"קריסת השווקים – הזדמנות חלומית לענף הקד"מ"

דוד אביב, מנכ"ל "מרכז הקד"מ הישראלי" חושף שאצלו דווקא העסקים בצמיחה.

אביב: "עקב קריסת שווקים בכל העולם והמציאות הכלכלית כיום , כידוע רוב החברות מקצצות מתקציבי הפרסום ועוברות לפעילות קד"מ באופן אינטנסיבי יותר. פעילויות קידום מכירות הן חלק בלתי נפרד מקמפיינים פרסומיים והן מביאות לתוצאות גבוהות יותר מפרסום. קידום מכירות מתאים למציאות הכלכלית כיום מאחר והוא דורש הוצאות ותקציב הרבה יותר נמוכים מהוצאות הפרסום ומביא לתוצאות גבוהות. זאת מאחר והלקוח עובר את כל חווית ההיכרות עם המוצר/ שירות בשטח על ידי פנייה ישירה של דיילות , דבר המעלה את רמת ההיכרות של הלקוח עם המוצר".

השנה הכנסנו לישראל שיטת קידום מכירות חדשה שנלמדה על ידי אנשי קריאטיב במוסקבה, מוסיף אביב, "קידום מכירות ושיווק פרטיזני- מדובר בפרסום סמוי, לא ישיר, שעובד בכל אירופה וארצות הברית".


שיווק פרטיזני הוא שיווק רגוע ולא מאיים שמתבצע בצורה סמוייה בה המסר מגיע ישירות לפלח השוק הנבחר והלקוח מקבל ומעבד אותו באופן אפקטיבי יותר מפרסום רגיל.


אנו רואים יתרון רב בשימוש בשיטת השיווק הפרטיזני, במיוחד בשנה הבאה, בעקבות נפילת השוק. שיטה זו מביאה לתוצאות גבוהות יותר מכל פרסום אחר ומוזילה את עלויות הפרסום בכ-70% וכ- 50% מקד"מ רגיל. הירידה המשמעותית זו בא על ידי ביטוי בכך , שמכיוון ששיווק פרטיזני הוא קידום מכירות ע"י סוכנים סמויים , אין צורך במיתוג בגדים, רכבים, דלפקים וכל ציוד נלווה הדרוש לקידום המותג.



זול ויעיל


ב-3 השנים האחרונות, הפרסום המסורתי התייקר כמעט פי שניים וההיקפו גדל באופן משמעותי, ואילו לחברות שרוצות לבלוט בהמון קשה יותר ויותר לעשות זאת; הן לא יכולות לשחק לפי הכללים המקובלים!



כל ישראלי רואה מדי יום בממוצע 1,500 עד 2,000 מודעות פרסומיות. הדבר דומה לכמות הפרסומות בלונדון ובניו יורק, אך כאשר באירופה ובארה"ב השאיפה כעת היא לצמצם את הרעש הפרסומי, הרי שבישראל האינטנסיביות שלו גוברת.


לכן, באירופה כיום כל פרויקט פרסום שלישי לקידום מותג מכיל מרכיבים של שיווק פרטיזני.



בשוק נוצרו תנאים לכך שהביקוש לכלי זה ילך ויגדל.



לפי הערכות אירופאיות, שוק הפרסום הכללי מוערך ב- 3.9 מיליארד דולר בשנה. בפעולות פרסום לא סטנדרטיות מושקעים 60-150 מיליון דולר בשנה, ופעולות מסוג זה זולות באופן משמעותי לעומת הפרסום המסורתי. "הדור החדש" רואה מעט טלוויזיה וכמעט ולא קורא.



כתובת האתר של מרכז הקד"מ:


www.kadamcenter.co.il

אולי יעניין אותך

גיא קצוביץ ושירי וקס צילום באדיבות גוטפרנדס
Let's TALK about it! המלכה איליזבת יערה קידר
IFA_B
הרציף 1_ קרדיט צילום - יעל צור
פרס הסביבה 2023 של יוניון מוטורס- טויוטה ישראל

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

סכיזופרניה
אורט דן גורמה משיק קורס ייחודי להכנת עוגות לימי הולדת בהובלת הקונדיטורית ליבנת גוטליב צילום באדיבות ליבנת גוטליב (1)
מימין יריב ארדון טופז הורביץ רוני רוטמן ויונתן ישי צילום אסף לוי (8)