מחקר: מנהלים בכירים המפעילים תוכניות נאמנות לא מבינים את ביקושי הלקוחות






הידיעון המקוון Trends מדווח על מחקר שנערך לאחרונה בקרב 180 מנהלים בכירים בחברות המקיימות תכניות נאמנות ממנו עולה כי 87% מהם מודעים לכך כי הם צריכים להבין טוב יותר את הביקושים של הלקוחות.

תכניות נאמנות עברו שינויים רבים מאז מועדוני הלקוחות הנותנים הנחות ללא הבחנה, רק על פי קנייה נקודותית כזו או אחרת. לאחרונה אימצו מספר חברות את הקונפסט של "ערך תמורת ערך" אשר כפי שמתברר הוא יעיל ביותר כאשר התמריצים והפרסים עונים על הצרכים של הלקוחות, במיוחד של אלה המוגדרים כמניבים ביותר. מחקר שנערך לאחרונה בקרב 180 מנהלים בכירים בחברות המקיימות תכניות נאמנות מתברר כי 87% מהם מודעים לכך כי הם צריכים להבין טוב יותר את הביקושים של הלקוחות.



חברת התרופות Pfizer בנתה קהילה של 50,000 איש במטרה לעודד דיאלוגים בין החברים בה. תמורת פעילות זו מקבלים המשתתפים הודעות על מוצרים חדשים המושקים על ידי החברה, מידע שוטף וקופונים להנחה על רכישת תרופות הנמצאות בשימוש אצל כל אחד מהם. מתברר כי המכירות לחברים בקהילה עלו ב 20% וכי היקף ההמלצות שלהם לצרכנים מחוץ לקהילה עלה פי שלושה. חברת התעופה בריטיש איירווייז הצליחה להגדיל את רווחיה בשנה שעברה ב 20% למרות העלייה במחירי הדלק, והתחרות של חברות המציעות כרטיסים זולים ללא כל שירותים נוספים לנוסעים. החברה מתקשרת עם הנוסעים המניבים על בסיס אישי לחלוטין, ומזהה כל אחד מהם כאשר הוא מגיע לשדה התעופה ומעניקה לו טיפול VIP עד לנחיתת המטוס ביעד.



התייחסות: מאז שהתפרסם לפני כעשור הקונספט של "אחד על אחד" מתברר שוב ושוב, כי הצלחה עסקית של חברות ורשתות קמעונאיות מבוססת במידה רבה על היכולת לזהות בזמן אמיתי את ההתנהגות הצרכנית של הציבור כשהיא מבוססת על סגנון חיים והיסטוריה של רכישה. מתברר כי כדי להגיע לזיהוי קולע, יש להשתמש בתמהיל של טכניקות ובהן בסיס נתונים אינטראקטיבי הניזון מקשר אינטרנטי, מנתונים הנאספים מהשטח במגע ישיר עם הצרכנים, ומניתוח של בלוגים.

אולי יעניין אותך

15795pic.jpg1_

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר