חמשת שיטות השיווק במדיה החברתית שצריכות להיפסק, ומייד

כשרק התחיל השיווק
ברשתות החברתיות והפניה הישירה היתה בתחילת הדרך אנשים עוד מיהרו לאשר הצעות חברות
מבלי לבדוק לעומק את הצד השני, לקרוא הודעות מבלי להבין שהן גנריות ואפילו לשתף
פעולה. אבל עם הזמן הפניות הגנריות חזרו על עצמן, השאלות לא התחדשו ולקוחות
פוטנציאליים לא רק שהבינו שמהצד השני עומד אדם שאין לו הבנה מינימלית בשיווק או
אפילו במקרים מסוימים בוט, הם אפילו התחילו לענות בצחוק ולשתף ברשת פניות שיווק
מגוחכות.

חשוב לייצר דרך שיווק
ופרסום ייחודית שתואמת לאופי העסק ומתאימה לקהל היעד, אבל עוד יותר חשוב להפסיק
לשלוח את אותן הודעות ושאלות שאצל רוב האנשים כבר מזמן מסמונות כספאם:

הודעה קבועה ומוכתבת
מראש:

כמה פעמים קורה שמאשרים
חברות עם מישהי ואז מקבלים הודעה בסגנון:

אנחנו לא מכירות אבל
אפשר לשאול משהו?/אפשר רגע מזמנך?

או היי, תודה על החברות
🙂 אפשר לשאול משהו?

זו שאלה קבועה ומוכתבת שנשלחת
על ידי נשים (ברוב הפעמים) שונות אבל באותה מטרה- לשכנע אותך להצטרף למיזם (לרוב
של בריאות או אורח חיים) כלשהו ששינה להן את החיים. ברגע שמקבלים את ההודעה הזו
מכמה נשים זה די ברור שמדובר בסוג של פרמידת שיווק כל כך לא מתקדמת שנציגות השיווק
שלה אפילו לא יודעות לייצר שאלת פתיחה בעצמן.

שכנועים שכנועים
שכנועים…

כולם רוצים להרוויח
כסף. ועוד להרוויח כסף מבלי לעשות כלום? בפיג'מה מהבית? בשתי פעולות פשוטות ואז
יהיה לי כסף לקנות בית בהוואי? נשמע כמו חלום. וזה באמת חלום. סיטואציה לא
מציאותית שלא ניתנת להגשמה. ברגע שמתחיל ההסבר "בנוסף למה שאני עוסק בו אני
נמצא גם במיזם בינלאומי שמטרתו להגדיל את מקורות ההכנסה. האם את בטיימינג להגדיל
את מקורות ההכנסה שלך כרגע? " אז התשובה היא כן לרצון להגדיל הכנסה, לא בדרך
כזו.

מה הקשר?

בטוח יצא לכם לקרוא
פוסט בנושא מסוים ופתאום צצה לה תגובה לא קשורה שמתחילה גם במשפט "לא קשור
לפוסט אבל…." ולאחרי מחפשים 10 אנשים לרדת במשקל או אנשים שעייפים במהלך
היום שרוצים להתנסות ללא עלות במוצר מנצח. בדרך כלל מדובר בבוט שמשלב את התגובות
בפוסטים לא קשורים וההודעה בדיוק כמו ההתחלה שלה- לא קשורה ולא רלוונטית.

המסע של….

כשפוסט של אנשים נראה
בדיוק אותו הדבר בתוכן, בניסוח וגם בהאשטאגים- הוא לא מעניין ולא רלוונטי וגם לא
אמין, וחוסר אמינות לא מביאה למכירות. דוגמא מובהקת לכך היא נשים שמספרות על אורח
החיים הבריא והחדש שהן בחרו לחיות בו שלמרבה הפלא מאפשר להן לחיות את החיים שלהן
בצורה שהן רוצות ולהרוויח כמה שהן רוצות בלי בוסים על הראש וגם לאכול בריא
ולהתעמל. פשוט חיים מושלמים! באופן לא מפתיע כולן גם משתמשות באותם האשטאגים
וממליצות על אותם שייקים בריאים או אבקות להכנת משקה מרזה. צירוף מקרים? לא ממש.

מוזמנים לקיר שלי:

אם אתם רוצים שאנשים
יבקרו בעמוד העסקי שלכם אז תהפכו אותו למעניין. תכניסו בו תוכן, תדאגו לתמונות
מקצועיות ותתפעלו אותו באופן קבוע. תשתפו פוסטים מעניינים מהדף העסקי לדף האישי
ותאמינו לי- אם זה יהיה רלוונטי לחברים שלכם הם יכנסו ויקראו ויעקבו. מה אל תעשו?
אל תציעו חברות למישהו רק בשביל לשלוח לו הודעה של "אני מזמין אותך לסמן לייק
בדף שלי כי חשבתי שהוא יעניין אותך" דקה אחרי אישור חברות אין לך מושג מה
יכול לעניין את הצד השני ואותו אדם יכול לא להגיב במקרה הטוב או לבטל את החברות
במקרה הפחות טוב.

הצעות חברות ברשתות
החברתיות אמנם מביאות איתן הזדמנויות עסקיות, הצעות מפתות והכריות רלוונטיות, אך
השאלה הנשאלת האם באמת נרקמת פה עסקה ומתחילה פה מערכת יחסים עסקית או שאולי
מדובר בטרנד שצריך לחלוף מעולם השיווק ברשת?

*הכותבת שותפה
במשרד יחסי ציבור 'יח"צ ועוד- חן קרופניק וליבי ברגמן'

www.facebook.com/chenikrupniklibbybergmanpr

אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר