מנהלי קהילות מדברים: לירן בן שלמה, צלמים בתחילת דרכם


· שם הקהילה: צלמים בתחילת דרכם


· שנת הקמה: 2014


· מנהלי הקהילה: 15 חברים ושותפים מופלאים לדרך. סגן מנהל הקהילה האיש והאגדה – פאבל ספוריש



לירן בן שלמה, בן 36, נשוי + 2 ומתגורר בתל אביב. במקור מושבניק. מתפרנס כעורך דין ובעל משרד בתחום הפלילי ,תעבורה ומשפחה. אוהב אנשים, אוהב אתגרים ו"חולה" על צילום. כשיש זמן עוסק גם בספורט.



למה בחרת להקים את הקהילה?
לפני 5 וחצי שנים, שהתחלתי לעסוק בצילום שאלתי בפייסבוק איזו שאלה בנושא הצילום. לצערי או אולי בדיעבד לשמחתי, מישהו בחר להתנשא על שאלתי בצורה גסה ובוטה. מיד אחרי שראיתי זאת בפייסבוק גמלה בלבי ההחלטה שיש מקום לקבוצת צלמים בתחילת דרכם והקמתי את הקבוצה. החזון היה לקבוצה שתהיה בית חם ומקום פורה, עם כבוד הדדי ונעים להתפתחות מקצועית של צלמים עוד מהשלב של קבלת ההשראה והתאהבות בצילום דרך השלב שהם שוקלים לרכוש מצלמה ורוצים להתנסות ועד השלב שבו הם רוכשים ידע וניסיון מקצועי ביותר במגוון תחומי הצילום ואף מסייעים לאחרים.



באיזה מהלך אתה גאה במיוחד?


בכל הקשור לקבוצה אני גאה ומתרגש לראות כל יום מחדש את הפן החברתי והפן ההתנדבותי של הקבוצה וחבריה. בהירתמות של האנשים לסייע, בחברות ובתמיכה, בשותפות בין האנשים . לראות אנשים שאני אישית סייעתי להם בתחילת הדרך להיות צלמים, ועוסקים בזה כיום גם כמקצוע חונכים אחרים ומסייעים להם בתחילת דרכם וגם בהמשך דרכם לאורך כל הדרך. צילום זה תחום עם למידה מתמשכת והקבוצה היא פלטפורמה נהדרת ללימוד והתמקצעות בתחום וגם ליצירת קשרים וחברות. הקבוצה גם מסייעת בכך שהיא מאפשרת לחבריה לקבל הנחות ומבצעים מיוחדים על ציוד צילום והכשרות מקצועיות.



מה הגורם הכי משמעותי לצמיחה של הקהילה?


השילוב הזה של תכנים מקצועיים ושיח פורה ומכובד להתייעצויות ושיתוף ידע בין צלמים – מתחילים ומנוסים כאחד. בתוך כך יש את השילוב והחיבור בין הקשר הוירטואלי השוטף למפגשים הפיזיים שאנו מרבים לקיים במסגרת הקבוצה – מפגשים ללא תשלום בעיקרם של לימוד והדרכה, חניכה, מסעות וסיורים של צילום משותף ועוד.



כמה שעות אתה מקדיש לניהול הקהילה?
מזריחה ועד שקיעה. גם בשעות הלילה עד מאוחר. אפשר לומר 25 שעות ביממה…



שיתופי פעולה עם גופים מסחריים?
לשמחתי כבר קיימים לא מעט שיתופי פעולה לטובת חברי הקבוצה. קשר ייחודי עם טמרון הבינלאומית – יצרנית מובילה ובינלאומית של עדשות צילום, עם רשת חנויות הצילום קאמרה ישראל המקנה הנחות לחברי הקבוצה וגם בתי ספר לצילום, ספקי קנבסים להדפסת תמונות ועוד. תמיד פתוחים לעוד שיתופי פעולה למען חברי הקבוצה.



טיפ למנהלי קהילה מתחילים:
לאסוף סביבך אנשים טובים שמתחברים היטב לרעיון של הקהילה ומוכנים לתרום מזמנם וניסיונם ולסייע לאחרים. לשמחתי זכיתי ל-15 חברי הנהלה נדירים שעושים לילות וימים במסירות ובמקצועיות למען הקהילה.



לדעתך, איפה תהיה הקהילה בעוד שנתיים?
יותר חברים, יותר נושאים ויותר כיף. תבואו ותצטרפו אם צילום בכל רמה שהיא מעניין אתכם. גם אם אתם אוהבים לראות תמונות יפות ומרהיבות שצולמו בארץ ובעולם. כבר מעניין ויהיה עוד יותר. תמיד מחדשים ומוסיפים ערך לחברים ולקהילה.



האם החיים הוירטואלים נפגשים גם מחוץ למסך?
בהחלט. וכאמור אני חושב שזה אחד הגורמים להצלחה של הקבוצה והקהילה. הקבוצה שלנו ביחס לקבוצות פייסבוק אחרות מתאפיינת בהרבה מפגשים פיזיים שרובם ללא תשלום ללימוד צילום על כל סוגיו , העשרה, וגם לגיבוש.



קהילה אחרת שהרשימה אותך: אבא פגום – שורדים ביחד . קבוצה מצליחה ומעניינת במיוחד שמחברת בין אבות עם האתגרים והדברים המשעשעים והמעניינים בלהיות אבא.



השאלון האישי:


· תכונה חשובה למנהל קהילה? נחישות, התמדה ולעבוד מהלב


· מקור ידע מקצועי שימושי? בעידן של היום זה בעיקר בקהילות וקבוצות בפייסבוק. מקור ידע עצום מבוסס על חוכמת ההמונים וזמין.


· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות: קרוב לבית בבית קפה קקאו בפארק הלאומי ברמת גן


· ג'וב חלומותיך? לשמחתי כבר עושה אותו במסגרת הקבוצה


· חופשה חלומית: קובה. לשמחתי בקרוב אהיה שם שוב במסגרת מסע צילום חוויתי עם הקבוצה

אולי יעניין אותך

facebook-1905890_19202
staying
talya
amir-schneider
zeev-yanai
tzirei

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר