הפרסומות הסמויות שלא שמתם לב אליהן בסדרות האהובות על המסך

הפרסומות הסמויות שלא שמתם לב אליהן בסדרות האהובות על המסך שולי הלוי שיטת ״הפרסום הסמוי״ מאפשרת למפרסמים להגיע לקהל היעד שלהם בצורה אלגנטית וטבעית יותר, כשהמוצר או השירות מקודמים בשבתם כתפאורה לעלילה. באנגלית קוראים לזה Product Placement, מיקום מוצר, שיטה הפונה באופן עקיף לתת המודע שלנו וחושפת אותנו בצורה מרוככת למסרים פרסומיים. לא תמיד נעשה הדבר בכוונת מכוון, לפעמים צוות ההפקה פשוט בוחר ״להשתמש במוצרים אמיתיים כמו שאנשים עושים בחיים האמיתיים״, כפי שאמר ג׳יימס פוֺלי, אחד מבמאי העונה הראשונה של בית הקלפים, בתגובה לסצנה הבאה:





המסרק שכבש את הנוער


מיקומם של מוצרים ברקע או בתפקיד מרכזי בעלילה, יכולים להשפיע הרבה יותר מפרסום מסורתי, ואחד המופעים הראשונים של השיטה הוא במרד הנעורים מ-1955. ג׳ים, גיבור הסרט בגילומו של ג׳יימס דין, החזיק בכיסו מסרק מתוצרת Ace וברור היה למי שרצה להיתפס כ״מגניב״ שהוא לא יכול להיתפס בלי מסרק בכיסו והמכירות זינקו בהתאם. עם מעבר הצופים לטלוויזיה והפיכתן של סדרות לבעלות מעמד יוקרתי, שכמעט מעפיל על זה של תעשיית הקולנוע הוותיקה, הוגדלו תקציבי ואפיקי הפרסום למסך הקטן. על פי הערכות מהוות תוכניות טלוויזיה כ-71.4% משוק הפרסום הסמוי האמריקאי, שעסקאות בו יכולות לעלות למפרסם עשרות מיליוני דולרים אבל גם ״אפילו לא סנט שחוק אחד״, כששני הצדדים מרוויחים מהחשיפה ההדדית.



הרשימה שלפניכם כוללת רק טיפה בים של דוגמאות עם יישומים שאהבנו במיוחד למיקום מוצרים על המסך.



בית הפרסום הסמוי?


לא רק מכשיר הוויטה של סוני השתתף בבית הקלפים גם מכשירי בלקברי לגברים חזקים, אייפונים לנשים, מכוניות שברולט ורבים אחרים העסיקה מבקרי טלוויזיה לא פחות מהעלילה. ״בית הקלפים? יותר כמו בית הפרסום הסמוי״ כינו אותה בלוס אנג׳לס טיימס. מההפקה של סדרת המקור הראשונה של שירות הסטרימינג נמסר בעבר, כי ההחלטה לכלול תשעה מכשירי אייפון ואייפד בסצנה אחת הייתה דרכם להגיד לאפל על תרומתם הנדיבה.



חברה הטוב ביותר של האישה


מוצרי אפל ממלאים את המסך כבר עשרות שנים, ובחודשים הקרובים נוכל לעקוב מוצריו של מי מופיעים בתוכניות המקור שלהם באפל tv (עד כה נצפו: רד-בול, קפה אילי, עטי מון בלאן בתוכנית הבוקר לבדה) אבל הדוגמא הפעם היא מהמאה הקודמת.



כשקרי בראדשו כותבת את הטור השבועי שלה ״סקס והעיר הגדולה״, היא עושה את זה על לפטופ מסדרת PowerBooks של אפל. יותר מכל הגברים, יותר מחברותיה, היה הלפטופ לחברה הנאמן ביותר. ומי לא תרצה חבר שכזה ואף מסוקס? הקשר בין הצדדים נמשך גם בהפקת הסרט הראשון בסדרה, והידיעות על המעבר למוצרי מיקרוסופט בסרט ההמשך, שברו כמה לבבות.



בית ספר לפרסום סמוי


כיוון שמד-מן כולה מתרחשת במשרד פרסום, על הפרסום הסמוי שבה בוודאי נכתבו כבר כמה תזות, אבל הסצנה האהובה עלינו ביותר מופיעה בסוף העונה הראשונה. במלאכת מחשבת של תסריט, זוכה קודאק – ובאופן ספציפי – מקרן השקופיות החדשני שלה – לפרסום מופלא. המקרן עצמו מוזכר בעל פה, מוצג על המסך, נמצא בשימוש ומקרין על מסך וכל כולו מטאפורה להלך רוחו של דון דרייפר, הסוער בטרדות מאחיו שהתאבד, יחסיו עם אשתו, ניאופו וצרות רבות אחרות.





צ׳יטוס זה הקרייב החדש


למה זקוקה כל אסירה אמריקאית? אם נציץ בחבילות ששולח המושל לחברותינו משכבר הימים ב״כתום זה השחור החדש״, התשובה היא לצ׳יטוס חריף, צ׳יפס פריך וטמפונים. לפרק השישי בעונה החמישית קוראים פשוט Flaming Hot Cheetos ובמהלך הצפייה עלולה להתעורר בכם תשוקה בלתי מוסברת לחטיף הגבינה.





אימפריית הפפסי


את הנוכחות של קוקה קולה אי אפשר לפספס ב״דברים מוזרים״, אבל בפני זו של פפסי באימפריה אנחנו מסירים את הכובע. כל כך הרבה עוצמה שיווקית מסתתרת מאחורי המפגש בין לושיוס ליון ובנו ג׳מאל עם נציגי פפסי, שמעוניינים שהמוזיקאי הצעיר יהיה ״הפנים החדשות״ של המותג. זו הייתה סצנת הפתיחה לרצף של 3 פרקים בהן שיחק פפסי תפקיד אורח בולט, והפרסומת שמצולמת במהלך העלילה שודרה בהפסקות הפרסומות עד סוף העונה.



אולי יעניין אותך

resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)
effie(2)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר