איך נבחר איפה לשים את כספי הפנסיה שלנו

פנסיה היא דבר שיש לכל אדם שעובד והיא מצטברת לנו בקרנות הפנסיה לאורך כל חיינו. מדובר בסכום המשמעותי ביותר שיש לאנשים, שכן מדובר על עתידנו הכלכלי כאשר נהיה מבוגרים. קראת כתבה שאמרה שכדאי להשקיע את קרן הפנסיה במקום אחד על פני האחר? איך בכלל יודעים איפה כדאי להשקיע את הכספים החשובים הללו? הכנו עבורך מדריך שיעשה קצת סדר.

קודם כל, כדאי להכיר את החוק

רגע לפני שמדברים על איך ואיפה כדאי להשקיע את קרן הפנסיה כדאי להכיר את החוק שמכוחו אנחנו בכלל חוסכים את הסכומים הגדולים הללו. משנת 2008 כל עובדת ועובד שכירים בישראל זכאים להפרשה של כספים לחיסכון פנסיוני. הזכאות מתחילה בתוך שישה חודשים מתחילת העבודה וגם כאשר מחליפים מקום עבודה הזכאות נשמרת וממשיכה ואנשים זכאים להמשך ההפקדות לקרן הפנסיה וזאת כדי לשמור על רצף ביטוחי (ההפרשות לפנסיה יחלו לאחר שלושה חודשי עבודה).

את גובה ההפרשות ואת גובה פיצויי הפיטורים קובעים על פי גובה ההכנסה, כאשר ההפרש הוא עד 17.5% ויש לשים לב שמדובר על שכר הבסיס. זאת אומרת שאם השכר מורכב מכל מיני תוספות, הדבר יכול לגרום לכך שההפרש החודשי יהיה נמוך יותר.

מה בודקים בקרן הפנסיה?

דמי הניהול ישפיעו גם כן על בחירת קרן הפנסיה שיכולים להגיע עד 0.5% מהסכום שמצטבר בקרן הפנסיה. ניתן להתווכח ולהתמקח על גובה דמי הניהול, ואנשים יכולים להיות מופתעים לטובה בכמה ניתן להוריד אותם במידת הצורך.

עוד נושא שמשפיע על הבחירה בקרן הפנסיה היא התשואה שמתקבלת מקרן הפנסיה, כאשר ההמלצה הנה לבחון את התשואה של הקרן לפחות לאורך חמש שנים. השאיפה היא כמובן לבחור את קרן הפנסיה שיכולה לספק את התשואה הגבוהה ביותר. כדי לדייק את הבחירה ההמלצה היא לשכור את שירותיו של יועץ פנסיוני מומלץ (באתר MYPENSION) שידע לכוון, להתמקח ולשאוף לקרן הפנסיה הטובה ביותר.

איך בוחרים קרן פנסיה?

מי שבוחר את קרן הפנסיה שלו הוא העובד, וכאשר הוא בוחר עליו לעשות זאת תוך בחינת מספר נושאים מהותיים. הנושא הראשון הוא מסלול קרן הפנסיה – האם מדובר על מסלול ברמת סיכון גבוהה? האם ברמת סיכון נמוכה? יש צעירים שיעדיפו רמות סיכון גבוהות יותר כיוון שיש להם עוד זמן לחסוך לפנסיה, ולו כדי לזכות לתשואות גבוהות יותר. יש שיעדיפו למרות גילם הצעיר מסלול יותר סולידי, ורוב המבוגרים יעדיפו מסלול עם סולידיות מסוימת כדי להימנע ממצב בו הם מאבדים מערך כספם או לוקחים עליו סיכון בגיל שקרוב לפרישה.

איך מתקדמים? מתחילים עם מנורה מבטחים צור קשר טלפון כיוון שזו הדרך הטובה ביותר לשמוע מיועץ פנסיוני על המסלולים השונים, מה כדאי יותר היום, איזו קרן פנסיה משתלמת וכיצד יש להתחיל בהליך.

אולי יעניין אותך

-ברכה-בעלים-שותף-חברת-MOXIE-צילום-גיל-זבלודובסקי
 נהיגה
 שמול - מנכל חברת שניר
 של 06
 על בד

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר