רוצים לטפס בדירוג בגוגל? השקיעו במוניטין וביחס ללקוח

מאז אוגוסט האחרון מתחוללת מהפכה בתוצאות החיפוש בגוגל: ברשת כל אחד יכול לתת עצה, גם כאשר מדובר על נושאים רפואיים, משפטיים וכלכליים. אבל הגולש הממוצע רוצה תשובות שהוא יכול לסמוך עליהן.


E-A-T-כם או בלעדיכם בתוצאות החיפוש?


אם בעבר, חיפוש מידע רפואי או עסקי העלה תוצאות שלא תמיד נכתבו על ידי ברי סמכא, העדכון שזכה לשם YMYL (Your Money, Your Life) הבהיר שהמדיניות של גוגל משתנה. כדי לתת לגולש את מבוקשו, גוגל הוסיפה פרמטר דירוג המתבסס על מומחיות (Expertise), סמכותיות (Authoritativeness) ואמינות (Trustworthiness), או בקיצור E-A-T. הפרמטר הזה מסייע למותגים וברי סמכא להיות מדורגים על תוצאות רלוונטיות לתחומם, ובעצם משנה את כללי המשחק.


זה הזמן לבחון מחדש את התוכן באתר שלכם


דפי האודות באתר מקבלים בעקבות העדכון חשיבות כפי שמעולם לא היתה להם. כתיבת דף אודות המדבר על צוות המשרד באופן עמום ולא מתאר את הניסיון, המקצועיות והמומחיות של הצוות בתחומי עיסוק רפואיים או כלכליים עלול להוביל לדירוג נמוך.


למנהל שיווק שמשקיע במסגרת השיווק הדיגיטלי בקידום האתר, כדאי לבחון כיצד נראים דפי האודות והאם יש צורך לחדד מי המומחים שבשמם כתובים התכנים באתר. באתרי מסחר מקוונים, צריך שהאינפורמציה הנוגעת לשירות לקוחות תהיה נגישה וברורה למשתמש על מנת לקבל ציון גבוה במדד.


בנוסף, ה-E-A-T מדגיש את החשיבות שבהשקעה בתוכן בכלל שכן הוא מדרג את איכות הדף בהתאם לאופן שבו הוא עונה על המטרה של הדף: האם הוא נועד לעזור לקורא ולתת אינפורמציה על נושא? האם הוא משתף בדעה אישית או חוויה? האם מטרתו למכור? האם הוא נועד לשמש פלטפורמה לשאלות גולשים? וכן הלאה.

האיכות, הבהירות והנכונות של התוכן, נלקחים כשיקול. כך גם היקף ההשקעה, הזמן והמומחיות הנדרשת לכתיבתו. כל אלמנט בדף (התמונות, הסרטונים, השאלונים והמשחקונים, נוחות השימוש בעגלת הקניות, ועוד) נכנס אף הוא לדירוג.


זמן לבדיקת מוניטין – איך המותג שלכם נראה ברשת?


ההנחיות של גוגל לבדיקת E-A-T לא מסתכמות בקפיצה אל דפי האודות. הבודקים האנושיים של גוגל מבצעים בדיקת מוניטין גם אל מחוץ לאתר. socialmention החינמי מאפשר מעקב אחר מותגים באנגלית. המקבילה שלו בעברית היא Buzzila, המאפשרת לגלות מה השיח על המותג באתרי ביקורות – האם חיובי או שלילי? מה התפרסם עליו בכלי תקשורת? מה נכתב עליו בפורומים?


ניטור השיח על המותג שלכם יכול לסייע למנהל שיווק להבין מקרה בו דירוג האתר נפגע ואין סיבה נראית לעין לכך. יצירה של קהילה יוצרת ערוץ תקשורת ישיר עם המותג, ומתקנת את האופן שבו המשתמשים חווים את האינטרקציה איתו. פעולות אלו עשויות לסייע בשיפור מדד ה-E-A-T.


לא רק המותג עומד לבחינה, אלא גם המומחה לו מיוחס התוכן: אם המומחה לו מיוחס הטקסט באתר מוזכר כמי שקבל פרסים יוקרתיים, ממותג כמומחה וחבר בארגוני הצמרת של תחומו, ההתייחסויות הללו יזכו את התכנים המיוחסים לו בדירוג גבוה יותר. מנגד, אם עומדות כנגדו תביעות או תלונות על מרמה, הוא יזכה אוטומטית לדירוג נמוך.


ומה לגבי דירוגי משתמשים? כולנו יודעים כמה קל להכניס ביקורות מוטות ועד כמה המוטיבציה של לקוח מעוצבן לכתוב ביקורת גבוהה משל לקוח מרוצה, וגם גוגל יודעת את זה. מה שהבודקים שלה מחפשים הוא דפוסים להתנהגות לא נאותה – שליחת מוצרים פגומים, הונאה, בעיות בזיכוי וכו'. על המוכר שלא ענה ללקוחה כמו שצריך, גוגל לא תעניש אתכם בדירוג. אבל במקום לסמוך על המזל, כדאי לדעת שטיפול בטענות המתלוננים יעניק לכם נקודות E-A-T לטובת המותג שלכם.


קידום האתר הוא כבר לא שגר ושכח


שינוי האלגוריתם של גוגל מראה לנו שבעולם האונליין אין פעולה שנעשית בחלל הריק: הפעילות שמתרחשת במדיה החברתית והשיחה על המותג משפיעים על המוניטין שלו, וכתוצאה מכך על הדירוג שלו.


גוגל מבהירה בכל דרך אפשרית כי היא לא מתייחסת לאתר האינטרנט כיחידה אוטונומית, וכבר כיום כרטיס ה-google my business של העסק מציג את הדירוגים ממספר מקורות שונים כדוגמת דפי זהב, פייסבוק ועוד.


מי שייבחר לאמץ את הקידום כחלק מאסטרטגיית השיווק ירוויח עליות במיקומים, התחזקות של המותג ובסופו של דבר הגברה של הרווחיות, שכן המגמה הזו הולכת רק להמשיך ולהתחזק.


סוני גרטל, היא בעלת משרד
Pro-PR: המציע שירותי יחסי ציבור, קידום אתרים ותוכן https://pro-pr.co.il/

אולי יעניין אותך

resized_pexels-photo-270637 (2)
resized_pexels-photo-270404
news1
digital-marketing-gc52600287_12801
soni-gertel1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
צילום באדיבות טיקטוק ישראל (4)
מאיה רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר