שיווק אסטרטגי דרך אסמסים – איך עושים את זה?

עשרות אלפי עסקים קטנים מנסים בכל כוחם לקדם עצמם בכל דרך אפשרית ובצורה הזולה ביותר. הבעיה היא שכבעלי עסקים אתם חייבים להיות מעודכנים ברזי עולם השיווק ומאידך, אתם גם צריכים לנהל עסק, לשלם משכורות, להתווכח עם ספקים, ומה לא .עובדה זו גורמת למגוון בעלי עסקים לפנות לדרכי שיווק מסורתיות, כאלו שאינן דורשות הכרות עם תחום חדש לאור קוצר הזמן שבלמידת תחומים אלו– וכך, אתם מפספסים – בעיקר כשמדובר בשיווק סלולארי, שכן, מדובר במדיה מאוד פשוטה להבנה, ובכל זאת, שנחשבת (שלא בצדק) לכזו שמי שרוצה לעשות בה שימוש צריך להיות מומחה טכנולוגיה.



שיווק דרך הודעות טקסט היא אסטרטגיה שזכתה לתדמית לא טובה, במילה אחת "ספאם", הסיבה לכך היא שמשתמשים שלא חשבו עד הסוף "הפציצו" אלפי אנשים מדי יום יומיים בהודעות טקסט, ולא כך עושים זאת. בשורות הבאות אסביר איך כן עושים זאת נכון, אך רגע לפני כן אגלה לכם, שממוצע פתיחת הודעות אסמס עומד על 97 אחוזים ומייצר שיעור תגובה מיידי של כ20 אחוזים תוך 3 דקות. כאשר המסרים שמייצרים את התוצאות הגבוהות יותר הן אלו שכתובים בצורה הפשוטה ביותר (זו שאינה מתוחכמת).



מדובר בנתון חריג לטובה כמעט מול כל תחומי השיווק. יחד עם העלויות הנמוכות של שליחת סמסים, ייתכן ומדובר באמצעי השיווק הטוב ביותר, עד כמה שניתן להכתיר אמצעי שיווק כ"טוב ביותר".



תדירות נכונה – הכלל החשוב ביותר הוא להגביל את שליחת האסמסים לפעם בשבועיים לכל היותר. גם אם אתם מרוויחים סכומים ניכרים בכל פעם שאתם שולחים סמס ללקוחות, אל תתפתו להשתמש בכלי זה יותר מפעם בשבועיים – הוא יתחיל להימאס על הלקוחות, ייצור לכם תדמית שלילית של "ספאמרים ונודניקים", והרווחים ייעצרו.



קצר ולעניין – אי אפשר לשלוח בסמס רשימה ארוכה של מוצרים ומחירים, למשל. סמס של יותר מעשרים מילה מאבד את האפקטיביות שלו. אם יש לכם הרבה מה להציע ומה לומר – תחליטו קודם כל מה הכי חשוב לכם לומר.



הגדירו מראש את היעדים. למשל, עבור שמירת קשר עם לקוחות ניתן לעשות שימוש במידע המוכר להם שהתעדכן, כמו "הקולקצייה החדשה הגיעה". ללקוחות עבר כבר היתה התנסות בזירה בה אתם עוסקים, ולכן עבורם צריך לומר בעצם – מה חדש? מאידך, עבור הנעה לפעולה של לקוחות חדשים יש להביא את האינפורמציה הפשוטה ביותר אודות העסק. המסרים, בשני המקרים צריכים להיות חדים ומהירים.



אז, איך בונים רשימת דיוור סלולארית? זה פשוט מאוד. הכרתם אנשים חדשים בכנס, במפגש נטוורקינג, בחנות, במכולת, וסיפרתם על תחום עיסוקכם, טרחו נא להוסיף משפט פשוט ולשאול "אפשר להכניס אותך לרשימת הדיוור שלי?", שלבו חיוך בזמן שאתם שואלים ותתפלאו לגלות שבדרך כלל אנשים מסכימים. העצה הזו רלוונטית לכל איש מקצוע, בין אם מדובר באינסטלאטור שמסביר איך לשמר את הסביבה כדי למנוע נזקים, גם אם מדובר בלוכד נחשים וגם אם מדובר במדריכת פילאטיס. קחו למשל את קרין, אחת מלקוחותיי. מאמנת אישית ששולחת טיפים שבועיים ללקוחותיה בעלות של 20 ₪ ל200 נמענים. בחודש אחד במסגרתו עשתה מבצע היא יצרה הכנסה של 4300 שקלים.



כשאתם שולחים את האסמסים, הקפידו על הכללים הבאים:


(1) הזדהות, תזכורת קטנה במסגרתה תציינו את שמכם ובית העסק.


(2) גירוי, הקפידו מדי תקופה לתת איזשהי הטבה, כדי להרגיל את לקוחותיכם לעובדה שהאסמסים מהווה כלי מקשר ביניכם לביניהם, ובאים לטובתם.


(3) פעולה – הסבר, מה הם צריכים לעשות (לבוא, להרים טלפון).


(4)תמריץ, למה עכשיו? הגבלת הזמן שניתן לממש את ההנחה, הגבלת המיקום



בהצלחה!



תומר חן הוא המייסד של המכללה לשיווק סלולרי ומלווה מגוון בעלי עסקים בזירת הסלולר במסגרת הדרכות קבוצתיות או מתן שירות פרטני

אולי יעניין אותך

keyboard1
seo4
lian1
yaniv11
tesla25
tomerchen1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר