כיצד שכירים יכולים למצות את הזכויות שלהם

ישראלים שכירים רבים זכאים לקבלת מענק עבודה, ויש לא מעט אנשים שלא מודעים לזה. מענק עבודה, הנקרא גם "מס הכנסה שלילי" הינו תשלום שניתן מידי רשויות המס לעובדים שאינם מרוויחים סכום כסף בגובה מסוים אותו המדינה קובעת. מענק זה מטרתו לעודד אנשים לצאת לעבודה ואפילו יהיה זה שכר נמוך, העיקר לעבוד ובכך לתרום למדינה. ואמנם, למרות זאת רבים מהזכאים אינם פונים לבקש את מענק העבודה הזה המגיע להם על פי חוק, ובכך מפסידים מאות אם לא אלפי שקלים במצטבר.

זה הזמן לפנות למומחים בייעוץ מס!

יועצי מס ישמחו לתת לכם שירות איכותי ומעולה בכל מה שקשור למיצוי זכויות עובדים ובדיקת זכאות לקבלת מענק עבודה. במידה ואתם עובדים בעבודה עם היקף שעות ומגלים כי הסכום אותו אתם מרוויחים לא מאפשר לכם לחיות בכבוד במדינת ישראל, ייתכן ואתם זכאים לקבל מענק עבודה. בדיקת זכאות למענק עבודה תוכלו לעשות כאן!

מי זכאי לקבל מענק עבודה?

הזכות למענק עבודה מוענקת לשכירים ועצמאים שעומדים במספר תנאים. גיל האדם המבקש עמד על 23 ומעלה, יש לו ילדים עד גיל או שהוא בן 55 ומעלה ללא ילדים. חישוב המענק תלוי במספר הילדים. ההכנסה החודשית עבור הורה שיש לו בן או בת זוג גבוהה מ-2,130 ₪ אך נמוכה מ -6,420 ₪, בעוד שהורה יחיד ההכנסה צריכה להיות גבוהה יותר מ-1,310 ₪ ונמוכה מ-11,860 ₪. במהלך שנת המס הנתונה, למבקש הבקשה או לבן או בת זוגו לא הייתה בעלות או זכות על מקרקעין בגובה שעולה על 50%, מעבר לדירה יחידה המיועדת למגורים.

חישובים לקבלת זכאות למענק עבודה

בנוסף, תנאי נוסף לצורך קבלת מענק העבודה זה עמידה בקריטריון של זכאות, בו יש להתחשב במאפיינים של האדם כמו גובה הכנסה ומספר החודשים בהם עבד. לצורך כך, הכנסה נחשבת בין היתר משכורת חודשית, פנסיה, טובות הנאה, הטבות כמו דמי החזקת רכב, דמי לידה, דמי שמירת הריון ודמי מילואים.

כיצד מחלקים את קבוצות מבקשי מענק עבודה

ישנה חלוקה בכל מה שקשור אל בדיקת זכאות למענק עבודה, ומחלקים את סך המבקשים לכמה קבוצות. תחילה לוקחים בחשבון את בני ה-23 ומעלה שהינם הורים לילד אחד לכל הפחות, או בני 55 ומעלה ללא ילדים. עבור קבוצה זו, הזכאות מוענקת בצורה זו שמחברים את סך כלל ההכנסות מהעבודה ומחלקים במספר החודשים בהם עבדו בפועל במהלך השנה (עד 12 חודשים מקסימום). במידה והסכום שהתקבל עולה על 2,130 שקל אך נמוך מ-6,420 שקל, המבקש יהיה זכאי למענק על סך מסוים.

קבוצה נוספת עבורה מחשבים את מענק העבודה היא הורים יחידים לילד אחד לפחות. החישוב דומה כמו בקבוצה הקודמת, מחשבים גבול תחתון עם הכנסה של מינימום 1,310 ש"ח, בעוד הגבול עומד על 9,710 ₪ לכל היותר.

צריכים עזרה בכל מה שנוגע לייעוץ מס ומיצוי זכויות עובדים שכירים? הגעתם למקום הנכון. אתר פייננשייל פלאן – תוכלו למצוא יועצי מס מקצועיים ומנוסים יוכלו לפרט לכם את כל המידע שאתם צריכים על מנת למצות את זכויותיכם בכבוד.

אולי יעניין אותך

-ברכה-בעלים-שותף-חברת-MOXIE-צילום-גיל-זבלודובסקי
 נהיגה
 שמול - מנכל חברת שניר
 של 06
 על בד

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר