תובנות לשיווק עם סמארטפון

הכותבת: רחלי נטע, מנכ"לית פרומו, חברה לבניית אתרים


נפתח בחידת טריוויה – כמה סמארטפונים נרכשו עד כה בישראל? לפי סקר שפורסם בכלכליסט בפברואר האחרון, שיעור החדירה של סמארטפונים בישראל מגיע למקום השני בעולם! לפחות 51% מהישראלים מחזיקים טלפון חכם אחד או יותר. והיקף הישראלים שמחזיקים סמארטפון גבוה יותר מאשר בארה"ב, הנחשבת לשוק הסמארטפונים הגדול בעולם מבחינה מספרית.


לפי הערכות כבר השנה יותר אנשים יבקרו באתרים דרך הסמארטפון מאשר במחשב, והמשמעות היא שכיום התאמת אתרים לסמארטפונים היא בגדר חובה.


כשמדובר באתרים עסקיים, בין אם מדובר באתר תדמיתי או בחנות מקוונת, חוסר התאמה יפגע במטרה החשובה ביותר של האתר– המרת הגולש ממבקר ללקוח. גולשים עלולים להיתקל בקשיי גלישה ובניווט איטי ומסורבל: הצורך להזיז, לגלול, לארגן שוב ושוב את המידע כך שיהיה קריא – כל אלה ירחיקו אותם במהירות מהאתר, כלומר מהעסק שלך.


אתר חכם לטלפון החכם
יש לגשת לבניית אתרי סמארטפון מנקודת מבט חווייתית. מי הגולש שיגיע לאתר שלך דרך הסמארטפון? קרוב לוודאי שהוא בתנועה. גם אם יש לו זמן פנוי יכול להיות שיש לו חבילת גלישה מוגבלת ואז הוא לא ירצה לבזבז דקות גלישה יקרות. אם האתר שלך לא ידידותי הוא יעבור הלאה ואפילו עלול לכעוס על כך שלא התחשבת בו. מעל הכל תן לו חוויה דינאמית וקלה ככל האפשר."


1. כדי שהאתר יוצג תמיד בצורה תקינה, בשלב הבנייה יש להוסיף קוד מיוחד שמזהה שהכניסה נעשתה מסמארטפון (הקוד מזהה גם את סוג המכשיר) ואז להגדיר כיצד האתר יתאים את עצמו באופן אוטומטי לדפדפן. אבל גם זה לא מספיק אם האתר לא תוכנן מלכתחילה לגלישה סלולארית. על מה חשוב להקפיד?יש לתכנן היטב את מרכיבי האתר: עיצוב, גודל תמונות ופונטים, כפתורים, באנרים, פונקציית חיפוש וכל מרכיב אחר – צריכים להתאים למסכים של מכשירים מסוגים שונים: אייפד, אייפון, טאבלטים, ואחרים.


2. שלב האפיון וההגדרות הוא קריטי מכיוון שזה גם מה שישפיע במידה רבה על בחירת טכנולוגית הבניה (JQUERY, JAVA SCRIPT וכו'). פלאש למשל היא טכנולוגיה שאינה מתאימה למכשירי אייפון ואייפד.


3. בתהליך הבניה, חשוב לבצע בדיקות איכות, ולוודא שהאתר מתפקד כראוי בפלטפורמות שונות. שתפו גולשים רבים ככל שניתן כנסיינים ובקשו מהם להשתמש בפונקציות שונות, לעבור בין תפריטים, לנווט וכו'.


4. חשוב גם להתייחס לכל הפעולות הפוטנציאליות: נגיעה, לחיצה, סיבוב המכשיר ימינה ושמאלה, מתיחה של האימג' לצדדים לצורך הגדלה, וגלילה. הגולש אמנם מצפה לגלילה, אבל הוא מורגל בגלילה כלפי מטה (לא ימינה ושמאלה) ואי אפשר לכפות עליו הרגלים חדשים שרק מקשים עליו.


חווית גלישה חדשה
מאז שהביאו איתם הסמארטפונים מסכים בכל הגדלים והצורות, השתנו מושגים מקובלים רבים כמו למשל הגלילה המסורתית. אם עד כה מעצבי אתרים התייחסו בכובד ראש לקו הגבול שמציין איזה תוכן נראה לפני שנאלץ לגלול כלפי מטה, הרי שעתה זה פחות רלבנטי, וכעת הם מחפשים רעיונות חדשים לתקשר עם הגולש. חברות מסוימות שבנו אתר אינטרנט מקביל (נוסף) שמיועד למכשירים הקטנים, עיצבו את אתרי הסמארטפון כך שיספקו חווית משתמש שונה לחלוטין מזו של האתר שמיועד לגלישה ממחשב. ההנחה היא שגולש שנכנס לאתר של עסק מהאייפון מחפש משהו שונה מגולש שנכנס ממחשב אישי, ושהגלישה שלו קצרה וממוקדת יותר. לכן, מעבר לשינוי העיצובי צריך להבין שקיים גם הבדל בפונקציונאליות, במטרת הגלישה, ובמיקום הפיזי של המשתמש. רבים גולשים תוך כדי נסיעה במכונית, בתחבורה ציבורית או בזמן הליכה ברחוב – הם מחפשים מידע מהיר מתוך צורך אמיתי ברגע נתון.


טובים השניים?


אם לעסק שלך יש אתר מסורתי שהוא גם ערוץ שיווקי אקטיבי ליצירת לידים, למכירות או לתמיכה, כדאי לבנות אתר נוסף עבור המכשירים הסלולאריים. כיום אנו עדים לשינוי עצום בהרגלי צריכת המידע וההשלכות ברורות. עסקים שמיטיבים להבין התנהגות צרכנית ומציעים ללקוחותיהם אתרי סמארטפון נוחים לשימוש, נהנים מיתרון תחרותי משמעותי על עסקים אחרים.


אתרי מובייל אינם יקרים או מסובכים. "החבר'ה הגדולים" כמו למשל: קוקה קולה ונייק – כבר עשו את זה. וכל עסק, בכל גודל יכול וצריך לעשות את זה – הטכנולוגיה זמינה וידידותית מתמיד.


מאת: רחלי נטע – מנכ"ל פרומו
חברה לניהול פרויקטים בשיווק, המתמחה בבניית אתרי סמארטפון.


https://www.promoline.co.il/


אולי יעניין אותך

keyboard1
seo4
lian1
yaniv11
tesla25
tomerchen1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר