עונת הסיילים במבצע אונליין

עד לפני כמה שנים אתרי מסחר אלקטרוני ישראלים לא עקבו באדיקות אחר הסיילים העונתיים מעבר לים. כיום האתרים בארץ מיישרים קו עם תאריכי המכירה המקובלים ומבצעי סוף השנה והופכים את אתר האינטרנט של החברה למרכז המכירות האסטרטגי.



תקדימו את הסייל בכמה ימים


ולא במקרה: כאשר חנות מתכננת מבצעי מכירה מיוחדים יש צורך בהיערכות לוגיסטית לא קטנה, הכוללת תמחור של הפריטים, עיצוב הסניפים והכשרת כוח אדם למכירה. באינטרנט אנחנו יכולים לעשות הכל בהקלקה ולעדכן את המחירים ומראה האתר בקלות. מסיבה זו נהוג כי מכירות מסורתיות נפתחות באתרי האינטרנט כמה ימים קודם. אם אתר הוא רק חלק ממערך המכירה שלכם, זאת ההזדמנות לנצלו בכדי ליצור את באזז לקראת מכירות סוף השנה ולאפשר למועדון הגולשים ליהנות מהמחירים האטרקטיביים כמה ימים קודם.



מעצבים את חלון הראווה הווירטואלי


למי שמתכונן לקראת המכירות, שימוש באתר אינטרנט מובנה הופך את ההיערכות לעניין קצר וממוקד. במרבית המערכות המתקדמות של אתרי האינטרנט, דוגמת Sitevision, קיים מודול מיוחד של באנרים וקמפיינים להכנת הקמפיינים מראש והעלותם בתאריך המבוקש (כולל קבלת דוחות סטטיסטיים לאחר סיום המכירה). אם ניקח לדוגמה את איקאה – המעלה סיילים רבים לאורך השנה, ניתן לראות יתרון משמעותי למכירה באתר הבית או האפליקציה, שמאפשרים בדיקה של פריט ספציפי במאגרי המלאי של הסניפים. האתר המותאם של איקאה מעודכן אונליין במלאי הפריטים והלקוח יכול לסמן את הפריט ברשימת הקניות, ולהגיע לסניף עם מספר הפריט הספציפי ובכך לקצר את תהליך הקנייה. למי שנזכר ברגע האחרון, יש עדיין זמן להספיק: מומלץ להחליט איזה מוצרים נרצה להבליט, האם להוזיל מוצרים מסוימים או לבחור בהנחה גורפת (בד"כ 5%), לעצב את דף הבית באווירת הסייל ולהבליט תוכן שמניע לפעולה – כמו הפניה לניוזלטרים, קופונים ומוצרים בהנחה מיוחדת. מומלץ גם לשריין עמוד נחיתה מיוחד למכירה, שיאפשר לגולשים לאתר את המבצע בחיפוש ייעודי ב- Google.



מוכרים בכלים השיווקיים של הרשת


זהו המקום להזכיר שבאינטרנט תרבות הקניות שונה מאשר חוויית קניות רגילה. לקראת הסייל מומלץ לעשות שימוש במבחר הכלים שמציעה הרשת, המאפשרים להשיג שתי מטרות בקמפיין אחד: גם לעודד את המכירות וגם להדק את הקשר עם לקוחות הקצה. מומלץ לשלב במכירה גם מבצעי קופונים שניתן לממש בחנות הפיזית (ולגבות את המהלך בפרסום פרונטלי בנקודות המכירה) או בקופונים המופצים דרך אתרי קופונים המציעים רכישה מוזלת. בנוסף, מומלץ לסנכרן את הקמפיין עם הפעילות בבלוגים וברשתות החברתיות, דוגמת ייזום מבצעים בהם מוענקת הנחה על מוצרים תמורה להצבעת Like בפייסבוק.



הסייל הוא הזדמנות להחדרת האפליקציה


ומי שמתלבט איך לשווק את המכירה באפליקציה הסלולרית: באתרים מותאמים שינוי של דף הבית ותכנים יותאמו אוטומטית לפלטפורמות. באתרים שאינם מותאמים יש צורך לעדכן פעמיים בשתי רזולוציות (אחת המותאמת לאתר וקטנה יותר לאפליקציה). מומלץ לנצל גם את אפשרות ה-SMS שמעניקה הפלטפורמה הסלולרית, למשלוח הודעה ישירה ללקוחות הקצה ולידע אותם ישירות במכירה: זאת ההזדמנות להגדיל את רשימות הקשר עם הלקוחות – ואין כמו מכירה כדי לעודד הצטרפות למועדון.





המאמר נכתב על ידי שלי מחרז, מנכ"ל קבוצת פיונט טכנולוגיות– מערכות אינטרנט אפקטיביות




אולי יעניין אותך

azrieli23
F0_1200_0432_eran-rotem1
lens-3046269_19201
kindle-1867751_640
tamar

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר