מנהלי קהילות מדברים: זאב ינאי, PRguru


· שם מנהל הקהילה: זאב ינאי


· שם הקהילה: PRguru – הגורו של יחסי הציבור


· שנת הקמה: 2010


· מנהלי הקהילה: אודי טנא, איתמר ביטון, ירון דרוקמן וזאב ינאי.


· כמה חברים יש בקהילה? 7,400


·



זאב ינאי, איש תקשורת מאז 1996, עם ניסיון של 12 שנים כעיתונאי (מעריב, גל"צ, TheMarker). לאחר מכן שימש כדובר ח"כ, וכשכיר ניהל את תחום יחסי הציבור במשרדו של מוטי מורל. זאב עצמאי מאז 2012 ומרצה לדוברות וליחסי ציבור.



למה בחרת להקים את הקהילה?


רציתי לייצר מקום בו דוברים ואנשי יחסי ציבור יכולים לייצר שיח אחר עם עמיתיהם העיתונאים. שיח שיילך למקום של שיתוף פעולה והפרייה הדדית.



באיזה מהלך אתה גאה במיוחד?


לקיחת אחריות על חיבור בין מעסיקים לעובדים בעולם התקשורת – יח"צ ועיתונות. כ-250 משרות עוברות דרכנו בשנה. מה שהופך את הקהילה לגוף ההשמה הגדול והמוצלח בתעשייה.



מה הגורם הכי משמעותי לצמיחה של הקהילה?


ההקפדה על הרלוונטיות שלה.
הניהול הוא קפדני, מבחירת החברים שנכנסים לקהילה (מתוך כ-300 בקשות בשבוע יאושרו במקרה הטוב 30 ורק של אנשי מקצוע), דרך הקפדה שנושאי השיח יישארו מקצועיים ועד לניהול איכות הדיון והשפה.
בזכות זה, 9 שנים אחרי הקמתה, היא קהילה פעילה שאנשים רוצים להכנס אליה ונהנים מהשימוש בה.



כמה שעות אתה מקדיש לניהול הקהילה?


בתחילת הדרך יכולתי לומר שעה שעתיים. כנראה שזה מה שאני מקדיש גם היום נטו. אבל הקהילה היא חלק מהעשייה המקצועית שלי, אז היא איתי תמיד.



שיתופי פעולה עם גופים מסחריים – קיים או מחפש?
מעולם לא עשינו, אבל אנחנו נכונים לבדוק אפשרויות. הכללים ברורים: רק מה שמייצר ערך לחברי הקהילה, רק מה שהוגן ורק בגילוי נאות.



טיפ למנהלי קהילה מתחילים:


שאלו את עצמכם כל יום – איזה שירות צריך לתת לחברי הקהילה שלי, שעדיין לא נתתי, ומה אני צריך לשפר בשירות הקיים.



לדעתך, איפה תהיה הקהילה בעוד שנתיים?


תתפתח כמו התעשייה, ותמצא קטגוריות חדשות של חברים לשלב בתוכה, ככל שהמקצוע שלנו מתפתח, נושאים חדשים לדון בהם, וכלים חדשים להעניק.



האם החיים הווירטואליים נפגשים גם מחוץ למסך?


עוד ב-2011 ערכנו ערבי גורו בפאבים עם עיתונאים, דוברים ואנשי ציבור בכירים. אנשים צבאו על המפגשים הללו. קיימנו סיורים בכלי תקשורת שאירחו אותנו בצורה מופלאה, מוואלה והארץ עד לפאנט-פנורמה בטייבה. בסוף ינואר נערוך כנס מקצועי משמעותי, ויש מלא רעיונות בקנה, שיכולים לתת ערך מוסף רב לחברי הקהילה.



קהילה אחרת שהרשימה אותך:


המודל שלי בתחילת הדרך היה ה-Social media observer של עמית לביא, בזכות העבודה המקצועית המדהימה.



השאלון האישי :


· תכונה חשובה למנהל קהילה? אנושיות, שירותיות, הכלה.


· במה אתה עובד? יועץ תקשורת ומנהל משברים


· איזו דמות השפיעה עליך? סבא שיצא מהשואה עם הבגדים שלגופו, והקים כאן משפחה ועסק והפך לדמות משמעותית בקהילה.


· לימודים? אוניברסיטת תל-אביב


· מקום לפגישות עסקיות: דובנוב 8


· מהו ג'וב חלומותיך? אני נמצא בו


· חופשה חלומית: לא משנה איפה, רק שאשתי והילדים יהיו שם.


אולי יעניין אותך

facebook-1905890_19202
staying
talya
amir-schneider
tzirei
chen-hila

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר