מדוע עסקים ומשווקים חייבים להבין את הערך האמיתי של נוכחות עסקית במובייל?

גוגל הם אלופים בשיווק עצמי והיום מצאתי מהלך חדש שנועד להעביר מסר ברור לעסקים ולמשווקים – על החשיבות בנוכחות מקיפה של עסק ומותג במובייל בדגש על התרומה שאותה נוכחות מביאה לפעילות העסקית. המסר ברור: טלפונים חכמים, טאבלטים והחיבור לרשת האינטרנט דרכם שינה לחלוטין את הדרך שבה לקוחות מתנהגים וצורכים את המוצרים והשירותים שלהם תוך חיבור בין עולם המובייל לעולם הפיזי. לצורך חיזוק המסר גוגל מציגים "מחשבון מובייל" שמאפשר לבעלי עסקים לבחון את מידת האפקטיביות של הפרסום ועצם הנוכחות (או יותר נכון – אי הנוכחות) במובייל.


המחשבון למעשה מובסס על מספר צירים מרכזיים, כולם מתייחסים להיבט אחר וקריטי לבניית נוכחות מקיפה ואפקטיבית לעסק במובייל. עבור כל אחד מהמרכיבים הבאים המחשבון מציג בנוסף להסבר גם Case Study לדוגמה וכן את הקטע הרלוונטי מהסרטון (כפי אפשר לראות בסרטון המלא שצירפתי לפוסט):


א. חשיבות המובייל לרכישות בתוך החנויות הפיזיות (In Store): יותר ויותר לקוחות נעזרים בסמארטפונים שלהם ככלי המסייע לקבלת החלטות צרכניות המתרחשות בכלל Off Line – ברצפת המכירה עצמה. המסר המועבר בסרטון הוא שנוכחות חכמה לעסק או למותג במובייל תאפשר ליותר לקוחות לקבל את ההחלטות הצרכניות הנכונות עבורם (פעולות כגון: חיפוש מוצרים מותגים, דרכי הגעה לחנויות הפיזיות, השוואת מחירים, המלצות ועוד).


ב. יכולת לבצע שיחה לבית העסק (Calls): מרוב שהשיחה סביב החשיבות העסקית בבניית נוכחות במובייל רבים נוטים לשכוח, רק לרגע, שהשימוש הראשוני והבסיסי בסמארטפונים שלנו הוא לביצוע שיחות. הקטע הרלוונטי בסרטוון מתייחס בבדיוק לנקודה זו, תוך קידום חכם מצד גוגל לכלי פרסומי שהיא מציעה – פרסום ממומן לעסקים המאפשר ללקוחות להקליק על כפתור המופיע ממש בתוך מודעת הפרסומת (Click2Call). יכולת זו אולי נראית טריוויאלית אך בשורה התחתונה, עסקים שלא יאפשרו לפחות את היכולת לחייג אליהם יפספסו קהל לקוחות אדיר.


ג. אפליקציות: כשלקוחות מורידים ומתקינים אפליקציה של עסק או מותג כלשהו, לא רק שהפעולה אומרת שאותו לקוח מעוניין במידע או שירות מאותו עסק אלא מדובר בהזדמנות לבניית קשר אמיתי מולו. לכן עסקים ומותגים שישכילו לבנות מערכת יחסים ארוכה, אמינה ובעיקר כזו שמעניקה ערך אמיתי ללקוחות שלהם -דרך האפליקציות יהנו מערוץ תקשורת ישיר אל הלקוחות שלהם ובכך לחזק את נאמנות הלקוח.
ד. רב ערוציות (
Cross Device): לקוחות מעוניינים בחוויה צרכנית רציפה ואחידה עם העסקים והמותגים שלהם, על פני סוגים שונים של מסכים. הם יכולים להתחיל את המסע הצרכני שלהם בחיפוש מידע על מוצר דרך הסמארטפון שלהם ולסיים את התהליך ברכישה באתר מקוון דרך המחשב הנייח. המסר המרכזי בסעיף זה מתייחס לחשיבות האדירה מצד עסקים ומותגים לייצר עבור הלקוחות שלהם את החוויה הרציפה לה הם מצפים. ככל שהמסע הצרכני יהיה רציף ואחיד יותר כך גדלים הסיכויים לביצוע רכישה ע"י הלקוח ויותר מזה -לבניית נאמנות מולו גם לרכישות עתידיות.


ה. אתר מובייל (Mobile Site): אתר ידידותי למשתמש דרך ערוצי המובייל מהווה אבן הפינה לכל אסטרטגיית מובייל לכל עסק או מותג באשר הוא. בין אם מדובר באתר מותאם מובייל או אתר ייעודי שהוקם עבור ערוצי המובייל – המטרה היא אחת: לאפשר ללקוחות למצוא אתכם בערוצי המובייל ולאפשר לבצע רכישה דרך האתר.


לסיכום:
המהלך של גוגל נועד כמובן לחזק את הההנה בקרב בעלי עסקים ומשווקים לגבי החיוניות הבלתי מתפשרת בבניית אסטרטגיית מובייל מקיפה, המתבססת בעיקר (אך לא רק) על הנקודות שצויינו פה בפוסט. ככל שבעלי עסקים ומשווקים ייצרו לעצמם נוכחות מובייל מקיפה ומושרשת יותר, כך החוויה הצרכנית תהיה רציפה, ידידותית ובעיקר אפקטיבית עבור הלקוחות שלהם. בעידן שבו צריכת האינטרנט העולמית דרך הסמארטפונים גוברת על הצריכה דרך מחשבים נייחים נוכחות הולמת בערוצי המובייל כבר אינה אופציה אלא דרישת סף אסטרטגית.


אם אסיים את הפוסט במה שהתחלתי – העליונות השיווקית של גוגל בהעברת מסרים חכמים במטרה לחזק את שלל הכלים השיווקיים שהיא מציעה לעסקים באה לידי ביטוי בצורה מושלמת במחשבון המובייל. המסר הכל כך חשוב – שעבור הלקוח אין בכלל חלוקה לסעיפים, ערוצים ומסכים. מבחינתו הכל הוא מסע צרכני שהוא מקיים ולכן מצפה לחוויה רציפה ואחידה בכל זמן ומקום שבו ייבחר.


פורסם בRedefine | Digital Inspiration & Strategy


אולי יעניין אותך

keyboard1
seo4
lian1
yaniv11
tesla25
tomerchen1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר