנהלי שיווק מצייצים


· שם מנהל הקהילה: אמיר שניידר


· שם הקהילה: מנהלי שיווק מצייצים


· שנת הקמה: אפריל 2015


· מנהלי הקהילה: טל ספיבק, לירן פורמן, איילת שורץ, קרן נהיר, גלית מור, הילה פלד שאול, תמר ציונוב


· חברים בקהילה? כ-10,500 ועוד 15,000 בקהילת בת בשם ׳מנהלי שיווק מצייצים דרים ג׳וב׳ לדורשי עבודה בתחום ועוד כ-9,000 עוקבים בדף המותג.



אמיר שניידר, איש שיווק ודיגיטל, עם ניסיון של למעלה מעשור בעולמות השיווק והדיגיטל. מכהן כיום כמנהל תחום דיגיטל במטה השיווק והפרסום של בנק הפועלים, מרצה לניהול קהילות. בוגר תואר שני במנהל עסקים, הקריה האקדמית ותואר ראשון בתקשורת ציבורית, אוניברסיטת בר אילן.



למה בחרת להקים את הקהילה?


רציתי לייצר זירת מפגש מפרה ומעצימה לאנשי שיווק, בעבור אנשי שיווק. החזון היה להקים זירה שמחברת בין אנשי שיווק ופרסום הן און-ליין והן אוף-ליין. זירה שבה ניתן לשאול, להתייעץ ולקבל תשובות מאנשי שיווק החווים את אותם האתגרים שאני חוויתי כמנהל שיווק. לשמחתי, גם כ-5 שנים לאחר הקמתה של קהילת השיווק, היא רלוונטית, פעילה ותוססת, ומהווה עבורי כלי עבודה מרכזי.



באיזה מהלך אתה גאה במיוחד?


לאחרונה השקנו מהלך, בהובלת קרן נהיר, יועצת שיווק ואסטרטגיה, בשם ״גם אני מעביר את זה הלאה״ – דירוג מהלך השיווק של החודש שמעביר את כח הבחירה והפרגון למהלכי השיווק בחזרה לקהילת השיווק. מדובר על דירוג משוקלל של בחירת אנשי השיווק בקהילה, צוות שיפוט בכיר ואיש השיווק של החודש שמעביר את השרביט לאיש השיווק הבא אחריו. לאחרונה יצאנו בקול קורא ועשרות חברות מובילות מכל המשק הגישו מועמדות למהלך. ניתן לקרוא על המהלך ולהגיש מהלכים בקישור הבא: https://shivuk.me/news/10492



מהלך נוסף שאנחנו גאים בו הוא הרחבת הנכסים שלנו מחוץ לאקו-סיסטם של פייסבוק, לנכסים עצמאיים כגון אתר עצמאי, פודקסט מוביל בהנחיית אבי זיתן, ניוזלטר, מערכת סקרים ועוד.



מה הגורם הכי משמעותי לצמיחה של הקהילה?


ניהול קפדני של חברי הנהלת הקהילה וסינון התכנים והחברים מיומה הראשון ועד היום וכן שמירה על שיח ענייני, מכובד ומכבד. צוות המנהלים שלנו שומר על איכות השיח והדיונים מסביב לשעון וכן מבצע בקרה שוטפת וסינון של חברי הקהילה החדשים המבקשים להצטרף לקהילה, וזאת בכדי לשמור על רלוונטיות הקהילה לאורך זמן.



כמה שעות אתה מקדיש לניהול הקהילה?


בשנה הראשונה של הקהילה, הייתי מקדיש את עיקר זמני ומרצי ביצירת תוכן וצירוף אנשי שיווק רלוונטיים מכל התעשייה וענפי המשק ופעילויות, כנסים ואירועים למען הקהילה – מדובר בעשרות שעות בשבוע בנוסף לעבודתי במשרה מלאה כמנהל שיווק. כיום, בזכות צוות מוביל ושותפים נהדרים לדרך, כגון השותפים שלי מימיה הראשונים של הקהילה, טל ספיבק, לירן פורמן, איילת שורץ שאחראית על הפקות כל האירועים שלנו, קרן נהיר שהצטרפה אלינו וצוות אדמיניות מדהימות, גלית מור, תמר ציונוב והילה פלד שאול. כיום, הקהילה כבר מייצרת תכנים ודיונים בזכות עצמה ואני מקדיש פחות זמן מבעבר, אבל הקהילה היא כבר חלק ממני והיא מלווה אותי כל הזמן.



שיתופי פעולה עם גופים מסחריים?


אנחנו כל הזמן מחפשים שיתופי פעולה שמייצרים ערך בחזרה לקהילה ולאחרונה צירפנו חיזוק משמעותי בעולמות שיתופי הפעולה – קרן נהיר, לשעבר סמנכלית השיווק של אדידס ואופל. מעוניינים בשיתוף פעולה עם קהילת השיווק? פנו אל קרן.



טיפ למנהלי קהילה מתחילים:


אין קיצורי דרך בניהול קהילה ואין פתרונות קסם – כללי היסוד להקמת קהילה, ניהול, תחזוקה ושמירת ערך לאורך זמן הם שילוב של אבני היסוד הבאים: רלוונטיות, אותנטיות ויצירת ערך גם און-ליין אבל גם אוף-ליין.



לדעתך, איפה תהיה הקהילה בעוד שנתיים?


הקהילה תחגוג 7 שנים של עשייה, ותתפתח ברוחה של התעשייה, תמצא נושאים וקטגוריות חדשות לדיון, תקים נכסים חדשים ותמשיך להעניק אפשרויות, הזדמנויות וחיבורים לכל אנשי השיווק בתעשייה.



האם החיים הווירטואליים נפגשים גם מחוץ למסך?


במהלך חמש השנים האחרונות קיימנו עשרות אירועים פיזיים בהם השתתפו אלפי אנשי שיווק ופרסום עם הרצאות תוכן של אנשי השיווק המובילים בישראל והקפדנו מאוד על החיבור בין העולם הפיזי לווירטואלי. אנחנו נערכים בימים אלה לחגיגות 5 שנות הקהילה.



קהילה אחרת שהרשימה אותך:


הקהילה שהרשימה אותי מאוד בתחילת הדרך, טרום הקמת קהילת השיווק, היא הקהילה של מי שהתראיין למדור זה לפני, זאב ינאי, עם קהילת אנשי היח"צ PR Guru. באותם ימים, שאלתי את עצמי, ״אם אנשי היח״צ יכולים לקבל בלחיצת כפתור חיבור מהיר לאנשי קשר רלוונטיים במשרד ראש הממשלה, למה שלאנשי שיווק לא תהיה אפשרות לייצר שאילתות מהירות ולקבל תשובות בזמן אמת?״ – היום לשמחתי, הקהילה עונה בדיוק לצורך זה.



השאלון האישי :


· תכונה חשובה למנהל קהילה? התמדה, אנושיות, הכלה.


· במה אתה עובד? מנהל תחום דיגיטל בבנק הפועלים


· איזו דמות השפיעה עליך? המשפחה שלי, ההורים ואשתי מירי שהיא החברה הכי טובה שלי ותומכת בי בכל צעד וכמובן הילדים שלי, עומרי ואיתי שהם המתנה הכי גדולה שלי.


· לימודים? הקריה האקדמית אונו ואוניברסיטת בר אילן.


· מקום לפגישות עסקיות: קפה לנדוור, רוטשילד.


· מהו ג'וב חלומותיך? כל מקום שבו אצליח לייצר ערך ולחבר בין אהבתי לטכנולוגיה, חדשנות ושיווק דיגיטלי.


· חופשה חלומית: לא משנה איפה, השאלה עם מי והכי כיף עם המשפחה שלי – האישה והילדים שלי.

אולי יעניין אותך

facebook-1905890_19202
staying
talya
zeev-yanai
tzirei
chen-hila

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר