הישראלים מלקקים גלידות וארטיקים בכ- 900 מיליון שקל בשנה

הישראלים מלקקים גלידות וארטיקים בכ- 900 מיליון שקל בשנה. כך עולה מסקירה שערכה CIA קרדיט אינפורמיישן אסוסיאיישן מקבוצת גאון שוקי הון. בניגוד לשאר מדינות המערב בהם אכילת הגלידה מתפרסת על כל השנה, כ- 70% מהישראלים אוכלים גלידה רק בקיץ. נתון זה מסביר מדוע האמריקאי הממוצע זולל כ- 22 ליטר גלידה בשנה לעומת הישראלי שזולל רק 10 ליטר. הטעמים המועדפים ע"י הישראלים, שוקולד, ווניל.



מהסקירה שערכה CIA המתמחה במוסר תשלומים צרכני ועסקי עולה עוד כי בישראל נמכרים בשנה כ-65 מיליון שלגונים וכ- 30 מיליון טילונים.


עוד עולה מהסקירה כי כ-45% ממכירות הגלידה בישראל מתבצעות בפיצוציות ובגלידריות., נקודות מכירה השייכות לשוק האימפולס התופס כ- 60% מסך המכירות הגלידות בישראל. מדובר בקניה של שלגונים וארטיקים בודדים בפיצוציות כפינוק במהלך שעות היום ובקנייה של כדורי גלידה בגלידריות השונות ובינהן האיטלקיות, שכוחן עלה באופן חסר תקדים בשנתיים האחרונות כחלק מבילוי זוגי או משפחתי.



כ- 30% ממכירות הגלידה מתבצעות במרכולים וברשתות השיווק, בנקודות מכירה אלה רוכשים בדרך כלל אריזות מולטיפק של שלגונים וקרטיבים ואריזות גלידה במשקל של חצי ליטר ומעלה, גלידות שלוקחים הביתה לאירוח או פינוק למשפחה. כ- 15% נוספים מהמכירות הן המכירות לשוק המוסדי, בתי קפה מסעדות ובתי מלון בהם מוגשת הגלידה כקינוח לאחר הארוחה או כתחליף ואו תוספת לעוגה בבית קפה.



על פי כלכלני CIA הפיצוציות ובתי הקולנוע מככבים עם רמת המחירים הגבוהה ביותר, אחריהם נמצאות רשתות שיווק המזון עם מחירי ביניים. המחירים הנמוכים ביותר הם דווקא בחניות המפעל וחנויות הגלידה בהן גם מציעים מבצעים שונים של 10 קרחונים ב- 10 ₪, 3 קסטות ב- 10 ₪ ועוד.



2 חברות ו- 2 מותגים שולטים בתחום הגלידות בישראל, שטראוס עלית המחזיקה ב- 47% מנתח השוק עם המותג קרמיסימו ונסטלה מוטה שבבעלות אסם המחזיקה בכ- 37% מנתח השוק עם המותג קרמריה. 2 החברות מקפידות לצאת עם חידושים והמצאות מידי תקופה, טעמים חדשים, גלידות המתאימיות לחורף, גלידות דיאט ובריאות ועוד. למרות החדשנות בתחום הגלידות, קהל הצרכנים הוא שמרני ומרבית הישראלים מעדיפים מותגים וטעמים מוכרים ושמרנים כמו וניל ושוקו.


אולי יעניין אותך

מחזור
14008Pic29

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר