מתגברת המגמה לשלב צרכנים בתהליך פיתוח של מוצרים חדשים

החדשנות מסתבר, כבר אינה נחשבת על פי היכולת היצירתית של הממציא, אלא רק על פי מה שהצרכן מוכן לאמץ.



ידיעון trends-מגמות שיווקיות חושף מגמה במסגרתה מתברר כי הדרך הנכונה לפתח מוצרים מנצחים היא לשלב את הצרכנים בתהליך הפיתוח. זאת על פי Michael Schrage מנהל משותף של מעבדת המדיה באוניברסיטת MIT במאמרו שהתפרסם לאחרונה ב STRATEGY+BUSINESS . על פי המאמר מחקרים מוכיחים שרוב רובם של המשתמשים בטלפונים סלולאריים מפעילים פחות מ 20% מהיכולות של המכשירים. זו הסיבה שחדשנות אינה נחשבת על פי היכולת היצירתית של הממציא, אלא רק על פי מה שהצרכן מוכן לאמץ.



עקב כך, גדל מספר התאגידים הרואים בלקוחות מקור חשוב לחדשנות. הדרך הנכונה להגיע לשיתוף פעולה של הלקוחות, היא להציע להם ללא תשלום מכשירים חדשים, כדי שינסו אותם ויציעו תכונות שאינן קיימות בהן, או שיפורים בתכונות קיימות. שיטה אחרת היא "נסה לפני שתקנה" לפיה מקבל הלקוח מוצרים שונים לניסיון, כדי שיוכל לקבל החלטת קנייה. ההערות של "שפני הניסיון" מהוות מקור מידע חשוב למחלקות הפיתוח והשיווק של התאגידים. חברת סיסקו משתמשת בשיטה זו במשך שנים, כאשר פיתחה מערכת המציעה תמריצים למשתמשים כדי שיביעו את דעתם על היתרונות והחסרונות של המוצרים שלה. ענק מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל, הידוע בחדשנות היצירתית שלו חשף לאחרונה בפני הרשתות הקמעונאיות וולמארט ו TESCO את המודלים הממוחשבים שלו ואת שיטות המחקר הייחודיות לו כדי שיוכלו לקבל באמצעותם משובים מלקוחות הרוכשים את מוצרי פרוקטר.



הקונספט לפיו זיהוי הביקושים האמיתיים של הצרכן, הוא המפתח לייצור מוצרים מצליחים, העומד מאחורי שיטות אלה אינו חדש. אלא שהאכזבה ההולכת וגדלה מהשיטות המקובלות בתחום מחקרי שוק מניעה תאגידים רבים לחפש דרכים חדשות לזהות את הצרכים של ציבור הצרכנים.






אולי יעניין אותך

מחזור
14008Pic29

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר