עדיין לא מקדמים בלינקדאין? 10 סיבות להתחיל בדיוק היום

לינקדאין היא כיום הרשת החברתית העסקית הגדולה בעולם וככזו מאפשרת יצירת הזדמנויות עסקיות רבות בתחום ה- B2B. רכישת החברה ע"י מיקרוסופט ב- 2016 האיצה את פיתוח הפלטפורמה והיא מצוידת כיום במערכת פרסום ממומן מתקדמת וכלים משוכללים לאנשי מכירות, מגייסים ועוד. כל אלה הופכים כאמור את לינקדאין לערוץ שיווק ומכירות אטרקטיבי ביותר עבור בעלי עסקים וחברות השואפים להגדיל את בסיס הלקוחות וההכנסות. אז כדי להבין עד כמה הפלטפורמה הזו אטרקטיבית עבורכם, פרטנו 10 סיבות שלא תוכלו לעמוד בפניהן.



1. קהל יעד איכותי עצום


נכון להיום רשומים מעל 500 מיליון מקצוענים! מחציתם (מעל 250 מיליון) פעילים ברשת במהלך החודש. בנוסף, בלינקדאין יש מעל 10 מיליון חברות שיש להן דף חברה. תחברו את שני הנתונים המדהימים האלה וקיבלתם קהל יעד עצום של חברות ומקבלי החלטות שרק מחכים לשמוע מה יש לכם להציע.



2. שילוב מנצח של חברתי ועסקי


לינקדאין היא רשת חברתית עסקית ומבחינה זו היא מייצרת סביבה טבעית לחיבור בין אנשים וחברות שבאים לעשות עסקים, למצוא עובדים ועוד. המפגש הוירטואלי הזה על רקע מקצועי מסייע לקדם הזדמנויות עסקיות וקריירה באופן מהיר ולרוב ללא צורך במתווכים, פשוט, ישר ולעניין.



3. בניית אסטרטגיית תוכן ייחודית


השילוב המנצח של חברתי ועסקי מאפשר לחברות למנף את הנוכחות שלהן (דף חברה) ושל עובדיהן (פרופילים אישיים מקצועיים) ע"י בניית אסטרטגיית תוכן משולבת. כך לדוגמא, בדף החברה יפורסמו ידיעות חדשותיות, אירועים, גיוסים וכו' ובמקביל, יפורסמו תכנים מקצועיים ע"י עובדים נבחרים, כל אחד בתחום התמחותו.



4. הערוץ המוביל ביצירת לידים B2B


בכל הקשור ליצירת לידים, הנתון הבא הוא לא פחות ממדהים. לינקדאין היא כיום הערוץ המוביל ביצירת לידים B2B מבין הרשתות החברתיות. ליתר דיוק, 80% מכלל הלידים מגיעים ממנה לעומת 20% בלבד מהרשתות האחרות, טוויטר, פייסבוק וגוגל פלוס (עליה השלום).





לינקדאין מובילה בגדול ביצירת לידים מבין כל הרשתות החברתית



ארבע הנקודות הבאות מתייחסות למערכת הפרסום של לינקדאין. המערכת הזו עשתה התקדמות עצומה במהלך השנה האחרונה תוך שהיא משלימה פערים בקצב מהיר ביחס למערכות הפרסום של פייסבוק וגוגל. בשורה התחתונה כלי הפרסום הזמינים היום יכולים לייצר לכם תוצאות מדהימות! אז בואו נרד קצת לפרטים…



5. פרסום מוכוון יעדים


בדומה לגוגל ופייסבוק, השלב הראשון בתהליך הקמת קמפיין בלינקדאין הוא הגדרת היעד שלכם. בהתאם לבחירה, לידים, ביקורים באתר וכו', יאופשרו הגדרות נוספות בהמשך התהליך. המערכת תפעל בתהליך הפצת התוכן השיווקי שלכם להשגת תוצאות מיטביות עבור היעד שהגדרתם.





קידום מוכוון יעדים בלינקדאין




6. תמהיל ייחודי של כלי פרסום


במערכת הפרסום של לינקדאין קיימים כיום 3 כלים – מודעות טקסט, תוכן מקודם (מדף חברה) ופרסום במייל. שלושת הכלים נשענים על תשתית אחידה של טרגוט קהלים מקצועיים המאופיינים ע"י גיאוגרפיה, תעשייה, גודל חברה, תפקיד ועוד. התשלום הוא במודל של קליקים (CPC) שמתאים ליצירת תנועה לאתר/דף נחיתה או במודל חשיפות (CPM) שמתאים למשל להגברת מודעות למותג בתפוצה רחבה. בנוסף לכלים הנ"ל, ניתן לפרסם בלינקדאין גם באמצעות רשת ה- GDN של גוגל.



7. אמצעים מגוונים לטרגוט קהלים


לינקדאין מאפשרת כאמור טרגוט קהלים מדוייק מאוד הנשען על אוסף גדול של מאפיינים מקצועיים של אנשים וחברות ברשת (Audience Attributes). ניתן גם לבחור ב- Matched Audiences שתאפשר לכם להגדיר 3 סוגים של קהלי יעד חיצוניים – ריטרגטינג לקהלים שביקרו בדף מסויים באתר שלכם או לחילופין להעלות רשימות מיילים של אנשים וחברות ספיציפיות שאלייהם ינותב התוכן השווקי.






מגוון אפשרויות לטרגוט קהלים



8. כלי אנליטיקס לניטור וניתוח ביצועים


יחד עם התפתחות מערכת הפרסום התווספה יכולת משמעותית לניטור וניתוח ביצועים של הקמפיינים. מעבר למדדים סטנדרטיים של צפיות, קליקים והמרות (Performance), ניתן כעת לצפות בפילוח ההמרות לפי אותם איפיונים מקצועיים איתם מוגדרים קהלי היעד (Demographics). כך לדוגמא תוכלו להבין מאיזו תעשיה מגיעות מירב ההמרות, מהו גודל החברה האופטימלי לקמפיין שלכם ועוד. כך ניתן לבצע אופטימיזציה לקמפיין ויתרה מזאת, זהו מידע עסקי בעל ערך רב להמשך הפעילות העסקית שלכם.





לינקדאין אנליטיקס – ניטור ביצועים עפ"י איפיונים מגוונים



עד כאן בקצרה לגבי מערכת הפרסום אך ללינקדאין יש עוד להציע…



9. מגוון תכנים וערוצי הפצה


מערכת הפרסום של לינקדאין מהווה את ערוץ הקידום הממומן אך קיימים מספר ערוצים אורגניים בינייהם דף החברה בו ניתן לפרסם עדכונים שוטפים אלייהם ייחשפו העוקבים, כתיבת מאמרים מקצועיים (Articles) וכן שיתוף והשתתפות בדיונים בקבוצות מקצועיות שונות. התכנים מגוונים וכוללים טקסט, תמונות ווידאו שהופך יותר ויותר משמעותי. לאחרונה אף פורסם שלינקדאין תוסיף בקרוב יכולת של livestream video בדומה לפייסבוק וגוגל.





וידאו חי בלינקדאין. בקרוב גם בישראל



10. כלים לאנשי מכירות (Sales Navigator)


בעוד שהכלים הקודמים שהוזכרו כאן משמשים בעיקר את אנשי השיווק, אחד מהכלים הפופולריים והאפקטיביים ליצירת לידים עבור אנשי מכירות הוא ה- Sales Navigator. כלי זה מאפשר לקחת את מערכת הפרסום צעד אחד קדימה בכל הקשור לאיתור, מעקב ממוקד ויצירת קשרים עם חברות ובעלי תפקידים נבחרים בעלי פוטנציאל עסקי בהווה ובעתיד.


הכלי זמין למנויי פרימיום בתשלום בלבד. הפנייה לאנשים נבחרים מוגבלת ל- 20-30 בחודש (בהתאם לסוג המנוי) ונעשית באמצעות מערכת הדואר הפנימית של לינקדאין (InMail). המידע הייחודי על משתמשים שזמין אך ורק במערכת זו, מאפשר פנייה אישית ממוקדת אשר מעלה את אחוזי הפתיחה וההיענות להודעה.



סיכום


יותר ויותר עסקים בכל העולם, הפועלים בתחום ה- B2B, מבינים שלינקדאין היא כיום הערוץ האפקטיבי והמשתלם ביותר עבורם להשגת לידים וקידום מכירות. בין אם אתם עסק של אדם בודד (יועצים, מרצים וכו'), עסק קטן, בינוני או גדול, כל דקה שאתם מדירים את רגליכם מלינקדאין משמעותה הפסד עבורכם ורווח נקי למתחרים שלכם.



* יובל גינזברג הוא מומחה בקידום בלינקדין לקידום פעילות B2B

אולי יעניין אותך

seri1
gidi-lerrer1
tomaharon1
assaf-shmuelli1
mike1
Federico1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר