סטימצקי חוגגת יובל לכתב העת 'סימן קריאה'

ניצוצות של  נוסטלגיה עפו באוויר בסניף סטימצקי דיזינגוף  באירוע חגיגי שערכה הרשת לסימן קריאה ,כתב העת שזרח בשנות השבעים בשמי הספרות , המציין 50 שנה להיווסדו.

לצד המייסדים  מאיר ויזלטיר ומאיר פרי, שחגג גם יום  הולדת 80, נכחו גם סופרים, מתרגמים, כותבים וקוראים אוהדים שהגיעו לברך ולעלות זכרונות בהם דרור בורנשטיין, אורלי קסטל בלום, משה רון, ואסתי ג. חיים.

לרגל החגיגות, מושקת בימים אלו מהדורה היסטורית הכוללת את שלוש החוברות הראשונות של הרבעון המיתולוגי "סימן קריאה" ,וחמישה מראשוני הספרים של ההוצאה :

המחזה "חפץ" של חנוך לוין, ספר השירים של ויזלטיר "קח", "שירה" של יונה וולך, "ציפור כלואה" של יאיר הורביץ, ו"השבר הסורי אפריקני" של אבות ישורון.

סימן קריאה היה  כתב-העת המרכזי בשנות השבעים והשמונים בספרות העברית, ובית גידולם של כותבים צעירים שלימים הפכו לסופרים בכירים ומוכרים. הוא הביא למהפכה בסיפורת העברית ובנורמות של התרגום לעברית, ונדפסו בו שיריהם של משוררים שלקחו חלק במהלך ספרותי חדש. חוברות כתב-העת כללו גם מסות, רשימות ביקורת ומאמרי מחקר. לצד משוררים ששירים שלהם פורסמו בחוברות הקודמות של כתב העת, וכבר ניתן לראותם כ”קבועים” – אבות ישורון, מאיר ויזלטיר, יאיר הורביץ, יונה וולך, מרדכי גלדמן, זלדה, אוֹרי ברנשטיין – מביאה חוברת זו שירים של ישראל פנקס, יוסף שרון, דליה הרץ, סילביה פלאת’, ת.ס. אליוט (בתרגומה של דליה רביקוביץ), ועוד.

אולי יעניין אותך

Disney100
pexels-pixabay-48148(3)
podcast10
dismey1
gadi1
nata1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

 את התזונה צילום הרבלייף
 מטבחים מעצבת שגית בר
155196_NAT_E_largeסקצרס_נשים_צילום יחצ חול_349