‏‏פרויקט הסברה של עובדי חברת אדמה להעלאת המודעות ולהזדהות עם החטופים

"מותו של אדם אחד הוא טרגדיה, מותם של רבים הוא סטטיסטיקה"

(אריך מריה רמרק, סופר גרמני).

 

137 חטופים עדיין מוחזקים בשבי החמאס, ולכל אחד מהם יש שם.

 

עובדי חברת אדמה פורצים גבולות מקצועיים ולאומיים:

 

שירי גורן ואבנר דולינגר, סטודנטים להנדסה תעשייה וניהול שעובדים יחד בחברה הגלובאלית אדמה, יחד עם אופיר גלר, מתכנת במקצועו בסטארט אפ הפרטי שלו, יזמו פרויקט הסברה להעלאת המודעות וההזדהות עם החטופים: השלושה פיתחו פתרון טכנולוגי תחת השם aMiss לשיפור תחום ההסברה של מדינת ישראל ברחבי העולם, ושמסייע למאבק באנטישמיות.

 

הכלי החדשני אומץ לאחרונה על-ידי מטה ההסברה האזרחי (ארגון ההסברה הגדול של ישראל), והוא נועד להגביר בקרב קהלים רבים בארה"ב, באירופה ובאזורים שונים ברחבי העולם, את תחושת החיבור, ההכרות אישית, האמפתיה וההזדהות כלפי החטופים. 

 

מאחר ולאנשים באופן טבעי יותר קל להתחבר ולהזדהות למי שדומה להם, גלר, דולינגר וגורן יצרו כלי אינטרנט נגיש שמוצא עבור כל משתמש, באמצעות שאלון אישיות קליל וקצר, מי החטוף האחד שהכי דומה לו במאפיינים, כמו גיל, מצב משפחתי, תחביבים, תכונות אופי, תחום עיסוק ועוד, ובכך מאפשר לו להזדהות עם החטופים ולהתחבר אליהם באופן אישי. הפרויקט מבקש "לזעזע" ולתת "בוקס בבטן" לקהלים רבים שלא מצליחים להבין את גודל האסון שארע למדינת ישראל ולאזרחיה, ולא מבינים שלכל אחת ואחד מהחטופים יש שם, פנים, חיים שלמים, בדיוק כמו לכל אחד מהם ומאיתנו.

 

על צוות הפיתוח נמנים שלושה שותפים: שירי גורן, בת 28 מתל אביב, סטודנטית להנדסת תעשייה וניהול, עובדת באדמה במחלקת שרשרת אספקה. אבנר דולינגר, בן 27 מגבעתיים, סטודנט להנדסת תעשיה וניהול, עובד באדמה במחלקת התפעול הגלובלי. אופיר גלר, בן 38, מתכנת במקצועו בסטארטאפ הפרטי שלו בשם Language Zen.

 

שירי גורן, אבנר דולינגר ואופיר גלר, הם אנשים צעירים, שאפתניים ומלאי מוטיבציה לפרוץ גבולות מקצועיים, ועכשיו גם לאומיים. בנובמבר 2023 השתתפו השלושה בהאקתון למציאת פתרונות טכנולוגיים לבעיות ההסברה של מדינת ישראל שקיימה מכללת אפקה, בה אבנר ושירי לומדים. באירוע השתתפו כ-250 מהנדסים, מתכנתים, יזמים, מנהלי פרויקטים ומומחי רשתות חברתיות מעולמות ההייטק, במטרה ליצור כלים חדשניים ופתרונות לבעיות בתחום ההסברה. ההאקתון ארך 26 שעות רצופות ובסיומו הציגו את תוצריהם לא פחות מ-35 צוותים רב תחומיים.  

 

הרעיון החדשני שהעלה הצוות בהובלת שירי, אבנר ואופיר זכה במקום ה-3 והמכובד, ולאחרונה אף קיבלו פנייה ממטה ההסברה האזרחי, שהציע להם להצטרף למערך הטכנולוגי ולהוציא את הפרויקט לפועל. השלושה הסכימו להצעה, ולאחרונה עובדים במרץ יחד עם צוות פיתוח שהקימו, לקדם את המיזם כמה שיותר מהר ולהפיץ אותו לכמות רבה של קהלים ברחבי העולם.

 

מטה ההסברה האזרחי הוא  ארגון ההסברה הגדול ביותר בישראל, שהוקם 48 שעות מרגע פרוץ מתקפת ה-7 באוקטובר. מטרת המטה היא להפיץ את האמת ולהיאבק באנטישמיות ברחבי העולם.

 

על הפרויקט:

ממדינת ישראל נחטפו ב-7 באוקטובר מעל 240 בני אדם, מספר בלתי נתפס. באופן אבסורדי, בגלל המספר הגדול, החיבור האישי כלפי החטופים הצטמצם. החטופים הפכו מבני אדם לסטטיסטיקה ("מותו של אדם אחד הוא טרגדיה, מותם של רבים הוא סטטיסטיקה" \ אריך מריה רמרק).

 

המטרה של אבנר, אופיר ושירי היתה להגביר את תחושת החיבור וההזדהות כלפי החטופים ברחבי העולם. מאחר ולאנשים באופן טבעי יותר קל להתחבר ולהזדהות למי שדומה להם,  הם יצרו כלי שמוצא עבור כל משתמש מי החטוף האחד שהכי דומה לו במאפיינים כמו גיל, מצב משפחתי, תחביבים, תכונות אופי ועוד, על בסיס מילוי שאלון אישיות קצר.

 

כלומר, אישה בשנות ה-30 לחייה, עם שני ילדים קטנים, תוכל במהרה להזדהות עם שירי ביבס, שנחטפה עם בעלה ושני ילדיה הרכים אריאל וכפיר, לרצועת עזה ב-7 באוקטובר, ומאז לא שבו.

ניתן אף להתחבר ולהזדהות עם החטופים על בסיס תחביב, רקע אקדמי, תחום עיסוק, ומגוון מאפיינים שעשויים להיות משותפים.

 

הפרויקט שזכה לשם aMiss, מבקש לתת "בוקס בבטן" לקהלים רבים בארה"ב, באירופה, ובאזורים רבים בעולם, שלא מצליחים להבין את גודל האסון ולא מבינים שלכל אחת ואחד מהחטופים יש שם, פנים, חיים שלמים. בדיוק כמו לכל אחד מהם ומאיתנו.

 

שירי גורן ואבנר דולינגר מסבירים: "פירוש המילה aMiss באנגלית הוא "לא כשורה". בנוסף, miss פירושו "להתגעגע" ופירושו גם "פספוס". כל המילים הללו התחברו בצורה הרמונית לנושא ולתחושות שלנו: בגלל הפספוס, הגעגוע אינו מפסיק להכאיב, והמצב הזה בהחלט אינו כשורה".

 

לינק לאתר ההאקתון: 

https://www.afeka.ac.il/en/afeka-news/magazine/tech-hasbara-thon/

 

מצורף סרטון הדגמה לכלי שפותח. הכלי נמצא כעת בתהליכי פיתוח במערך הטכנולוגי של מטה ההסברה האזרחי. ההדגמה מתחילה בדקה ה-01:05.

 

אודות חברת אדמה:

אדמה הינה מהחברות המובילות בעולם בתחום הגנת הצומח, המספקת פתרונות לחקלאים בלמעלה מ-100 מדינות, להתמודדות עם עשבים, מזיקים ונגעים. לאדמה אחד מסלי המוצרים המקיפים והמגוונים בעולם של חומרים פעילים וכן מרכזי מחקר ופיתוח, מתקני ייצור ופורמולציה מתקדמים, לצד תרבות ארגונית אשר מעודדת את אנשיה בשווקים ברחבי העולם להאזין לחקלאים וליישם פתרונות בהתאם לצרכים בשטח.

אדמה מעסיקה בישראל כ-1,500 עובדים, ומפעילה 3 אתרי ייצור באשדוד, בנאות חובב ובבאר שבע. מטה החברה הגלובלי ממוקדם באיירפורט-סיטי. מידע נוסף, ניתן למצוא באתר האינטרנט של אדמה www.adama.com או בטוויטר @AdamaAgri

אולי יעניין אותך

-פנים חדשות-צילום אורי גולדברג
Ashkelon,,Isr,-,Mar,21,2008:purim,Celebration,,Adloyada,Parade,On
 פרנקפורט, קורנית דיגיטל ואנג'לי למען נפגעי המסיבות
 לב עוטף בציפוי זהב 80 שח - צילום דניאל ישר (1)
 מסך שיחה ב Ezra Live
 סרפתי-צילום יחצ

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר