משקיעים כסף במסך הכסף: הכל על השקעות בתוכן טלוויזיוני

פאודה, בטיפול, פלפלים צהובים, חטופים ואפילו סדרת הדוקו צל של אמת, עלו לכותרות בשנים האחרונות לאחר הצלחה מסחררת מעבר לים. וזו רק רשימה חלקית. אם פעם התפיסה היתה שכותבים ויוצרים ישראלים מוגבלים לשוק הקטן של דוברי העברית בישראל, היום כבר יותר ברור שגם בחו״ל יכולים להעריך יצירה מקורית ישראלית, גם אם היא לא כתובה במקור באנגלית. גופי ההפקה הישראליים זיהו גם הם שההערכה ליצירה הישראלית מגיעה לא רק עם כתבות אוהדות ופרסים יוקרתיים אלא גם עם תמלוגים משמעותיים שעשויים להגיע במקרים מסוימים לעשרות מיליוני דולרים בשנה.


אם לא להיות ליאור רז, לפחות להשקיע בליאור רז


לצד תחומי השקעה קלאסיים ומוכרים – בניהם נדל"ן, השקעה בעסקים שונים, בטכנולוגיה וכו', יש מי שתיק ההשקעות שלו כולל תחומי השקעות פחות מוכרים שחלקם אולי אפילו קרובים לליבכם כמו תקשורת ותוכן. נשמע מעניין? אבל איך בעצם משקיעים בתוכן? הכתבה הבאה תסביר איך משקיע מן השורה הופך למשקיע בפורמטים טלוויזיוניים. ומי יודע, אולי תצליחו להיות שותפים להברקה הבאה שתכבוש את המסך שלכם?


להפוך את העולם לטוב יותר, לפחות על גבי המרקע


בעולם ישנן כבר לא מעט קרנות השקעה שמתמחות בהשקעה בתוכן טלוויזיוני ובהפקות מקור. חלקן מנסות לעודד תוכן איכותי בשפה מסוימת – כמו יוזמה של קרן אירופית שמקדמת ערכים דמוקרטיים, להשקיע בתוכן בשפה הרוסית למשל, או קרן השקעות אחרת שמתמקדת בהפקות תוכן צרפתי מקורי בקנדה, שכ-9 מיליון מתושביה דוברי צרפתית.


ישנן קרנות שקמו ונועדו לממן, להשקיע, לקדם ולעודד יצירה מקומית, יצירה שמקדמת ערכים ספציפיים ואחרות שדואגות לעודד הפקות מקור לקהלי יעד מסוימים כמו ילדים, למשל. קרנות כאלה קיימות ועובדות כיום במדינות רבות במערב מאוסטרליה עד ארה"ב, מישראל ועד קנדה.


כסף מסובב את העולם


מעבר לקרנות אלו, שנוסדו ברובן על ידי גופים ציבוריים ואשר פועלות למען מטרות חברתיות מובהקות, קיימות גם קרנות השקעה פרטיות הפועלות קודם כל מתוך רצון להשיא תשואה למשקיעים בהן ולייצר רווחים למשקיעים בקרן.


קרנות כאלה בדרך כלל ישקיעו בתוכן שפונה לקהלי יעד רחבים יותר ופחות בתוכן שמקדם אג'נדה ברורה או שפונה לאוכלוסיות מצומצמות שקולן אינן נשמע בתקשורת ההמונים, והן צצות בשנים האחרונות כפטריות אחרי הגשם וגם בישראל.


תחשבו שאתם יכולים להשקיע בפורמט חידון טלוויזיוני מצליח שנהגה והופק בארץ ויוצא למכירות בכל העולם.


קרנות השקעה מסוג זה רואות למעשה ביוצרים ובהפקות שהם מקדמים מעין סטארטאפ. כזה שעם טיפוח וסיוע מצד קרן ההשקעות עשוי להניב הכנסות משמעותיות לאורך זמן.


תוכן הוא המלך


מה שכנראה ידוע כבר לכל מנהל שיווק מתחיל מחלחל בשנים האחרונות ובהדרגה גם לעולם ההשקעות: התוכן הוא המלך. הביטו סביב, שימו לב להצלחה הפנומנלית של חלק מחברות תוכן והפצה, להשקעות האדירות של גופי שידור ולאופן בו תאגידי הענק פוזלים לתחום הטלוויזיה, ההפקות והתוכן.


שימו לב עד כמה השתנו הרגלי הצפייה שלנו בשנים האחרונות והגבירו את הדרישה לתוכן מקורי ואיכותי. השילוב של שניהם עשוי להביא לשינוי בשוק הן מבחינת המשקיעים והן מבחינת הצופים.

אולי יעניין אותך

resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)
effie(2)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר