איך עושים מסחר מקוון יעיל ורווחי?

עולם המסחר המקוון ממשיך לצבור תאוצה בשנים האחרונות, כאשר חווית הקניה המשופרת, הנוחות ושדרוג אמצעי האבטחה תורמים לכך שכבר בעתיד הקרוב תהפוך מגמת הקנייה המקוונת למגמה המובילה בעולם הצרכנות. עם זאת, נראה כי בישראל הדברים הולכים קצת יותר לאט בכל הנוגע לעניין: קטלוגים מקוונים רבים ומשמעותיים דוגמת Amazon ו-eBay עדיין לא פתחו בפעילות רשמית בארץ ונראה כי גם בקרב הצרכנים עצמם ישנו עדיין חסם מסוים.


יוזמי וועידת GO Ecommerce שהתקיימה בשבוע שעבר מנסים להביא לשינוי במצב: הוועידה סיפקה הצצה לשוק המסחר האלקטרוני בישראל והציגה מספר כלים לפיתוח סחר מקוון לעסקים מכל הגדלים, שאמורים לייעל תהלים ולהכניס רווחים. בוועידה השתתפו מומחים מובילים מתחום המסחר האלקטרוני בישראל, אשר ניסו לספק לבאיה עצות ותובנות בנוגע למסחר המקוון ותרומתו לייעול ורווחיות העסק. לצד זאת, הוועידה שימשה במה ליצירת שיתופי פעולה עסקיים ומפגשים אישיים-מקצועיים.


אנו ביקרנו במושב האסטרטגיה, שהתמקד באופן ניהול הפעילות השיווקית ברשת והגדלת המכירות. דוברי מושב התמקדו באסטרטגיות שוק, תהליכים ואמצעים מומלצים לפעולה, במוצרים ובשירותים שמטרתם שיפור המסחר המקוון. "העסק נמצא במצב של חימום מנועים" אומר ניר למפרט, מנכ"ל קבוצת זאפ, "המודעות עולה ובהתאמה, ישנה גם עליה בשימוש בכלים צרכניים מתוחכמים יותר. אנחנו לקראת פריצה של הסחר האלקטרוני בישראל".


למפרט המשיך ומנה את המגמות המובילות כיום בעולם הסחר המקוון: "הצרכן הדיגיטאלי הופך מתוחכם יותר. בכל צעד שהוא עושה הוא בודק, משווה ומשתמש במגוון כלים שיעזרו לו לקבל החלטה. תחומי החשמל והאלקטרוניקה הם התחומים החמים בקרב הצרכנים, תחום המזון נחשב לחלש יחסית. פוטנציאל הגידול המשמעותי ביותר נמצא בתחום השירותים".


פרי פוירשטיין, סגן מנהל חטיבת הפיננסים והיישומים בקבוצת אמן, עמד על אחת הבעיות המשמעותיות בשוק הסחר המקוון בישראל – התשתית. לדבריו, חברות וארגונים משקיעות זמן, משאבים וכסף רבים מדי לפיתוח פלטפורמה מקוונת: "עסקים רבים טועים ובוחרים לפתח תשתית ייעודית, במקרים רבים יקרה ומסובכת, באופן ספציפי עבורם כאשר בשטח יש פלטפורמות מוכנות ומוכחות שזקוקות להתאמה בסיסית ותו לא". לדבריו, מוצרי תשתית דוגמת BackBase מספקים פלטורמה יעילה ואפקטיבית למסחר מקוון, לצד חווית משתמש איכותית ומותאמת למדיום, בין אם במחשב או במכשירים ניידים וטאבלטים. "בפלטפורמה הזו אנשי השיווק עצמם יכולים לפתח את עולם האינטרנט של הלקוחות שלהם, לבחון אותו לפני שהוא עולה לאוויר ולהעלות אותו תוך זמן קצר, ללא פיתוחים מיוחדים וללא כתיבת קוד" מציין פוירשטיין.


מוטי קרמונה, מנכ"ל סירס ישראל הדגיש את חשיבות חווית הקנייה: "צריך לקחת את חווית הקנייה מהאופליין – חוויה של ללכת ברחוב, עם חברים – ולהעביר את זה לאונליין. להפוך את זה לחברתי יותר. לפרסם בפייסבוק זה לא מספיק. החוויה צריכה להיות שונה".


התובנות מהוועידה הראשונה הראשונה למסחר מקוון בישראל מביאות למסקנה אחת עיקרית – כוח הקנייה העיקרי עובר לרשת. חברות, עסקים וארגונים שידעו לרתום בצורה הנכונה את המעבר הזה לטובתם – כפי שהציגו דוברי הוועידה – יקצרו את הפירות תוך זמן לא ארוך.

אולי יעניין אותך

azrieli23
F0_1200_0432_eran-rotem1
lens-3046269_19201
kindle-1867751_640
tamar

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר