תרומתו של תוכן איכותי לקידום אתרים


"כשיש קשרים לא צריך פרוטקציה" ! משפט מוכר וידוע לכולם. ובינינו, מי לא רוצה קשרים? ומי מאיתנו לא מנצל פרוטקציה כדי להקדים תור לרופא, לעקוף את התור לרכישת רטיסים, לעשות צ'ק-אין בשדה התעופה לפני כולם? ועכשיו, עם יד על הלב: רוצה שיהיו לך קשרים טובים ב"גוגל"?



כמובן שלא מדובר בהיכרות אישית עם מישהו בגוגל שילחץ על כפתור ויקדם את האתר שלך או של לקוחותיך. אין צורך. הקשרים הטובים נוצרים ע"י כתיבת תוכן כמו שגוגל רוצה שתכנים יכתבו ובאופן בו הוא דורש ממך לשבץ את מילות המפתח. בתמורה האתר יקודם במעלה תוצאות החיפוש, והמשמעות ידועה – יותר גולשים, יותר עסקאות, יותר כסף בקופה, ועל הדרך… להשאיר מאחור את המתחרים.



כתיבת תוכן לאתרים
כדי להתקדם צריך להביט לרגע לאחור ולהיזכר מהו עמוד השדרה של רשת האינטרנט. פעם קראו לאינטרנט "אוטוסטרדת המידע". אולי לא משתמשים בביטוי הזה כיום, אבל במהות, גולשים משתמשים ברשת כדי להשיג מידע, כל מידע שהוא: איך מכינים לזניה? טיפול במיגרנה? מסלולים ואטרקציות בתאילנד? שעות פתיחה של בית עסק? היכרויות? ספורט… בילוי… בריאות… כלכלה… פוליטיקה… סקס… איך מורידים תוכנה… הדרכה איך מפעילים שואב אבק… בעצם הכל קורה ומתכנס לאינטרנט על מגוון ערוציו: פורטלים, אתרים, רשתות חברתיות, יו-טיוב, ויקיפדיה ועוד. משום כך, שאיפתו של גוגל כמנוע חיפוש מוביל, להגיש לגולשים את ה"סחורה האיכותית" ביותר. כלומר, להציג לגולש בראש ובראשונה את:



· האתרים המכילים את המידע הרלוונטי והעדכני ביותר


· האתרים שמגישים את המידע בצורה ברורה ומובנת


· האתרים שהתוכן בהם קל לקריאה, זורם, מעניין ומרתק


· האתרים שהתוכן בהם מעוצב בצורה שעוזרת לגולש לקרוא



· האתרים שלא מנסים ל'הנדס' את גוגל בתרגילי קידום 'עקומים'



ובסיכום: גוגל רואה לנגד עיניו את הגולש ואת התועלת שלו ובנו הוא רואה את ה"עבדים" שיעשו בשבילו את המלאכה. אולי זה קצת בוטה להציג כך את הדברים, אבל… די תואם את המציאות.



האם גוגל קורא את התוכן באתר?


בודאי שכן, אבל לא כמונו. יש לו עוד כמה "עבדים" שנקראים אלגוריתמים. מילה מפחידה, נכון? בואו נקרא להם עכבישים. כל תפקידם לסרוק את רשת האינטרנט על מרכיביה ולבדוק שהכל פועל לפי הדרישות של גוגל: קודים… קישורים… כמו גם – לוודא שאכן התוכן קליל, זורם, מספק מידע רלוונטי שתי מילים "ראוי קידום". אנסה לתאר זאת במילים פשוטות.



את גוגל אנליטיקס כולם מכירים. מה, לא? למי שטרם הספיק לעשות היכרות כדאי שיתחיל ובקצרה, מדובר במערכת ש"יושבת" על האתר ובודקת כל תנועה שמתרחשת בו כולל מידע חשוב במיוחד כמו מאין הגיע הגולש (מחשב, נייד, סמארטפון), גודל המסך, רזולוציה, איזור גלישה (ת"א, חיפה, דרום, טימבוקטו, לונדון, או אלסקה) ועוד קשת רחבה של נתונים מהם ניתן ללמוד הכל על הגולש ומאפייניו כמו גם על שביעות רצונו והשגת מבוקשו מהאתר אליו הוא נכנס. באשר לתוכן, גוגל אנליטיקס יושב עם כמה שעוים מיוחדים וסופר את הנתונים הבאים:



· כמה גולשים נכנסים לאתר – הרבה גולשים מעידים על אתר בעל כוח משיכה גבוה בזכות מידע איכותי.


· כמה זמן הגולש נמצא באתר – ככל שיותר כנראה שהאתר סיפק לו מידע מעניין ורלוונטי.


· האם הגולש עבר מדף אחד לשני ולעוד דפים – יותר צפייה ביותר דפים עדות לתוכן מעניין ומידע חשוב.


· האם הגולש ביצע פעולה כמו השארת פרטים ליצירת קשר או רכישת מוצר – הוכחה לכך שלא רק מצא את המידע שחיפש אלא שהאתר סיפק לו את כל מבוקשו. מסוג האתרים שגוגל רוצה למקם אותם ראשונים!


יש כמובן עוד עשרות, אם לא מאות, צורות וכלי בדיקה של גוגל אבל העניין ברור. כתיבה מרתקת, מציפת תועלות, מגישת מידע בצורה ברורה, עיצוב טקסט שאינו נראה כגוש מילים מאיים ודוחה קריאה… כל אלה ועוד תורמים תרומה מרכזית לקידום האתר. ואם אנחנו זקוקים להוכחה אז בואו נעלה את
העד המרכזי לדוכן העדים ונשאל אותו שאלה:
האם אתה הוא גוגל הידוע והמוכר לכל כמנוע החיפוש המוביל בעולם – כן!
האם אתה נשבע לומר את האמת כל האמת ושום דבר מלבד האמת – אני נשבע!
תאר לנו במשפט אחד מהו התוכן בשבילך – התוכן הוא המלך!



התוכן הוא המלך
את המשפט הזה מצהירים הבכירים בגוגל בכל כנס ובכל הזדמנות. יתירה מזאת, כמעט כל עדכון ופעולה שעושה גוגל בתחום קידום אתרים נועדו לגרום לכך שהתוכן יקח את המושכות לידיים . כי תוכן זה מידע ומידע זה מהות האינטרנט וגוגל הוא השומר שכך יהיה ולא אחרת.



טיפים לכתיבה נכונה:


1 . מה יוצא לי מזה – זו תפיסת העולם של כל לקוח/ צרכן/ גולש. ולכן כבר בכותרת התוכן יש לציין את התועלת שבמוצר או בשירות המוצע.


2. כדי לקנות צריך להשתכנע – אף אחד לא קונה סתם. לכן חשוב לנצל את כותרת המשנה לשכנע כמה זה כדאי. לא לנסות למכור לפני פעולת שיכנוע.


3. המנוע הראשי של הגולש הוא הרגש – כמוני כמוך כמו כל יצור אנושי, הוא עובד עם הרגש שבדרך כלל גם גובר על כל הגיון בריא . לכן חשוב בסגנון הכתיבה לפרוט על נימים רגשיים וכך ליצר קרבה והזדהות.


4. ושוב מה יוצא לי מזה – מכיון שהגולש מחפש את התועלת חשוב מיד אחרי כותרת המשנה למנות 3-4 תכונות/ יתרונות הכי גדולים של המוצר/ שירות ולהסביר מה התועלת.


5. הגולש עצלן ומפונק – לכן מיד אחרי ציון התועלות יש להניע לפעולה ולתת אפשרות השארת פרטים ויצירת קשר. לא לחכות לסוף התוכן, אלא לשבץ הנעה לפעולה פעמיים: מיד אחרי ציון היתרונות בנקודות וכמובן בסוף התוכן.


6. אל תאיים עלי… – גוש טקסט צפוף ורווי במילים מאיים על הגולש ודוחה אותו מלקרוא. יש לחלק את התוכן לפסקאות, כל פיסקה תעסוק במסר אחד, בין הפסקאות יש לרווח ולכל פיסקה יש לתת כותרת.



מאת: איתן כרמי מרצה לקופירייטינג במרכז להכשרת והשמת עובדים למקצועות ההייטק- HackerU



אולי יעניין אותך

resized_pexels-photo-270637 (2)
resized_pexels-photo-270404
news1
digital-marketing-gc52600287_12801
soni-gertel1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר