מנהלי קהילות מדברים: טליה קליין פרז, מטיילים בחו"ל עם ילדים


· שם מנהל הקהילה: טליה קליין פרז


· שם הקהילה: מטיילים בחו״ל עם ילדים


· שנת הקמה: 2017


· מספר מנהלים קהילה: 2 אדמינים (אני ובעלי רוני), ו-6 מנהלים נוספים: ערבה נוימן, רעותה טל, יאיר מילנבך, הדס ליברמן, גילי רפופורט ונילי שטרן



· כמה חברים בקהילה? 46,600 (גדל בסביבות 1800 כל חודש)



טליה קליין פרז, אמריקאית, נשואה לצרפתי, עימו היא גרה בכפר סבא ומגדלים יחדיו שלושה ילדים: ילדה בת 7.5 ותאומיקס בני 5.



עובדת בשיווק כבר מעל 13 שנים והיא הבעלים של חברה לתוכן שיווקי באנגלית ויעוץ שיווקי. טליה גם מעבירה סדנאות והרצאות על ניהול קהילות מוצר וקהילות פייסבוק (לרוב שני דברים נפרדים לגמרי). לפני שיצאה לעצמאות עבדה שנים רבות בניהול קהילות, ובתפקידה האחרון הייתה Director of Community בחברת Payoneer, שם ניהלה צוות של מנהלי קהילות בכמה שפות. טליה מתחילה להרצות באוניברסיטת אריאל בקרוב על תוכן דיגיטלי וניהול קהילות דיגיטליות.



· למה בחרת להקים את הקהילה? חיפשנו מידע על סינגפור עם ילדים ולא יכלנו למצוא כלום בעברית באף אחת מהקבוצות בפייסבוק. לנו היה די קל כי אנחנו מחו״ל ולשנינו יותר קל במילא לחפש מידע באנגלית, אבל ראינו שמשפחות, בזמנו, קיבלו משמעותית פחות תשובות, אם בכלל, מאשר שאלות של זוגות או חברים. לילה אחד חלמתי שאני מקימה את הקהילה, ואחרי יומיים של התלבטות פתחתי אותה. תוך פחות מחצי שנה היו 10,000 הורים. לפני חודש, פתחנו שתי קהילות בת חדשות: מטיילים בחו״ל בפנסיה, אותה מנהלת בעיקר חמותי, ומטיילים ביפן עם ילדים, כי זאת האהבה הגדולה שלנו ואנחנו עכשיו בטיול השלישי שלנו ביפן.



· באיזה מהלך את גאה במיוחד? קשה לי להגיד שיש מהלך מסויים כמו ההשפעה שלקבוצה יש על חברי הקהילה. יש אינספור פוסטים של הכרת תודה של חברי הקבוצה על העזרה שקיבלו מחברי הקהילה האחרים ועל ההמלצות, וגם המון הורים שמאוד חששו לטייל עם הילדים והצליחו לטייל ואפילו מאוד להנות בעזרת הטיפים שהם קיבלו. בעיקר, אני חושבת שאנשים מאוד מתרגשים שיש מקום שעונה על השאלות הספציפיות שלהם והצרכים הספציפים שלהם. בחצי השנה האחרונה, גם התחלנו לארגן כל מיני דילים טובים לחו״ל, מה שגם עובד מצויין ומאוד מרגש שיש לנו כוח צרכני שכזה.



· מה הגורם הכי משמעותי לצמיחה של הקהילה?
בהתחלה – המנהל. אם אין מנהל קהילה שיוביל אותה, הסיכוי שתצמח קטן יחסית. לא קל לגרום לאנשים להיפתח ולדבר מיד, זה דורש המון סבלנות מצידנו והמון יצירתיות. באותו הזמן, ובמיוחד בהמשך, מאוד חשוב ליצור מרחב שבו חברי הקהילה מרגישים מוגנים. אני מאוד קנאית לגבי פרסומים בקבוצה ומסירה הכל וגם לא אהסס להוציא אנשים מהקבוצה אם הם מדברים לא יפה או גורמים לאי נוחות. אני מאוד שמחה להגיד שזה קורה אולי פעם בחצי שנה, ואני רוצה לחשוב שחלק מזה הוא שיודעים שאין בקהילה שלנו מקום להתייחסות שלילית להחלטות או שאלות של אחרים. האצבע קלה על ההדק מבחינתי במקרה הזה – אם יש ספק, אין ספק. תמיד אפשר לדבר איתי לגבי חזרה לקבוצה אם טעיתי. ומאוד חשוב לתת לחברי הקהילה להשתתף בשיח ולקחת צעד אחורה כדי שזה יקרה. אם כל הזמן נענה לפוסטים לפני אחרים, חברי הקהילה לא ירגישו צורך להשתתף.



· כמה שעות את מקדישה לניהול הקהילה?
בזמנים שאני עמוסה, בערך שעה ביום, אבל יכול גם להיות 3-4 שעות ביום. בהתחלה זה היה הרבה יותר, עכשיו אני מרגישה פחות צורך להיות כל הזמן נוכחת כי הקבוצה כל כך גדולה שחברי הקבוצה נותנים מענה על כמעט הכל. חשוב לי שחברי הקהילה ירגישו שזה גם המקום שלהם, ולא רק שלי שאני עונה להכל.



· שיתופי פעולה עם גופים מסחריים? קיימים ותמיד מחפשת עוד.



· טיפ למנהלי קהילה מתחילים: הקשיבו לצרכים של חברי הקהילה וזרמו איתם כמה שניתן. יש לכולנו את המטרות שלנו, אבל חשוב גם לדעת מה הם צריכים ולנסות למצוא את הצורה לשלב אותם בצורה אידאלית.



· לדעתך, איפה תהיה הקהילה בעוד שנתיים? מקווה שכמו היום, כנראה יותר גדולה. מקווה שיהיו לנו עוד מפגשים והרצאות.



· האם החיים הווירטואליים נפגשים גם מחוץ למסך? כן, כבר נפגשנו גם עם הילדים וגם בהרצאות בלי.



· קהילה אחרת שהרשימה אותך:
יש המון, אבל הקהילה המקצועית האהובה עלי היא הקבוצה הקוסמית של נשות התוכן והדיגיטל בישראל. אני לומדת שם המון, למרות שאני בתחום כבר מעל 13 שנים, הקבוצה מנוהלת מעולה – המנהלות לא מעלות כל הזמן פוסטים אבל כמעט הכל מקבל מענה מקצועי וגם פה כמעט ואין אינטריגות.




· השאלון האישי:


· תכונה חשובה למנהל קהילה? סבלנות


· במה את עובדת? יש לי חברה לכתיבת תוכן שיווקי באנגלית ואני גם מרצה ועושה הרצאות על תוכן דיגיטלי וניהול קהילות (גם קהילות מוצר וגם בפייסבוק). בסתיו אתחיל גם ללמד באוניברסיטת אריאל על תוכן דיגיטלי וניהול קהילות דיגיטליות.


· איזו דמות השפיעה עליך? הכי נדוש – אבל בעלי. הוא מאמין בי לפעמים יותר משאני מאמינה בעצמי ונותן לי את הדחיפות שאני צריכה כשאני מרגישה חסרת ביטחון. והוא גם זה שלימד אותי לטייל – בתור אמריקאית, בת של ישראלים, חייתי תמיד על קו ארה״ב-ישראל, אז חוץ מגיחה קטנה לרומא, לא הייתי בחו״ל לפני שהיינו יחד, והוא זה שהדביק אותי בחיידק הטיולים.


· מוסד השכלה גבוהה? יש לי תואר ראשון בתקשורת מאוניברסיטת יוסטון (שבטקסס) ותואר שני במדעי המדינה ותקשורת ציבורית מבר אילן. התארים שלי רלוונטיים כי הם מתחום התקשורת ויש דברים שלמדתי שעוזרים לי עד היום, אבל עוד לא היו רשתות חברתיות ובקושי היו פורומים כשסיימתי את הלימודים, אז את רוב מה שאני יודעת למדתי על בשרי. אני מאמינה שאפשר להיות מנהל קהילה מעולה גם בלי הכשרה פורמלית, אבל בהחלט עוזר לקבל את הכלים מראש. אני בטוחה שזה היה חוסך לי הרבה עבודה כשהתחלתי. מצד שני, זה הצית את היצירתיות שלי.


· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות: אני אוהבת את קפה אוגוסט בכפר סבא, אבל מעדיפה להפגש במשרד אם זה ממש לעבודה כי הרעש מפריע.


· מהו ג'וב חלומותיך? לעבוד פול טיים בקבוצה ובבלוג, ולתת יותר הרצאות וסדנאות בתחום ניהול הקהילות.


· חופשה חלומית: יפן – אני פה עכשיו כבר בפעם השלישית. זה תמיד חוזר ליפן.


אולי יעניין אותך

facebook-1905890_19202
staying
talya
amir-schneider
zeev-yanai
tzirei

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר