כולם עברו לקניות אונליין – אבל לא כולם יודעים למכור

לאחרונה התבשרנו שאינדיטקס, החברה האם של זארה מתעתדת לסגור 1,200 חנויות בעולם ולהעביר חלק מהמשאבים למכירות מקוונות. חברת האופנה, שהיא הבעלים גם של המותגים פול אנד בר וברשקה, הגדירה כיעד את הגדלת את נתח המכירות המקוונות מ-14% ל-25% תוך שנתיים.


חשוב לציין שהחברה הפסידה 409 מיליון יורו בתקופת הקורונה. נקודת האור העיקרית בתקופה מאתגרת זו הייתה צמיחה של 95% במכירות און ליין באפריל השנה לעומת אפריל 2019.


המקרה הזה הוא דוגמה טובה למגמה עולמית שראינו בחודשים האחרונים. ככל שהתפרצות נגיף הקורונה מגבילה אפשרויות קנייה בעולם בחנויות פיסיות, יותר לקוחות פונים למסחר אלקטרוני, כפתרון נוח וזמין לקניות.


יחד עם זאת, הצמיחה המואצת של אתרי סחר, הובילה לבעיות חדשות, בעיקר בעיות במלאי ושרשרת האספקה, במיוחד כשמדובר על מוצרים מיובאים, לצד אתגרים הנוגעים לטכנולוגיה בה משתמשים לבניית אתר הסחר ושמירה על הקשר עם הצרכנים.


הנה כמה טיפים, שיעזרו לכם, בעלי העסקים, להיערך נכון למכירות מקוונות


1. לקוחות מאוד לא אוהבים העלאת מחירים בתקופות של ביקוש מוגבר. ניסיון להרוויח יותר, עלול בסופו של דבר "לעלות" לכם באובדן של לקוחות.


2. אל תמכרו מוצרים שאין לכם במלאי, או פריטים שיהיה קשה להשיג. זה יכול להוביל למפח נפש של לקוחות.


3. תשתדלו כמה שפחות להזכיר את המגיפה המשתוללת. במקום להפחיד לקוחות, אפשר למתג מוצרים בצורה חדשה, עם כותרת שיווקית – לדוגמה: מוצרים שעוזרים ללקוחות להנות מזמן האיכות שנכפה עליהם, או להזמין את הלקוחות ללמוד נושא כאמצעי לניצול זמן ולמידת מיומנות חדשה.


4. שדרו אמינות וספקו הוכחות לטענות השיווקיות שלכם. תקן ISO, ראיון עם מומחה או testimonials של לקוחות יעזרו לכם בתהליך המכירה.


5. הגדילו את סלי הקנייה של הלקוחות – תנו לטכנולוגיה לעבוד בשבילכם, באמצעות הענקת הטבה של משלוח חינם, מעל קנייה בסכום מסוים. בעגלת הקניות, הציגו ללקוח את הסכום שנותר לו, לקבלת ההטבה. מאמץ קטן וחד פעמי שלכם, יגדיל לכם את ההכנסות.


6. שלחו ללקוחות מייל על "מוצרים שנשכחו בעגלת הקניות". אם בתוך המייל האוטומטי תשלבו גם את הזמן לסיום המכירה, זה ייצר אצל הלקוחות הפסד נתפס והם ימהרו לנצל את ההזדמנות שנקרתה בדרכם.


7. גם במקרים של עיכובים במשלוח, תהיו שקופים עם הלקוחות ודווחו להם מראש על כך. תנו צפי ריאלי לאספקה.


8. בעוד שחלק מהעסקים שולחים הודעות דוא"ל עם עדכונים אודות השינויים שהם מבצעים, צרכנים רבים פשוט מוחקים אותן. אלטרנטיבה טובה היא ליצור דף שאלות ותשובות באתר וברשתות החברתיות.


9. בדקו את האופציה להציע מוצרים דיגיטליים בחינם, או בעלות נמוכה. זה יעזור לכם לשמר את חווית הלקוח, גם אצלו בבית. לחילופין, אפשר לתת ללקוחות שובר הנחה לקנייה הבאה שלהם באתר.


10. הכניסו מוצר חדש לפורטפוליו שלכם – למשל, כרטיס מתנה דיגיטלי. אפשרו ללקוחות להזמין את הגיפט קארד באתר שלכם, כולל כתיבת הקדשה ומשלוח של הגיפט קארד במייל או בסמס לנמען.


הכותבת היא מייסדת ומנכ"לית 2link, המספקת פתרונות שיווקיים וטכנולוגיים לחברות. www.2link.co.il








אולי יעניין אותך

azrieli23
F0_1200_0432_eran-rotem1
lens-3046269_19201
kindle-1867751_640
shuki-man

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר