הטרנדים המובילים במסחר אלקטרוני שכולם יעשו עוד חצי שנה

האתר TrendHunter פירסם 30 טרנדים מרכזיים בעולם המסחר האלקטרוני – חלקם הם חידושים בעולם הוירטואלי, וחלקם קשורים לכך שאתרי מסחר אלקטרוני מתחילים להפעיל אמצעי מכירה עולם האמיתי. בחרנו לרכז את 30 הטרנדים תחת 4 כותרות מרכזיות, שיקלו להבין ולתכנן את המהלכים שלכם בעולם השיווק באינטרנט. את הרשימה המלאה ניתן לראות כאן, וממנה תוכלו לקבל רעיונות מפורטים יותר לגבי דברים שתרצו ליישם אצלכם.


רוצים כאן ועכשיו

אמזון מקדמת בעוצמה כעת בעמוד הבית שלה את כפתורי ה-
Dash. כפתורים ממותגים שניתן לשים על המקרר או בכל מקום בבית, ובלחיצה עליהם נפתחת הזמנה למוצר של אותו הכפתור. את הטווח המלא של כפתורי Dash ניתן לראות באתר אמזון, אבל אם רק לציין נושאים: אבקות כביסה, קפה, קרמים לטיפוח, חיתולים ואוכל לתינוקות, סכיני גילוח ועוד.


למעשה זהו ביטוי אחד למגמה החמה ביותר במסחר האלקטרוני – רוצים הכל ועכשיו. בארה"ב כבר מוצרים רבים באמזון כבר פועלים (עבור מנויי השירות) בטווח הגעה של 24 שעות. שירות מיוחד של אי ביי כבר מבטיח מוצרים תוך שעה (לחנות הקרובה). המלחמה על המהירות היא גם תוצאה של שחיקת הפערים במחירים – רוב המוצרים נמכרים פחות או יותר באותו מחיר, גם מכיוון שאתרי המכירות עברו להתמודד נגד חנויות קמעונאות – ובתחום של מוצרי צריכה הלקוחות לא מעוניינים לחכות שבוע עד שתגיע משחת השיניים שלהם. (בארץ אתר מרמלדה יזם יריד מכירות בקניון כפר סבא הירוקה).



חותרים למגע: חנויות פיסיות לאתרי מסחר



זאת מגמה שמתרחבת לאיטה כבר זמן מסוים, אבל הקצב הולך וגובר. אתרי מסחר צריכים לבדל את עצמם, והחוויה שהם יכולים לייצר ברשת עדיין מוגבלת יחסית. לכן הם צריכים לחתור למגע עם הלקוחות בעולם הפיסי. דוגמא נפלאה היא חדרי מדידה ניידים של האתר True&Co. אשר יוצאים לסיור "הופעות" ברחבי ארה"ב. באתר ניתן לתאם מדידה בתאים המרווחים והנעימים שהוקמו לשם כך. אתרי מסחר אלקטרוני רבים מקימים כיום חנויות, כולל אמזון, גוגל ואפילו מוקמים מתחמי מכירות פיסיים להתנסות ומכירה של אפליקציות.



פתרונות סליקה גמישים


החשש מרכישה מרוחקת באינטרנט של מוצרים יקרים עדיין קיים. לכן, נוצרות כיום אפשרויות חדשות לסליקה נדחית באשראי. התשלום לא מתבצע בעת הרכישה עצמה, אלא בשלב מאוחר יותר – לאחר קבלת המוצר או אפילו לאחר מכן. הפתרון של FuturePay הוא אחד כזה, והוא משלם למוכר מקדמה. אמזון, שכמו תמיד מזהה מגמות לפני כולם, מספקת סליקה בתשלומים בעצמה עבור רכישות בסכום גבוה. אמזון מצליחה לגבות ריבית גבוהה מאוד עבור שירות זה, ומנצלת את מה שאמרנו קודם – לקוחות רוצים כאן ועכשיו.




אפשרויות חדשות כדי להינעל על הלקוח הבא



עד היום עמדו בפני משווקים באינטרנט בעיקר האפשרות לפרסם על גבי פלטפורמות מרכזיות כגון גוגל או פייסבוק, על פי חיפושים מסוימים או תחומי עניין כלליים. אבל כעת נוצרות יותר ויותר אפשרויות לפרסום ממוקד על פי פילוחים חדשים. לדוגמא, אפליקציות למדידת היקפי גוף המאפשרות חיפוש של בגדים המתאימים למבנה הגוף של המשתמש. אפליקציות אחרות מאפשרות פרסום לפי מיקום – ניתן לעשות זאת בווייז, אך כעת ישנן אפליקציות שכולן מטרתן הוא להוביל את המשתמש במסלול בין אתרי קניות שמעניינים בדיוק אותו.



אלו הן 4 המגמות המרכזיות במסחר אלקטרוני. אליהן מצטרפות עוד מספר מגמות שנבנות לאיטן, אבל נראה שעדיין לא הבשילו. אחת שכזאת היא השימוש במשחקים לקידום מוצרים ומכירות של מוצרים פיזיים. מגמה נוספת היא השימוש באפליקציות כדי לפתח תוכניות נאמנות. בארץ היו מספר נסיונות כאלה, אבל נראה שעדיין השימוש בהן לא הפך לטבע שני עבור הלקוחות (וכנראה גם מצד הסוחרים).



כמו תמיד, לעסקים מתקדמים ממתינות באינטרנט הזדמנויות גדולות, וחברות רבות שניצלו אותן ראשונות הפכו למובילות בתחומן.



* הכותב הוא מנהל פיתוח עסקי בחברת פתרונות הסליקה פלאקארד

אולי יעניין אותך

azrieli23
F0_1200_0432_eran-rotem1
lens-3046269_19201
kindle-1867751_640
tamar

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר