כיצד הפך הטלפון הסלולארי לנותן שירות אולטימטיבי?!

לכל אחד יש היום טלפון סלולארי, יותר מזה: יש בתים שמוותרים על הטלפון הקווי ומעדיפים לצייד את כל בני הבית בסלולארי, והגיל ההתחלתי לאוחז בטלפון נייד רק הולך ופוחת. שלא לדבר על מדינות עולם שלישי, תושבי אזורים נידחים ששנים נמנע מהם החיבור לקווי הטלפוניה, בשל מגבלות פיזיות, והרשת הסלולארית היא זו שהביאה להם את הגאולה ואת הקשר עם העולם הרחב.



גם ההתפתחות הטכנולוגית בתחום זה, המכשירים המתקדמים, הממשק הידידותי וקצב העברת הנתונים המהיר תרמו להבנה כי הטלפון הסלולארי הוא הוא הבא בעולם השירות. בשנים הקרובות, צופים בעולם עליה בהיקף של פי 10 ויותר, בתחום היישומים הניידים.



אם משווים את הטלפון הסלולארי למחשב ולשימוש ברשת האינטרנט, הרי שהוא ללא ספק רווח יותר, זמין יותר ונגיש יותר ומאפשר לנותן השירות לפגוש את הלקוח שלו בכל רגע ובכל מקום. יתרון נוסף שנובע לארגון הוא חיסכון עצום בכח אדם, במוקדי השירות ובסניפים השונים של הארגון. גם העובדה שלקוח בוחר למקם יישום של חברה מסויימת על גבי שולחן העבודה שלו, בטלפון הסלולארי, מעניקה לחברה תועלת שיווקית לא מבוטלת.



המילכוד של חברות האשראי


להלן חמישה יישומים מעוררי השראה, חלקם כבר פעילים בעולם והאחרים קרובים מאד למימוש. מרביתם דורשים מן הלקוח תהליכי שימוש קצרים, שניתן לבצעם תוך כדי תנועה, במעלית, בדרך למכונית או במקביל לפעילות אחרת, בשעה שלא עומד לרשותו מחשב נגיש.



כרטיס אשראי סלולארי – יש היום לא מעט חברות, כדוגמת חברות טלקום, חברות ביטוח ואחרות ששוקלות ברצינות להמיר את כרטיס האשראי בטלפון סלולארי ולאפשר ללקוחותיהם לשלם בעבור השירותים שהם מקבלים באמצעות המכשיר הנייד.



האפשרות הזאת מציבה את חברות האשראי בפני מילכוד: בדומה לחברות האחרות גם הן מודעות לתרומה של הטלפון הסלולארי בפיתוח הפעילות העסקית שלהן, אך מאידך הן חוששות כי דווקא הוא עומד היום לנגוס בעסקיהן ולהציע לציבור מסגרות אשראי ואמצעי תשלום חליפיים.



החשש הזה עורר את הצורך לייצר הרגלים חדשים בקרב הלקוחות, והוא זה שמדרבן היום את חברות האשראי להוסיף שימושים חדשים לכרטיס האשראי דווקא באמצעות הערוץ הסלולארי. חלק מן החברות כבר מציעות ללקוחות יישומי מידע שונים ומערך התראות באמצעות הטלפון הסלולארי. המכשיר עצמו גם משמש את הלקוחות כפלטפורמה להצגת דרישות ובקשות שונות מחברת האשראי, כגון: הגדלת מסגרת האשראי, פריסת תשלומים וכו'. בהמשך, מתעתדות חברות האשראי להציע ללקוחותיהן יישומים מתקדמים לביצוע עסקאות אשראי בפועל.



כרטוס אלקטרוני – עוד עולם שהשתנה לבלי הכר בעקבות מהפכת האינטרנט והסלולאר הוא עולם התעופה. אחד הטרנדים המובילים כיום בתחום זה הוא ביצוע תהליך Check In מרוחק באמצעות אתר האינטרנט של חברת התעופה, או לעיניננו, ישירות מן הטלפון הסלולארי בעודנו בדרך אל שדה התעופה. היישום מאפשר לנוסע לבחור מושב במטוס ואפילו לקבל את כרטיס הטיסה עצמו אל הטלפון. כרטיס הטיסה הסלולארי ניתן לזיהוי בשער העלייה למטוס באמצעות בר קוד.



יישום סלולארי מסוג זה כבר עובד היום בחברת התעופה הגרמנית לופטהנזה, ולהערכתי בשנתיים הקרובות, חברות תעופה רבות יאמצו יישומים דומים.



בידור ותקשורת – אם נסתמך על הניסיון המוצלח שיש כבר בתחום של ניצול הטלפון הנייד לשליחת הודעות
SMS מאת הצופים, לקידום תוכניות ריאליטי, אזי גם בתחום זה השמים הם הגבול.


עוד אפליקציה בתחום הבידור והתקשורת היא זו המאפשרת לחברות כבלים ולוויין, ערוצי שידור וגופי תוכן בידורי להציע באמצעות הטלפון הנייד, שירותים, כגון: צפייה בלוחות משדרים מעודכנים, קבלת תזכורות על תוכניות מועדפות, הזמנת סרטים או חבילות שידור, ואפילו הזמנת כרטיסים לבתי קולנוע, לתאטרון, לקונצרטים וכו'. השאיפה היא להרחיב את השירות לחבילות תוכן נוספות הכוללות ביקורות תרבות, ותכנים מקוריים אחרים מפי הצופים.




שירותיים רפואיים – הרופא אמנם לא יכול לטפל פיזית בפציינט מרחוק, באמצעות הטלפון הנייד אבל הפציינט בהחלט כבר יכול להשתמש ביישום סלולארי המאפשר לחפש ספקי שירות רפואיים על פי קטגוריות שונות, כמו: מעבדה לביצוע בדיקה, רופא מומחה וכו'. היישום מאפשר איתור חלונות זמן פנויים ותאום תור, הוא נותן לפציינט תזכורת בסמוך למועד התור שנקבע ומוסר לו מידע חשוב שיש לדעת לקראת הגעה למפגש עם הרופא או ביצוע הבדיקה. בעתיד יש כוונה לשלב גם תזכורת על הגעת תוצאות הבדיקות, תזכורת לתיאום תור לביקורת וכו'.



שירותים בנקאיים – בדומה לערוץ האינטרנטי שתפס היטב בקרב לקוחות הבנקים היישום הסלולארי הטבעי והמובן ביותר הוא כמובן זה המאפשר צפייה בנתוני חשבון הבנק, לרבות מצב חשבון, פעילות בכרטיסי אשראי וכו'. בדומה לאתר האינטרנט כך גם היישום בסלולאר מאפשר גם ביצוע בפועל של פעולות בחשבון הבנק, כגון: העברת כספים בין חשבונות, ביצוע תשלומים, הזמנת פנקסי צ'קים ואפילו מסחר בניירות ערך בזמן אמת.



זה התחיל עם אלכסנדר גראהם בל, אך זה לבטח לא יסתיים עם הטלפון הסלולארי. אנחנו נמשיך לנווט בין המהפכות: המהפכה הטכנולוגית, המהפכה הכלכלית – עסקית ועד המהפכה החברתית – תרבותית, ונהנה מעוד הרבה פיתוחים טכנולוגיים, יישומים יחודיים ושימושים מקוריים, במימשקים הרבים והמגוונים בין ענף התקשורת לכל ענפי המשק והמגזרים האחרים.



* הכותב הינו מנהל מרכז התמחות מובייל, מטריקס

אולי יעניין אותך

keyboard1
seo4
lian1
yaniv11
tesla25
tomerchen1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר