פרוקטר & גמבל וטבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ מקימות שותפות למוצרי צריכה רפואיים

חברת פרוקטר & גמבל (NYSE: PG) וטבע תעשיות בע"מ (נסד"ק: TEVA) הודיעו היום על חתימת הסכם מסגרת ליצירת שותפות בתחום מוצרי הצריכה הרפואיים באמצעות שילוב יכולות הליבה של שתי החברות בתחום התרופות ללא מרשם במטרה להאיץ את צמיחתן בתחום זה.

מודל עסקי חדש זה משלב מחד את היכולות החזקות של P&G
בבניית מותגים ואת יכולות החדשנות שלה בפיתוח והשקת מוצרי צריכה והחדרתם לשוק ומאידך את הכיסוי הגיאוגרפי הרחב, ניסיון המו"פ, יכולות הייצור וקו המוצרים הנרחב של טבע.

"שותפות ייחודית זו ממצבת את P&G
וטבע כמובילות בשוק מוצרי הצריכה הרפואיים," אמר בוב מקדונלד, נשיא ומנכ"ל P&G. "זוהי הזדמנות יוצאת דופן להאיץ את הצמיחה עבור עסקי ה-OTC של שתי החברות. יחדיו, אנו נשרת יותר צרכנים ביותר אזורים בעולם ונעשה זאת באופן שלם יותר על-ידי הגברת הגישה לתרופות ללא מרשם באיכות גבוהה ובמחירים שווים לכל נפש."

"אנו שמחים מאוד לשתף פעולה עם פרוקטר & גמבל, החברה העולמית המוביל ביצירת מותגים והשקת חדשנות," אמר שלמה ינאי
, נשיא ומנכ"ל טבע. "שותפות זו תיצור ערך לשתי החברות על-ידי הרחבה מיידית של מספר הערוצים והאזורים שבהם נמכרות תרופות ה-OTC של כל אחת מהחברות. יחדיו, נפתח פלטפורמה חדשה העשויה לעצב מחדש את שוק ה-OTC הגלובלי כולו."

"ההודעה על שיתוף הפעולה בין פרוקטר אנד גמבל העולמית לבין טבע הינה הגשמת חלום
" אמרה היום סופי בלום, מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל בישראל. "כשהקמנו את P&G Israel House of Innovation כזרוע החדשנות של P&G בישראל לפני מספר שנים תכננו להפוך למאיץ חדשנות בעבור החברה, למנף את החדשנות הישראלית ולהוביל שיתופי פעולה עם חברות וגופי חדשנות בישראל. לפני שלושה חודשים חתמנו על הסכם מסגרת לשיתוף פעולה עם המדען הראשי במשרד התמ"ת, אשר היווה צעד משמעותי בקידום פעילותנו בישראל. ההודעה היום על שיתוף הפעולה עם טבע מהווה צעד פורץ דרך לשתי החברות. אני גאה בכך שישראל, באמצעות טבע, תהווה מנוע לחדשנות ולפיתוח תחום התרופות ללא מרשם."

מכירות שנתיות של יותר ממיליארד דולר

השותפות תכלול מיזם משותף המשלב את עסקי ה-OTC
של החברות בכל השווקים מחוץ לצפון אמריקה. השווקים הכלולים במיזם המשותף הניבו מכירות של יותר ממיליארד דולר ב-2010.

טבע תספק גישה לקו תרופות חסר תקדים בגודלו, כמו גם למו"פ בינלאומי ולמומחיות בייצור ותשתית. במסגרת השותפות תהיה טבע אחראית לייצור בעבור השווקים הכלולים במיזם המשותף וכן לעסקיה הקיימים של P&G
בצפון אמריקה.

פוטנציאל צמיחה משמעותי

תרופות הנמכרות ללא מרשם (OTC
) מהוות פוטנציאל צמיחה משמעותי לשתי החברות בשווקים מפותחים ומתפתחים כאחד. החברות מצפות להאיץ את הצמיחה בשוק ה-OTC הנאמד בקרוב ל-200 מיליארד דולר לאור התבגרות אוכלוסיית העולם וככל שגוברת התמקדות הצרכנים באיכות חיים ורווחה, תוך הסתמכותם על מותגים אמינים ומוכחים. בנוסף, כלכלות השווקים המתעוררים מממשיכות לצמוח במהירות והצרכנים בהן מגדילים את כוח הקנייה שלהם. כל הגורמים הללו יתרמו להמשך צמיחה חזקה בשוק מוצרי הצריכה הרפואיים בעולם.

השותפות תאפשר לשתי החברות להפיק ערך גדול יותר מעסקי ה-OTC
הקיימים של כל אחת מהן. הרחבת היצע מוצרי ה-OTC תאפשר לטבע לחזק את מעמדה בקרב רשתות בתי המרקחת הנמנים עם לקוחותיה בעולם. עבור P&G, השותפות תאיץ את ההתרחבות הבינלאומית של מותגי OTC שלה כגון Vicks, Metamucil ו-Pepto-Bismol.

בנוסף, השותפות תנצל הזדמנויות לפיתוח מעבר ממרשם ל-OTC
וליצור מותגים אמינים חדשים שישווקו ברחבי העולם, לרבות בצפון אמריקה.

העסקה צפויה להיסגר בסתיו 2011 בכפוף לקבלת האישורים הרגולטוריים הנדרשים.

אולי יעניין אותך

 מי עדן יום האישה קרדיט יחצ
 פלייס מציעה אימונים אישיים מיוחדים בחינם באמצעות הולוגרמות תלת מימד צילום באדיבות הולמס (1)
 טיב-מנכל 10SECURE צילום - יחצ

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר