איך עושים כסף משיווק סלולרי?

חשבתם פעם מה קורה כשאתם נכנסים לאנגרי בירדס ולוחצים על פרסומת? חשבתם פעם, מי מרוויח מההקלקה שלכם? אגלה לכם סוד- קרוב לודאי שזה אני, או אחד/אחת מה2500 סטודנטים שלימדתי עד היום. נעים מאוד, תומר חן זה השם. שיווק סלולרי זה המקצוע.


עולם הסלולר נע קדימה ובכל זאת נראה שעדיין יש מי שנרתע ממנו – למרות שהסמארטפון כבר נהיה חלק קבוע מאיברי גופנו. הבעיה היא שכשאומרים "פעילות בסלולר" וקל וחומר "שיווק סלולרי" הדימוי שעולה לקהל היא שהאנשים שעושים זאת הם מתכנתים מתוחכמים ובוגרי יחידת 8200, או מאידך עוסקים בשליחת הודעות זבל בסלולר. ובכן, זה לא כך. בלשון המעטה.


שיווק סלולרי זו פעולה פשוטה עד כדי כך שעוד לפני גיל 18, בלי שום ידע טכני או מקצועי מיוחד, הרווחתי ממנה מאות אלפי שקלים, בלי להשקיע יותר מדי זמן וכמעט בלי סיכון. כמובן, גם כאן צריך ללמוד- אבל זה לא מסובך. כפי שציינתי בפסקה הראשונה, על כל הקלקה שלכם, כל פעם שאתם מכניסים פרטים לאתר אינטרנט סלולרי- יש מי שעושה מזה כסף. בדיוק, כי הבעלים של אותו אתר סלולרי, מוכן לשלם המון כסף לאנשים כמוני וכמו הסטודנטים שלי.


ההכנסות מגיעות על ידי שיווק אפליקציות למשל, שמפתחיהן הציעו תשלום לכל מי שיפנה אליהם לקוחות שיורידו את האפליקציה, והצהירו על כך בתוך זירה מיוחדת שמאפשרת להם לעשות כך. זירה נוספת של שיווק סלולרי היא עבור בעלי עסקים ומותגים – עליה נדבר בהמשך. צריך להבהיר כבר מרגע זה, אני יודע שרבים מכם מכירים את עולם השיווק באינטרנט באמצעות רכישה של מודעות גוגל שיווק מתכניות שותפים, העיקרון כאן דומה אמנם, ובכל זאת שונה שכן שמחירי הקליקים נמוכים מאוד ומגיעים בד"כ ל- 3-5 סנט, ויש הבדל עצום כי ניתן למקד גולשים לפי המיקום שלהם.


בתחום שלנו צריך להכיר את המונח "רשת שותפים", סוג של מגרש אליו מגיעים המון מפתחי אפליקציות ובעלי עסקים שבנו מודעות או מוכנים שתייצרו עבורם מודעות ותשווקו אותם בזירות שונות. כל אחד מהם מציע הצעה עסקית מסוימת (למשל: 5 דולר על כל מי שמילא פרטיו במודעה).


בעצם, מדובר בזירה שמפגישה בין בעלי עסקים או מפתחי אפליקציות למשווקים. ההצעות יכולות להיות גם בתצורה של דרישת הקלקות (כמו בגוגל) או חיוג למספר שמופיע על המודעה. משווקים מקצועיים יכולים גם להתנהל מול לקוחות שמאפשרים לכם לעצב מודעה בעצמכם. יש לציין שברשת השותפים היעד של הלקוח הוא "המרה", כלומר, לקוח שמבצע רכישה של מוצר או שירות מסוים.


הצלחתם להביא אל הלקוח גולשים סלולרים בהתאם לדרישת הלקוח, הרווחתם. למשל, לקוח משלם דולר עבור כל שיחת טלפון שמגיעה לקו שלו. אם מתוך הגולשים שנחשפו לפעילות השיווק הסלולרי שלכם התקשרו אליו מאה, הרווחתם 100 דולר.


מונח נוסף הוא "ספקי הגולשים". מדובר בגופים שהשכירו מאלפי אתרים סלולרים שטחי פרסום אותו הם מקצים עבורכם ושם נפרסם, תמורת תשלום נמוך מאוד, בד"כ סנט או שני סנט עבור הקלקה. חלק מספקי התנועה מאפשרים לכם לדעת איפה נמצא השטח שהושכר וחלק לא והם מתחרים ביניהם. המשווק הוא בעצם מתווך, הקונה שטחי פירסום ומפיק מהם הכנסה עבור הלקוחות – אבל באופן מושכל המאפשר לו להרוויח.


למעשה, משווק סלולרי בוחר את לקוחותיו, רוכש שטחי פירסום זולים בהם גולשים סלולריים נחשפים ללקוחות שלו, בוחר לאיזה סוגים של לקוחות הוא רוצה לחשוף את המודעות של הלקוחות שלו לפי מדינה, מין, גיל, סוג סלולרי ועוד שורה של פרמטרים, ואז מתחיל "לטייב" את הקמפיין שלו כדי לשפר את הרווחים.


למשל: אם בחרתם למכור אפליקצייה לחידון טריוויה בסין, והגדרתם למשל שהמודעות יוצגו למשתמשי סלולר בין גילאי 18- 25, תוכלו בהמשך הדרך לבדוק מי מייצר יותר רווח מהמודעות – נשים או גברים, כך למקד את הקמפיין שלכם טוב יותר ולהגדיל את הרווחיות.


כמו בכל תחום, ההצלחה טמונה בפרטים הקטנים – ועליהם נרחיב במאמרים הבאים.



תומר חן הוא מומחה לשיווק סלולרי ומייסד "האקדמיה לשיווק סלולרי" ותוכנית הליווי בשיווק סלולרי לבעלי עסקים


אולי יעניין אותך

keyboard1
seo4
lian1
yaniv11
tesla25
tomerchen1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר