נקודת הסליקה – לא רק מספר כרטיס אשראי

יש לכם חנות באינטרנט. אתם מפרסמים בגוגל ובפייסבוק, ואלה מכניסים לאתר שלכם גולשים. חלק מהגולשים בודקים את המוצר או השירות שאתם מציעים, הם מוצאים חן בעיניהם, והם עוברים לעמוד סליקת האשראי – שם הם מוציאים את כרטיס האשראי, מקלידים את הפרטים, והופכים ללקוחות מרוצים. גם אתם מרוצים – השגתם את היעד העיקרי של האתר, הגולשים שלכם מבצעים רכישה. אך אסור לשכוח כי בנקודה זו לא הסתיימה הפעולה – זו רק תחילתו של תהליך.



בעלי חנויות מקוונות משקיעים מאמצים רבים בהפיכת הגולשים הנכנסים ללקוחות. הם נדרשים לבחון וללמוד היטב את הדרך החמקמקה שמובילה את הגולשים אל נקודת התשלום, ולהתמודד עם עשרות מכשולים שונים – חלקם פסיכולוגיים וחלקם טכניים – בדרך אל מספר כרטיס האשראי הנחשק. ואולי זאת הסיבה בגינה רבים שוכחים כי לאחר הרכישה מערכת היחסים עם הלקוח ממשיכה עוד זמן רב ?

מידע הוא אמצעי מפתח כדי לתחזק את מערכת היחסים עם הלקוח. נקודת רכישה היא הזדמנות מצוינת לאסוף נתונים שישרתו את העסק בהמשך הדרך בתקשורת שלו עם הלקוח. בנקודת הרכישה באינטרנט, שם הלקוח מוציא את מספר כרטיס האשראי, הוא כבר מחויב פסיכולוגית לרכישה. הוא ערוך למלא טופס ארוך ומורכב יחסית. לכן הוא גם מוכן לספק פרטים רבים בהשוואה לשלבים אחרים בתהליך הרכישה.
זה הזמן להוציא ממנו פרטים חשובים. אילו פרטים?
1. מצב משפחתי של הלקוח יכול להיות מעניין עבור עסקים הפונים לילדים או עבור צעירים.
2. תחומי עניין אישיים
3. מוכנות לקבל חומרים פרסומיים בעתיד
4. דרך השימוש במוצר
5. תחום עיסוק אישי
6. מוכנות להעביר לחברים מידע בתמורה להטבות
7. דרך תקשורת מועדפת
8. יום הולדת או תאריכים אחרים
9. מוכנות להשתתף בקבוצת מיקוד
10. למי המוצר מיועד/ מי המשתמש העיקרי במשפחה
כל הפרטים האלה, תלוי בעסק המדובר, יכולים לסייע כדי לשפר את הפניה הבאה ללקוח, להפוך אותה לאישית יותר, ולשפר את הסיכויים לרכישה חוזרת.
אז נכון שאתם ממוקדים במכירה. הרי בשביל זה הקמתם את האתר. אך אל תשכחו כי ייתכן שרוב ההכנסות שלכם, או לפחות חלק ניכר, יגיעו מלקוחות חוזרים, אם תשכילו לתחזק מערכת יחסים ארוכת טווח.



הפוסט נכתב על ידי קרן בראון צמיר, מנכ"לית חברת פלאקארד, ספקית פתרונות סליקת אשראי לאתרי אינטרנט המאפשרים התאמה לצרכי העסק והארגון.

אולי יעניין אותך

azrieli23
F0_1200_0432_eran-rotem1
lens-3046269_19201
kindle-1867751_640
tamar

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר