תופעה שיווקית: חברות תעופה ורשתות של בתי מלון עוקבות אחר בלוגים כדי לשפר את השירות שלהן

הסיבה פשוטה: מסתבר כי אנשי עסקים, שאינם שבעי רצון מהשירות הניתן להם, כותבים על חוויותיהם השליליות בבלוגים, שהפכו לאתרי "עלייה לרגל" של נוסעים רבים.



הסכם בלתי כתוב בין אנשי עסקים רבים בארה"ב גורם לשיפור משמעותי של השירות בענפי התעופה והמלונאות. מסתבר כי אנשי עסקים, שאינם שבעי רצון מהשירות הניתן להם, כותבים על חוויותיהם השליליות בבלוגים, שהפכו לאתרי "עלייה לרגל" של נוסעים רבים. לפני כשנתיים נאלץ סטיב ברובק, לשלם 9.95$ על חיבור לאינטרנט במלון MUSE שבמנהטן, בעוד שבעת הזמנת החדר הובטח לו חיבור חינם. הוא כתב על כך בבלוג, ולאחר שבועיים נשלחה אליו התנצלות של מנהל המלון, יחד עם צ'ק על הסכום שחויב בו. ברובק, מעודד מהתוצאה הקים בלוג נסיעות inflighthq.com כדי לאפשר לאנשי עסקים לדרג את השירותים של חברות התעופה ובתי המלון. במקביל הוקמו מאות ואלפי אתרים נוספים.



כך, נאלצה חברת התעופה Northwest לבטל תוספת מחיר של 15 דולר, לאחר תגובות נזעמות של נוסעים שתועדו בבלוגים רבים. "אנשי עסקים רבים מקבלים החלטות עם איזו חברה לנסוע ובאיזו רשת להתאכסן ממידע המצטבר בבלוגים" אומר ג'ון וולף, דובר רשת בתי המלון Marriott. עקב כך, מינתה הרשת עובדים מיומנים שכל תפקידם הוא לעקוב אחר הביקורת הנכתבת בבלוגים על Marriott , כדי להקדים תרופה למכה, ולשפר את השירות בהתאם.



ככל שגדול מספר הכותבים בבלוגים כך יש ערך שיווקי איכותי יותר למידע המצטבר בהם. הבלוגים מהווים כיום כלי משמעותי לאיסוף מידע כמותי ואיכותי על נטיות הלב, וההתנהגות הצרכנית של קהלי יעד שונים. בישראל, הבלוגים עדיין לא הגיעו לרמה כזו, וקשה עדיין לראות בהם כלי למחקרי שוק, בעיקר בגלל מיעוט תגובות, שאינן מאפשרות ניתוח סטטיסטי.


אולי יעניין אותך

מחזור
14008Pic29

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר