מנפנפים את הטלפון הנייד

בשנים האחרונות, כוחות השוק העריכו כי ברגע שתבשיל הטכנולוגיה המאפשרת שימוש בארנק דיגיטלי, גופים שונים, פיננסים ואחרים, ישמחו על האפשרות הטכנולוגית "להיכנס" לארנק של הלקוח, ויפתחו על בסיס זה מגוון רחב של שירותים, כמו למשל, מימוש של תשלומים קטנים (MicroPayments) – עולם שחברות האשראי נמנעות מלהתעסק איתו, ועוד.



והנה, לפני מספר שבועות הכריזה גוגל רשמית על ה- Google Wallet – שיתוף פעולה שנולד בינה לבין החברות MasterCard ו- Sprint, ובכך פתחו חזית מול גורמים שונים בשוק התשלומים. הארנק של גוגל ימומש בצורת אפליקציה שתותקן כברירת מחדל על מכשירי כף יד Nexus S, ותאפשר לקשר בין המכשיר הנייד לכרטיסי אשראי שיונפקו על ידי Citi MasterCard או כרטיסי חיוב (Debit) שגוגל תנפיק. התשלום עצמו יבוצע על ידי טכנולוגיית NFC להתקשרות בטווחים קצרים מול קופות (POS). בפועל, הלקוח יעביר את מכשיר הטלפון שלו מול הקופה וזו תחייב אותו.



שיתוף הפעולה כולל גם אפשרות לשיתוף במידע ספציפי אודות הלקוח שיאותר באמצעות גוגל, למטרות של שיווק ממוקד לקוח. מכאן הדרך לחיבור עולם התשלומים הדיגיטלי למועדוני לקוחות הוא אך טבעי, במיוחד על רקע העדר הסטנדרטיזציה בתחום והניסיונות שעולים מן השטח, להקים מועדוני לקוחות סלולאריים נקודתיים, של כל מותג ומותג. על פי החזון בתחום זה – הלקוח לא יצטרך לבחור "שיוך" למועדון לקוחות ספציפי אלא בצומת ההחלטה, בקופה עצמה, יחליט באיזה מכרטיסי הנאמנות הוירטואליים להשתמש, בהתאם להצעות הערך הנקודתיות שיתנו לו החברות השונות. חיבור זה גם יאפשר ללקוח לבצע השוואת מחירים ו/או לסגת ברגע האחרון משלב הרכישה, בגלל הצעת ערך גבוהה יותר שיציעו לו על מסך הנייד, בחנות ממול.



VISA העולמית לא נשארה אדישה לשיתוף הפעולה שנוצר בין MasterCard וגוגל ונכנסה לתחרות עם רכישת חברת Fundamo לאספקת שירותים פיננסיים ניידים, במזומן בעלות של 110 מיליון דולר. שלושת הבנקים הגדולים בארה"ב Bank of America, Wells Fargo, JP Morgan דיווחו כי גם הם נכנסים לתחרות ומציעים לדלג על חברות האשראי, להוציא את הכסף ישירות מחשבון הבנק של הלקוח ולגזר עמלה. מן הזוית הטכנולוגית, Apple הודיעה על שילוב של יכולות NFC בדור הבא של המכשיר, חברת Verizon חברה ל- Payfone לשם ייצור פתרון תשלומים בסלולאר והיד עוד וודאי נטויה.



למרות ההתלהבות הרבה בשוק, מחקר שבוצע לאחרונה בארה"ב מגלה כי – 70% מן הלקוחות עדיין לא ממש מבינים את הקונספט של ארנק דיגיטלי ו- 91% מהלקוחות לא שמעו מעולם על NFC. יחד עם זאת, 23% מעוניינים מאוד להפוך את הנייד שלהם לאמצעי תשלום, רק לא יודעים איך קוראים לזה.



הכותב הוא CTO בחטיבת פתרונות פיננסים וטכנולוגיות במטריקס ובמטריקס דיגיטל.


אולי יעניין אותך

keyboard1
seo4
lian1
yaniv11
tesla25
tomerchen1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר