משבר הוא הזדמנות: טיב טעם משיקה אסטרטגיה חדשה להפיכתה לרשת השלישית בגודלה בישראל

רשת טיב טעם הודיעה היום על אסטרטגיה עסקית ושיווקית חדשה, שעיקרה הפיכת טיב טעם לרשת עיקרית לקנייה שבועית, לצד שתי רשתות המזון הגדולות. המשמעות היא, תחרות ישירה על ליבו של הצרכן בכל הקשור לקנייה השבועית, המהווה את סל הקניות הגדול ביותר ברשתות והתרומה הכספית הגדולה ביותר למחזורי המכירות.



הנהלת הקבוצה, בעלי המניות קובי טריביטש ועמית ברגר, והמנכ"ל דובי שניידמן, הציגו היום (ד') במפגש עיתונאים את עיקרי האסטרטגיה:



  • הוזלת 250 מוצרי מכולת לחברי מועדון הלקוחות
  • פתיחת 13 סניפים חדשים בשנה הקרובה: 3 סניפים גדולים במודיעין, רמת החייל ורחובות, לצד 8-10 סניפים עירוניים
  • הגדלת מספר חברי מועדון הלקוחות ב- 50% עד סוף שנת 2007: כיום חברים במועדון טיב טעם 145 אלף לקוחות פעילים, המשלמים 34 שקל לשנה. המשמעות היא גיוס של כ- 75 אלף חברים חדשים


קובי טריביטש, יו"ר טיב טעם, העריך כי האסטרטגיה החדשה תביא לגידול של 20%-30% במכירות הקבוצה בשנת 2007, שכיום מגלגלת כמיליארד שקל בשנה. טריביטש הוסיף, כי עד לסוף 2009 צפויה טיב טעם למנות כ- 60 סניפים ברחבי הארץ, ובכלל זה "עיר אוכל" נוספת – סניף ענק בשטח של כ- 10,000 מ"ר באזור השרון, בדומה לסניף הדגל בראשון לציון. לתמיכה באסטרטגיה החדשה, תשקיע טיב טעם כ- 15 מיליון שקל בפרסום במהלך 2007.



מהפכה צרכנית בשוק רשתות השיווק – קניה עיקרית גם בעיר


קבוצת המוצרים שתוזל עבור חברי המועדון תכלול מוצרים מקטגוריות שונות, ובהן מוצרי יסוד, מוצרי מכולת, חומרי ניקוי, מוצרי תינוקות, מוצרי בעלי חיים ועוד. ההוזלה, שתכנס לתוקף במחצית דצמבר 2006, תתבצע באופן גורף בכל סניפי הרשת, לרבות בסניפים העירוניים In The City. לדברי דובי שניידמן, מנכ"ל קבוצת טיב טעם, באמצעות מהלך זה, טיב טעם מכריזה על מהפכה של ממש המיטיבה עם הצרכן, על-ידי כך שהיא מבטלת את הבידול בין קניה בסניף עירוני לקנייה בסניף מחוץ לעיר, על מוצרים אלה. שניידמן: "בכל רשתות השיווק סניפים עירוניים מאופיינים במחירים גבוהים יותר ואנו מאמינים, שבאמצעות מהלך זה צרכנים יוכלו לבצע קניות שבועיות עיקריות גם בעיר".




שניידמן מציין כי, שיעור החדירה של הרשת כיום הוא כ- 16% (נכון לאוקטובר 2006). על-פי מחקרים שערכה החברה, תדירות הקנייה ברשת כרשת עיקרית היא בינונית, ורק חלק מהקונים ברשת מציינים, כי הרשת מהווה עבורם רשת לקניות העיקריות שלהם. שניידמן: "על-פי המחקרים שערכנו, כמחצית מקהל הצרכנים הישראלי נכון לקנות ברשת ולהפוך אותה לרשת לקניה שבועית עיקרית, כאשר שני גורמים העיקריים שיגרמו להם להגביר קניות ברשת, הם מחירים וזמינות".



סיכום 2006 ותחזית כספית ל- 2007


השנה האחרונה היתה שנה מורכבת ורבת אתגרים עבור טיב טעם. הרשת התמודדה עם תחקיר כלבוטק שחשף לכאורה כשל נקודתי בשניים מסניפיה; עם שפעת העופות שהקטינה את היקף מכירות העופות בישראל; עם מלחמת לבנון שהשפיעה ישירות על רבע מסניפי טיב טעם שממוקמים בצפון הארץ ועם ההטמעה של מפעל מזרע בתוך הקבוצה. כל אלה באו לידי ביטוי בתוצאות הכספיות של הקבוצה: היקף המכירות של הקבוצה הסתכם ברבעון השלישי בכ- 260 מיליון שקל, הרווח הגולמי הסתכם ברבעון זה בכ- 65.3 מיליון שקל והקבוצה הפסידה כ- 4 מיליון שקל ברבעון השלישי.



לדברי עמית ברגר, תוצאות האסטרטגיה החדשה יבואו לידי ביטוי כבר במאזן הכספי של 2007, בו צפויה הקבוצה להגיע למכירות של 1.3 מיליארד שקל ולרווח תפעולי ((EBITDA של כ- 76 מיליון שקל.



טיב טעם הוקמה בשנת 1976 על ידי יהודה טריביטש ומאז ראשית שנות ה- 90 היא מנוהלת על ידי בנו, קובי טריביטש, שיצר את התשתית להפיכתה לקבוצת מזון מובילה. הקבוצה כוללת כיום שתי זרועות עיקריות: רשת מזון עם 23 סניפים; טיב טעם תעשייה (מפעלי טיב טעם, מזרע, עוף העמק וסקנדינביאן – יבוא וסחר של דגים ופירות ים) וכן חטיבת ייבוא. בשנה האחרונה רכש עמית ברגר באמצעות אנטר הולדינגס 50% מהקבוצה וקובי טריביטש מחזיק ב- 50% הנותרים.

אולי יעניין אותך

16491cellcom360

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר